Stort grattis till att du kommit så långt! Helt galet bygge! Har följt sen första inlägg, mycket trevlig läsning.
En sak jag funderar på rent aerodynamiskt är ifall inte den bakre kåpan riskerar att ta in rätt mycket fartvind fram ifrån och riskerar att fungera som ett uppnedvänd skedvobbler med otrevliga lyftkrafter som resultat?
View attachment 416205
Aerodynamiskt korrekt!
Det första jag kommer o tänka på är ändå hängröv..
Hoppas, hoppas att den jävligt fort!
Kanon!
Lite funderingar bara:
Kedjeskydd?
Måste du inte ha det?
Lite pilligt att få in foten där iofs, men är man kreativ så.....
(Vilket TS ju bevisligen är. )
Alla fina slangar som hänger ner på sidorna?
Skulle man inte dra ihop dessa lite(hårnät?) så att en larvig
lowsider inte medför en massa avsliten finslang?
För övrigt så
/e
Stort grattis till att du kommit så långt! Helt galet bygge! Har följt sen första inlägg, mycket trevlig läsning.
En sak jag funderar på rent aerodynamiskt är ifall inte den bakre kåpan riskerar att ta in rätt mycket fartvind fram ifrån och riskerar att fungera som ett uppnedvänd skedvobbler med otrevliga lyftkrafter som resultat?
View attachment 416205
Ingen aning om kedjeskydd faktiskt, hur som helst har jag ju fotpinnarna framför framdrevet och en vikt plåt håller inte längt om en 530-kedja smäller av i 200km/h. Får jag inte köra för besiktningsgubben pga detta så är det väl så då.
Inom RR krävs det skydd för att kroppsdelar inte ska kunna fastna mellan drev och kedja och tugga med runt. Vet inte hur reglementet är inom landracing men en "hajfena" som styr bort fladdrande kroppsdelar från drevet är lätt att snida till.
Tycker ramen täcker kedjan rätt bra, ur den synpunkten iaf. Svårt att komma in mellan kedja/bakdrev där ser det ut som, åas så är det ju rätt lätt att klämma dit, och man slipper tänka alls på det.
Blir göör bra det där. Nu ska det väl gå utav bara.....
Se till att filma ordentligt mycket. Var länge sedan jag såg en riktig action rulle
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|