Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Apropå magnetlagringen så pillade jag ihop ett lite tjusigare stativ till den nyss, ingen puts än men ändå ett kliv upp från en bockad aluminiumplåt och smältlim...:)

 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag fick ett mail i eftermiddags, synd att det är lite mycket med sparkbygget för annars vore det skoj att ha åkt ner.

Dear all ,

my name is Leo Bellieni from M&M Mediaservices, a TV production and coordination agency based in Rome, Italy but mainly working with Japanese media.

We are now working on a new episode of "ItteQ - Let's challenge the world", a very popular tv show from Nippon TV, one of the major Japanese broadcasters. This show airs every Sunday and with nearly 20 million viewers it is one of the most loved shows in Japan.

Here are the links to the shows website (unfortunately Japanese only):
https://www.facebook.com/ItteQ
http://www.ntv.co.jp/q/

I am contacting you because we have seen on youtube this video:
http://www.youtube.com/watch?v=1UjDQCqAcDE

We would like to have the sledge in the show, but we won't have time to come to Sweden and therefore we would like to ask you if you can come with the sledge to Netherlands. I guess you need an iced lake to use the sledge and we will search if there's any in Netherlands.
We will cover your travel expenses and the shooting will last half day or maximum one full day, but considering that you have to move from Sweden to Netherlands, probably 2 days will be needed.
Considering the above, what would be your fee?

The tv crew will be in Europe from January 16th to 19th, so if you agree to help us, I also would like to ask if any of these days would be ok for you.

Awaiting for your kind reply.

Best regards,


LEO

--
Leo Bellieni
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
nog svårt att hitta en frusen sjö i holland just nu
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Hej kul erbjudande men Holland- i denna snöfattiga vinter -har dom inte glömt att det behövs ngt halt under medarna... Kanske pensionärshjul under sparken skulle fungera som demo.:banana
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag fick ett mail i eftermiddags, synd att det är lite mycket med sparkbygget för annars vore det skoj att ha åkt ner.

Bara att begära nog betalt för att ta en hel vecka ledigt från jobbet utan lön, då hinner du vara med i programmet och jobba ikapp på sparken. Nappar dom så nappar dom.

Eller så säger du åt dom att komma upp till tävlingarna och filma där eftersom det ändå är ont om frusna sjöar i Nederländerna så här års.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hade timingen varit bättre så skulle vi nog inte tvekat men nu är det inte ens två veckor dit och vi har arslena fullproppade med jobb, sen är det förmodligen som ni säger klent med spegelblanka sjöisar nere där nu...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Idag ringde Magnus från Turbotech och meddelade att lagersatserna har dykt upp, så nu kan han äntligen balansera rotorn!:banana
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu jävlar gubbar händer det lite här! Idag hämtade jag ut ett misstänkt paket på Ica i Lit.:banana



Mycket riktigt var det min kära turbinaxel som kommit tillbaks från lite massage i balanseringsmaskinen, axeln var tydligen nån tiondel krokig men inte värre än att den gick rikta. Kattfan sitter nog och undrar om det är något som går döda i lådorna...



Tjo!:tummenupp
 

svanted

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2012
Ort
Gräsmyr
Hoj
Honda VT 750
kan man inte sätta en magnet i spetsen åckså?
sen tror jag på att tejpa på mitten så att det blir runt annars kommer hålen att agera fläkt och bromsa rotationen.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Tackar!

kan man inte sätta en magnet i spetsen åckså?
sen tror jag på att tejpa på mitten så att det blir runt annars kommer hålen att agera fläkt och bromsa rotationen.

Det går tydligen inte få en helt magnetlagrad axel att sväva när den inte roterar, men hade jag mer tid över skulle jag gärna gjort ett test. Balanseringshålen behövs för att man ska kunna blåsa igång den med ett sugrör, men nu när du säger det ska jag testa att tejpa över dom och se om axeln snurrar lättare.

Vet ni förresten vad skillnaden mellan ett barnpussel och ett vuxenpussel är?



Jo, vuxenpusslet har fler delar...:)



Sen sist har ett nytt rostfritt kolvringssäte till axeltätningen blivit svarvat...



...och det nya axiallagersätet blivit tillputsat så det passar bra.



Med allt det gjort tvättade jag av alla delar i aceton och tryckte ringsätet på plats i diffusorplattan med cylindrisk fastlåsning, lär sitta i berget när det härdat genom.:tummenupp



Tjo!:tummenupp
 

moddlaren

Guest
Hej johansson

vad är det för fräs du har?? jag är på g o köpa en o den du har verkar ju duga till gas turbiner så då borde den duga till mina moppe motorer.

mvh moddler
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top