Att särskilja kropp från lem och endast tillönska kukhuvet glad påsk reser en del frågeställningar i sig.
Men det jag verkligen undrar är, vad är det för jollm i glaset?
Det är iaf inte porter för det är ju svartare än satans klövar.
O ej att förglömma, Glad helkropps påsk på're!
Rackarns va fint det blir
Akta så att inte Jay Leno kommer o köper denna sen bara
Gasproducern ligger där bara för att, nästan så att jag hör den viska "polera mig....poleeeeera mig......."
Tjo!
Du talar som en klok bok, Jon. Någon knullputs blir det aldrig frågan om men möjligtvis lite gnuggande med lumpskivan för att få bort de värsta bearbetningskanterna.
Förhoppningsvis kommer den här motorn inte bete sig som det engelska bojsänke jag har i andra hojen som verkar vara konstruerad för 50% extern oljesmörjning, enda anledningen till att dom har torrsump på trajjorna är nog för att inte all olja ska kunna rinna ur den när den står i garaget.
Åkte förresten en sväng med bobbern igår och ta mig tusan har inget skramlat loss än, det tar sig minsann!
Om man gör ett O-ringsspår i drevsidans blockhalva där växegaffelsaxeln är lagrad och lägger dit en O-ring och en bricka så slutar dom att droppa.
Varför dom gjort genomgående hål utan tätning är en gåta. Kanske automatisk kedjesmörjning ?
Fränt projekt! Synd bara att det stannat av halvvägs, undrar vad det beror på.
Lite tid över till att fixa backjobbet sen sist på kraftturbinen.
Avgasröret eller vad det nu ska kallas tog som bekant i skärringskopplingen för lagersmorningen så jag var tvungen att kapa ur det lite och svetsa i en ny bockad innervägg, nu är det betydligt bättre frigång och man kommer till och med åt att se ifall det är tätt eller inte. Najs.
Efter lite klurande på placeringen av dimsmörjaren på hojen så satte jag ihop lagerhuset för ingående axel för att göra ett litet test på hur smorningen fungerar med ett naturtroget mottryck.
Till min stora lättnad så verkar det funka precis som jag tänkt, vid endast 2bar lufttryck drar den med sig fint med olja och efter en stund har det fyllts upp olja ända upp så det rinner in i lagerbanorna. Det är i och för sig ett statiskt test så jag vet fortfarande inte hur det beter sig när lagren snurrar fort, men det finns nog bara ett sätt att få reda på det...
Tjo!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |