_Johansson_
Storfräsare
Man tackar man tackar!
I går kväll var jag ut och gjorde ett ryck med oljeförsörjningen till växellådan.
Det lämpligaste stället att ta ut oljan till växellådssmörjningen var på regulatorblocket före oljefiltret, det hade blivit väldigt trångt att klämma in en förgrening på slangen mellan filter och motor vilket vore det mest logiska stället att blöda av oljan på.
Borrat och gängat med en 1/4" rörgängtapp, här sitter regulatorn på sin plats igen med sin nya AN4 avtappning redo att kopplas in mot växellådan med ett inline-filter på slangen ifall någon kvarglömt spåna letar sig igenom regulatorn.
För att vara på den säkra sidan så satte jag fast en magnet på bottenpluggen i växellådan så eventuellt stålskräp inte åker runt i våtsumpen och skadar drev och lager. Snorkelröret på dräneringen syns även det.
Tjo flöjt!
I går kväll var jag ut och gjorde ett ryck med oljeförsörjningen till växellådan.
Det lämpligaste stället att ta ut oljan till växellådssmörjningen var på regulatorblocket före oljefiltret, det hade blivit väldigt trångt att klämma in en förgrening på slangen mellan filter och motor vilket vore det mest logiska stället att blöda av oljan på.
Borrat och gängat med en 1/4" rörgängtapp, här sitter regulatorn på sin plats igen med sin nya AN4 avtappning redo att kopplas in mot växellådan med ett inline-filter på slangen ifall någon kvarglömt spåna letar sig igenom regulatorn.
För att vara på den säkra sidan så satte jag fast en magnet på bottenpluggen i växellådan så eventuellt stålskräp inte åker runt i våtsumpen och skadar drev och lager. Snorkelröret på dräneringen syns även det.
Tjo flöjt!