_Johansson_
Storfräsare
Fort och fel som befälen på A8 sa. Ett infall i morse fick mig att provmontera motorn i ramen och tamejfan tog inte avgashuset till kraftturbinen i fotpinnen! Eländes elände, men efter att ha gått och grubblat hela dan på jobbet så kom jag på en lösning som visade sig bli rätt bra.
Jag blev tvungen att kapa bort det tredje fästhålet men det gör inget, nu går det enkelt att flytta pinnarna fram eller bak genom att vända dom upp och ner. Låses medelst sprint nu med.
Med den lilla tabben avklarad kunde jag fortsätta med sadeln, med svetstuben full med Argon och magen full med tortellini gav jag mig i kast med tigsvetsningen och här håller stödet på svalna av lite. En uppstagningsplåt sitter som ni ser mitt under sadeln för extra stability protection.
Sen blev det pyssel och papp en stund, polarna i Svarthålet Racing 3D-caddar och CNC-fräser sina kåpmallar men här är det tuschpenna och ögonmått som gäller!
Efter att ha gått loss på sadeln med sticksågen valsade jag en stödkant där bakkåpan ska fästas, här sitter den uppspänd inför svetsning.
Klet klet med tigen.
Som ni ser så har jag även ergonomibehandlat sadelbottnen (bankat på den med gummiklubba) så nu sitter man riktigt bekvämt på den. Jag har även skaffat ett 10mm tjockt självhäftande skumgummiark som används till banracinghojar så ni behöver inte oroa er att mina glädjekulor ska få punktering på mutterskallarna...
Annan vinkel, batteriet gör sig för övrigt bättre stående än liggande som det var tänkt tidigare. De sista kåpstagen har även satts på plats bredvid batteriet så nu är ramen så gott som klar att slipas inför lackering.
Jag har höftat lite med meterslinjalen för att få någon känsla för linjerna på bakkåpan och det kan bli riktigt snyggt om jag får till det som jag vill.
Tjo!
Jag blev tvungen att kapa bort det tredje fästhålet men det gör inget, nu går det enkelt att flytta pinnarna fram eller bak genom att vända dom upp och ner. Låses medelst sprint nu med.
Med den lilla tabben avklarad kunde jag fortsätta med sadeln, med svetstuben full med Argon och magen full med tortellini gav jag mig i kast med tigsvetsningen och här håller stödet på svalna av lite. En uppstagningsplåt sitter som ni ser mitt under sadeln för extra stability protection.
Sen blev det pyssel och papp en stund, polarna i Svarthålet Racing 3D-caddar och CNC-fräser sina kåpmallar men här är det tuschpenna och ögonmått som gäller!
Efter att ha gått loss på sadeln med sticksågen valsade jag en stödkant där bakkåpan ska fästas, här sitter den uppspänd inför svetsning.
Klet klet med tigen.
Som ni ser så har jag även ergonomibehandlat sadelbottnen (bankat på den med gummiklubba) så nu sitter man riktigt bekvämt på den. Jag har även skaffat ett 10mm tjockt självhäftande skumgummiark som används till banracinghojar så ni behöver inte oroa er att mina glädjekulor ska få punktering på mutterskallarna...
Annan vinkel, batteriet gör sig för övrigt bättre stående än liggande som det var tänkt tidigare. De sista kåpstagen har även satts på plats bredvid batteriet så nu är ramen så gott som klar att slipas inför lackering.
Jag har höftat lite med meterslinjalen för att få någon känsla för linjerna på bakkåpan och det kan bli riktigt snyggt om jag får till det som jag vill.
Tjo!