Efter ett antal timmars jävlandes med dykkompressorn så har jag hittat felet varför den tappat i tryck, det var kolfiltret som hade ett par övertrycksventiler som läckte!
Då dessutom just den här typen av filterbehållare anses osäker enligt några kommentarer på diverse dykforum så bestämde jag mig att plocka bort den helt och hållet och köra ofiltrerat. Jag kommer aldrig använda dessa tuber till andningsluft ändå så det kvittar om jag får in lite olja/fukt i dom, och jag eliminerar risken att spränga filterbehållaren med allt vad det innebär.
Med den saken ur världen monterade jag den bakre Gopro-kameran på hojen, jag skrev ut ett fäste till den på 3D-skrivaren tidigare som går popnita fast på kåpan.
Sitter stadigt så den lär nog inte trilla av förutsatt att jag inte lyckas sparka loss den när jag svingar benet över hojen...
Sist av allt löste jag ett problem jag gått och grubblat på, nämligen hur fan jag ska lyckas bogsera hojen tillbaka till depån om den pga soppabrist eller haveri inte går köra tillbaka för egen maskin.
Alla ni som provat bogsera igång en Puch Dakota efter en personbil vet att det gör ont om man inte fäster snöret i perfekt linje med hjulen, och med heltäckande kåpor både fram och bak finns det liksom inget att fästa bogserlinan i. Jag kapade till en bit chromemoly-rör och gjorde en enkel bogserstång som sticks ner i styrhuvudet på hojen, borde funka kanoners tycker jag.
Tjo!