Igår kväll var en av de sällsynta tillfällen då allt går bättre än planerat, jag hade väl mest tänkt fixa den sista täckplåten på kompressorhuset och få till nån dränageplugg men hann mer än det dubbla! Inte illa, synd att det händer så sällan bara...
Här är en av dränagepluggarna på plats (kass bild jag vet), det extra superdupigt braiga är att samma plugg funkar som anslutning för att fylla upp oljeledningarna till de två bakre rotorlagren. En vanlig orsak till haveri om det glöms bort för då skär kullagren...
Då jag saknar originalmätarna och inte vill ruinera mig på att köpa nåt gammalt skit på Ebay plockade jag bort oljetrycksgivaren och gjorde en adapter för att montera en normal oljetrycksgivare till bilar.
Sen fäste jag den påbörjade instrumentpanelen på motorstativet och tillverkade länkagen till gasreglage och bränsleavstängningen, det saknas lite knappar, lampor och en oljetrycksmätare innan den är komplett.
Det blev en redig hög med skrot som jag plockade av motorn.
Så här ser den ut nu, betydligt mer överskådligt nu än när jag hämtade den för knappt ett år sedan.
Tjo!