Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är precis där begränsningarna med 3D-skrivare ligger, att rita upp ett bränslepumpsfäste i cad är inga problem men en bevingad kuk eller varför inte Napoleon till häst, hur fan caddar man det?:va

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du behöver bara en 3D-scanner, en död kråka och lite vattenlösligt lim så har du det viktiga fixat i ett nafs. Napoleon till häst kan kvitta!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag tror du böjer stången vid bogsering:(

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det är precis där begränsningarna med 3D-skrivare ligger, att rita upp ett bränslepumpsfäste i cad är inga problem men en bevingad kuk eller varför inte Napoleon till häst, hur fan caddar man det?:va

Kanske jag kan hjälpa till med. Kan du ta emot en SolidWorks-fil?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Där får man för att man är styv i korken, lite mer testande av kompressorn visade att den inte alls var ok. Långt därifrån faktiskt, det lutar åt att högtryckskolven är slut och läcker förbi både luft och olja. Helvetes skit.:mad:

Tur att man har bra vänner i såna här kritiska lägen, storfabrikör Rickard (driver R-chark i Hammerdal och gör goaste syltan på hela jorla!) ställde upp direkt så ikväll har jag varit dit och pumpat min dubbel-15 tub, druckit kaffe och fått en kasse sylta och leverpastej med mig hem!

Väl hemma igen fixade jag rostfria ändproppar till fotpinnarna så jag inte halkar av under körningen, och ett par varv vulktejp gör greppet ännu bättre.

Sen putsade och fejade jag lite på hojen, provkörde oljesystemet och tändning och laddade batteriet inför helgens provstart (om jag inte blir utringd på beredskapen). Jag körde fullt oljetryck med bottenpluggen bortskruvad för att se om det läcker olja inuti motorn och det kom inte en endaste droppe vilket är mycket bra. Vid de första provkörningarna av motorn i bänk rann det ut typ en halvliter per start...:rolleyes:

Nu är det fan inte mycket kvar att göra på hojen inför tävlingen faktiskt, en stänkplåt framför insuget, lite dekaler och annat småplock bara. Vädret ser riktigt lovande ut i Årsunda med minusgrader varje natt framöver så det kan bli sjukt kul i år!:tummenupp

Tjo!:)

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor