Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Man tackar man tackar! :)

I går kväll var jag ut och gjorde ett ryck med oljeförsörjningen till växellådan.



Det lämpligaste stället att ta ut oljan till växellådssmörjningen var på regulatorblocket före oljefiltret, det hade blivit väldigt trångt att klämma in en förgrening på slangen mellan filter och motor vilket vore det mest logiska stället att blöda av oljan på.



Borrat och gängat med en 1/4" rörgängtapp, här sitter regulatorn på sin plats igen med sin nya AN4 avtappning redo att kopplas in mot växellådan med ett inline-filter på slangen ifall någon kvarglömt spåna letar sig igenom regulatorn.:)



För att vara på den säkra sidan så satte jag fast en magnet på bottenpluggen i växellådan så eventuellt stålskräp inte åker runt i våtsumpen och skadar drev och lager. Snorkelröret på dräneringen syns även det.



Tjo flöjt!:tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Imorgon är den sista dagen på tävlingen, jag leder med 350 röster så det börjar faktiskt kännas som att jag kan ta hem det här.

Prio ett just nu är ändå att överleva dagens maraton. Jag ska springa Adventståget här i Östersund om nån timme, vad tror ni om löparutstyrseln? :)

 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hemma igen efter en sjukt kul dag, 4h 36min tog det att springa 42km i samlad tropp då det var en trivselgrej och ingen tävling och jag har lärt känna massa trevligt folk jag bara känt igen till utseendet från tävlingarna tidigare. :tummenupp

Lite ont i knäna men annars är det bra, gott med en pilsner nu i alla fall.:)

Jag vann dessutom en ost och korvkorg för bästa utstyrsel, struten fes ihop sista kilometern då den var dränkt i svett men den hängde kvar på trekvarten till målgång. Många som satt i bilarna och skrattade och tutade åt oss under dagen. :)
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hittade en bild på undertecknad efter ca 40km löpning, jag måste nog gå på ICA till veckan och reklamera struten då den inte ens med hjälp av frystejp överlever ett maraton...

 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Maran på 4:30 är inte snabbt direkt, det var ju en kul grej bara och sprangs i grupp så gick det för fort i täten fick dom en åthutning av dom längre bak.:)

Nu är i alla fall uppfinnartävlingen över, väntar med spänning på att höra från arrangörerna!:)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Maran på 4:30 är inte snabbt direkt, det var ju en kul grej bara och sprangs i grupp så gick det för fort i täten fick dom en åthutning av dom längre bak.:)

Nu är i alla fall uppfinnartävlingen över, väntar med spänning på att höra från arrangörerna!:)

Skapligt tempo om man jämför med oss vanliga dödliga iallafall ;)

Håller varenda tumjävel jag har (men du ledde väl ända in i slutet så rimligtvis bör du väl ha vunnit?)! :tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Maran på 4:30 är inte snabbt direkt, det var ju en kul grej bara. Meningen var att vi skulle komma i grupp, så gick det för fort i täten fick dom en åthutning av dom längre bak som fick klafsa runt i kladdet.:)

Nu är i alla fall uppfinnartävlingen över, väntar med spänning på att höra från arrangörerna!:)

Stort grattis till uppfinnartävlingen!!

Du sprang väl halvmaran under 1:30 så nånstans 3timmar o en kvart lr nåt borde väl vara rimligt?
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Skapligt tempo om man jämför med oss vanliga dödliga iallafall ;)

Håller varenda tumjävel jag har (men du ledde väl ända in i slutet så rimligtvis bör du väl ha vunnit?)! :tummenupp

Tackar! :)

Stort grattis till uppfinnartävlingen!!

Du sprang väl halvmaran under 1:30 så nånstans 3timmar o en kvart lr nåt borde väl vara rimligt?

Jag väntar fortfarande på mailet om att jag vunnit novembers deltävling så jag håller andan ett tag till. :)

Det är lite svårt att jämföra tider mellan halv- och helmara, springer man mest kortare distanser på upp till två mil är det lätt att korka om man går ut för hårt på maran. Dessutom får jag rätt ont i knäna när springer längre än jag brukar, en vanesak som går till sig som tur är.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Dear Mr. Johansson,

Congratulations! The Gas Turbine Landspeed Motorcycle is an amazing project and you were able to drive a great amount of votes.

You have won the November round of the Boca Bearings Innovation Contest! Kindly inform me of your shipping address to which we can send your Go Pro camera.

Best regards,

Thiago Medeiros


:banana:banana:banana
 

pawthrick

xs-fanatiker
Gick med
19 Sep 2009
Ort
Hudiksvall
Hoj
-81 Yamaha xs 650 'in a box' - Trackerprojekt. -72 xs-2 Chopper
Det är du värd!
Men inte har du tid med att ränna runt på byn som ett ku-klux-spöke.
Bygg nåt!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Så det är bara att sätta upp kameran i garaget och sedan anordna en Johansson Live 24H stream :tummenupp
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Dear Mr. Johansson,

Congratulations! The Gas Turbine Landspeed Motorcycle is an amazing project and you were able to drive a great amount of votes.

You have won the November round of the Boca Bearings Innovation Contest! Kindly inform me of your shipping address to which we can send your Go Pro camera.

Best regards,

Thiago Medeiros


:banana:banana:banana

Fan va kul. Grattis till vinsten:rock
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Grattis !
Ser fram emot din livecam ������
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tackar! Jag kostade på mig en Hero3 Black edition i somras så nu har jag helt plötsligt två, kul att kunna filma lite olika vinklar från hojen. :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hur är det? Du vinner stora priset vid årsskiftet?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
får säga Stort grattis Johansson! inte bara har du vunnit ett pris, du har bjudit på fantastisk intressant läsning i denna tråden, men du har även lärt mig dricka Mörk rom med varmt socker vatten :fyllisar :yoparty :rofl
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top