Nikel
Gudomlig sporthojare
När man svetsar, så påför man varm metall.
När metallen svalnar krymper den.
När man slår på svetsen, så smids den ut.
Vanligt när man svetsar karossplåt.
In med mothåll och smacka till med slägga på svetsarna
När man svetsar, så påför man varm metall.
När metallen svalnar krymper den.
När man slår på svetsen, så smids den ut.
Vanligt när man svetsar karossplåt.
In med mothåll och smacka till med slägga på svetsarna
Funkar bra när man tiggar, men inte med migsvets, för fogen blir för hård.
Funkar bra när man tiggar, men inte med migsvets, för fogen blir för hård.
Underskatta inte kraften i en svetssträng!
Svetsade 4st 60mm stosar i hörnen på en 40mm plåt med A6 mått.
Går jag förbi eländet med hörlurarna inställda på mellanvåg får jag in både grabbarna på fagerhults jaktradio och tusen o en natt med ylva maria thomson samtidigt!
Usch vad less jag blir på alla myter och vanföreställningar om svetsning! Uttala sig om saker du inte har någon koll på och du skola bli rättad! Enda anledningen till att en MIG-fog i CrMo skulle bli 'hård' eller spröd är om du svetsar den med fel tillsatsmaterial eller kolsyreblandad argon, alltså MAG.
Och det är korrekt att sträcka svetsfogar för att undvika att det slår sig, men i det här fallet är det helt irrelevant. Kör bara Johansson, ser görbra ut!
Med vänlig hälsning, Svetsarn.
Har jobbat med bilplåt i över 35 år med gas, mig o tig, så jag har en viss erfarenhet.
Varför säger du då att fogen blir för hård? Har ju bara med svetsparametrar att göra. Finns inga anledningar till att den ena metoden skulle bli sprödare än den andra. Ja och om man skiter i rotgas, då blir det rätt sprött..
Och det finns tyvärr ingen garanti för att erfarenhet=kunskap heller.
Ta inte det här fel, ifrågasätter inte ditt kunnande. Men ge mig en konkret faktabaserad anledning till varför MIGfogar i CrMo blir hårdare.
Ursäkta ev. urspårning Johansson!
Klar 00.30 0ch detta postat 05.20.................... fler som har en bokstavskombination ser jag
Om vi viker in på spåret vikt (Ja inte av dig då utan hojen). Är den av underordnad betydelse för en åkafortutahelveteraktfram hoj?
Det känns som att det kan bli en relativt stadig pjäs eller blir man (jag) lurad av bilderna? =)
för ditt bygge!
Om du kan, lägg rören i olika plan, då bygger du in mer vridstyvhet.
Fan vad bra det blir. På gatorna till helgen?
Han menar kanske "hård" som i tyngre/svårare att smida ut, pga dess större materialinnehåll relativt TIG-fog? Rimligen borde det vara lättare att spänningsneutralisera (plastiskt deformera) en TIG-fog pga det oavsett.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |