Tackar! Känns som att det är förstörande provning jag hållit på med de senaste åren, så nu får det gärna hålla ihop...
Håll tårna också.
Njäää, det är som att jag vill minnas att jag såg lägre tomgångstemp sist innan kolvringstätningen skar ihop. Jag har hittat några luftläckage som jag ska åtgärda och sen köra en gång till för att se om det hjälpte.
Tack!
Jag har diskuterat flitigt senaste kvällarna med min polare i Australien, han har räknat på ledskenorna och kommit fram till att dom är rätt dimentionerade utifrån de värden motorn gett under tidigare körningar.
Som jag skrev till Nikel så läcker det en del luft förbi O-ringen till motorhöljet, någon *host* glömde att sätta dit en spacer bakom O-ringen så när excenterspännena på höljet spänns missformas sätesytan i höljet till O-ringen lite och kan läcka laddluft.
En enkel fix då jag inte ens behöver ta ut motorn ur ramen, när jag liks håller på ska jag linjera upp V-bandsflänsen mellan gasproducer och kraftturbin lite bättre och lägga i en Grafexpackning då det läckte lite där med. Syns på filmen som lite rök.
Hjälper inte det så ska jag plocka bort kraftturbinen och som du säger testa med bara NGV-huset på plats, jag tvivlar ändå på att det är turbinhjulet som är boven då tempen var lika hög när bakhjulet snurrade fritt.