Snyggt!
Förmodar att man schimsar in en sådan låda liknande en bakaxel på bil.
Det bästa jag har hittat för att snyggt se ingreppen vid test är kopparpasta på sprayburk.
Lätt att torka av och man ser det väldigt tydligt.
Har själv använt denna guide för bakaxlar med gott resultat. ( Bifogad fil)
Edit: Man verkar få "spara som" och sedan läsa den nerladdade pdf-filen för att den skall fungera.
Fan så härligt! Efter att följt bygget dagligen i 5 år och nu äntligen få se den spräcka 200 på första försöket! Fantastiskt! En av dom bästa filmer jag sett!
View attachment 416877
Det vi använde när jag jobbad med dessa var krita blandat med tröd som fick torka lite.
Johansson du kan inte fota lite bättre bilder på både pinjongen och kronhjulet?
//Stefan
Hur mycket fjädring har du i framgaffeln?
Den får nog jobba extra mycket nu när du inte har någon fjädring bak.
Misstänkte det, när du börjar använda hojen som brukshoj så får du väl ha separata system för smörjning
Jag fulmätte försprånget med en linjal nyss för att få en idé om varför jag fick såna elaka styrslag, 130mm försprång borde ju ge en väldigt stabil styrning i hög fart så frågan om det inte är styrdämparen i äkta Kinesium som är orsaken?
Chassiegeometri kan uppföra sig underligt.Det du ska tänka på dock är att ju större försprång desto högre kraft genererar hjulet när det ska rätas upp.
Om du kör över något som orsakar att framhjulet vrider sig lite så ska det sedan vridas in tillbaka i hojens längdriktning. Ju längre försprång, pendellängd, desto högre hastighet kommer hjulet tillbaka med. Och då har det mer kraft att svänga ut åt andra sidan med. Så för mycket försprång kan orsaka instabilitet...
För övrigt så har jag hamnat på Landracing.com´s förstasida!
Det är det officiella forumet för alla landracingtävlingar på El Mirage, Bonneville, Mojave osv så jag känner mig rejält hedrad av Jon och de andra herrarna och damerna som håller i hemsidan!
http://www.landracing.com
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |