_Johansson_
Storfräsare
Nä men ett par paraplyflickor hade inte skadat!
Underbart! Stora förväntningar på söndagen men du: När du nu har jobbat så in i vassen målmedvetet hoppas jag att du inte hetsar tidsschemat bortom det du själv vill!
Söndagen kommer att ha en utomordentlig spännande aktivitet och det är inte F1 på tv.
Väntar väntar väntar
Johansson tack för all underhållning och lycka till imorgon
Jag var ut nyss och flyttade fram bränslepumpens PWM-styrning till gashandtaget.
Sen fyllde jag olja i växellådan, hängde på frontkåpan och gick igenom hojen för att hitta odragna skruvar. Staget till bakbromsoket var inte åtdraget så det kunde ju ha blivit lite spännande ifall det trillat loss under provkörningen...
Här ser ni även kedjan på plats.
Igår och idag har dykarkompressorn tuffat på för att fylla mina båda 15liters dyktuber till tryckluftsstarten, den orkar tyvärr bara till 170bar men det får duga. Är det någon som kan renovera en gammal Bristol Pneumatic till en rimlig slant så hör gärna av dig.
Förvärmningen testade jag ju för några dar sedan genom att varva upp motorn och krana på gasolen och allt funkar klockrent, så nu är det bara att vänta tills på söndag! Vid tiosnåret på förmiddagen var det tänkt att det ska startas så om allt går efter planerna lär det komma ut lite bilder och en film på kvällskvisten.
Tjo!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |