_Johansson_
Storfräsare
Jajamän, så det är bara att masa sig dit.
Jag och polarna hade lite skoj igår, provkörning av pulsjetskotern stod på agendan och med de senaste modifikationerna går den sjukt hårt.
Jag tror vi släpper generatordiskussionen nu, jag ska testköra pumpen och se vad den är gjord för när tid finnes.
Jag tror vi släpper generatordiskussionen nu, jag ska testköra pumpen och se vad den är gjord för när tid finnes.
Nu är tråden för lång för att söka i så:
Har Byggmästaren något tips på en bra teoribok i ämnet gasturbiner?
Även rambyggnad samt kolvmotorteori är intressant om det finns några tips där också.
Efter de sista modifieringarna (från ca 3:25 och framåt) låter den som en Kockums Supertyfon. Tänk om nån pensionerad sjökapten är ute på skidtur och plötsligt hör det där stortankerljudet fast mitt inne i skogen, måste vara mycket förvirrande
Absolut inte, detta är viktiga saker.
Du kanske gick på en "blåsning" när du köpte en generator till en daihatsu diesel.
om du vill ha jetmotorn till något praktiskt nu på vintern kan du alltid göra såhär!
http://www.youtube.com/watch?v=HpbKGvjqsxM
Ville bara lägga upp en bild på den nya rakan 4 km lång....hoppas den räcker till er i år
View attachment 376724
View attachment 376725
Vad blir det för område på kraftturbinvarvtalet? Är det verkligen tillräcklig reduktion för att komma upp i tillräcklig effekt. Borde väl vara 20 000+ rpm på en så liten turbin menar jag.
Snart klar för lack !
Ska försöka masa röven till Orsa tillsammans med Herr Andersson så jag får se din fina skapelse.
intressant med att inte ha ngn koppling och 1 växel? axet kommer då att vara beroende av hur snabbt motorn svarar på trottligen? har ni gjort några tester ang det?
och kommer den att öht gå att starta med kraftturbinen stillastående?...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|