Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inte för att va sån men detta mästerverk förtjänar en riktigt häftig lack! Typ candyrosa med enhörningar och Krambjörnarna. Trust me I'm a designer!

Många tycker så men jag håller inte alls med, man ser t.ex. många jetdragsters i USA med blinkande lampor i olika färger, tutor och fan vet allt för att få folk att glo.

Det känns mest bara märkligt för om inte en stilren bil, hoj eller i det här exemplet en truck med en jetfightermotor får folk att vrida på huvudet är det väl inget att göra åt?:va
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du har väl reflexväst på dig när du kör, hojen är ju kamoflerad både på salt och is!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Du har väl reflexväst på dig när du kör, hojen är ju kamoflerad både på salt och is!
Jag förlitar mig på att rökspåren och doften av fotogen avslöjar mig.:)

Å herregud se upp på speed weekend, kollade igenom listan o såg att de e en polak som skall ut med en hayabusa o brumma med er :skrämd

Polacker är bra folk, vi hade en som installerade en ljudsotare på kraftverkspannan och det enda han pratade om var tjeckiska horor.:D
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Har du balanserat däcken på fälgarna? Jag gör alltid det för att det ska funka så bra som möjligt.... Fan att ni la på däcken för hand, vilket grisjobb! Kul att det passade!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nä, så långt tänkte jag aldrig tyvärr. Förhoppningsvis funkar det ändå då jag kommer ta det rätt lugnt tills jag vet att lagerkylningen i växeln funkar som den ska.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kom att tänka på en sak hörrö... Nästa gång tocken häringa MC-mässan dikallart är i tjockholm får du visa upp ditt galna bygge. :hihi
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kom en kul pryl med posten idag, man måste ju ligga i framkant sägs det så när Vipern är iordningställd och gasturbin-utombordaren körbar ska jag börja bygga en uppgraderingsmotor till hojen.



Billetfräst KTS X846 kompressorhjul på samma TV94 turbinaxel som jag kör med nu, massflöden på 1.5kg/s vilket är i klass med Y2K-hojen med C18-motorn i.:brynad



De kalla delarna av motorn ska 3D-printas och gjutas av, ska bli riktigt intressant att få anledning att lära sig det fullt ut! Kommer inte hända nåt förrän tidigast till hösten pga att jag vill beta av de halvfärdiga byggena först.

Tjillevipp!
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Vart sitter dom snurrorna orginal ? Må ju skämmas över den däringa leksaksfläkten Elfforsar'n fick till potatiskuparn.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Satan vilka små händer du har johansson!!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top