_Johansson_
Storfräsare
Jag är sjukt imponerad av allt du gör.
Hur många timmars mätande ligger det bakom alla fina bitar
Det säger fjällan också...
Tack för att ni skryter så över bitarna, inget märkvärdigt egentligen då Peterpain, Elffors, Driverinblack´s farsa, Anderssonturbo m.fl. gör betydligt finare jobb på deras turbobyggen än vad jag lyckas få till.
Det är några timmars klurande som krävs för varje moment, ofta funderar jag över olika sätt att bygga motorn på medans jag går till jobbet, jobbar, diskar, pratar med folk, försöker sova etc etc.
Momentum och liknande
Ok, ska kolla upp dom. Tack!
Sträcklest tråden nu, shit azzå Djupt imponerad av dina bearbetarkunskaper, pillar gärna med metall själv och hållt på med det i skolan, alltid lika kul
Hur stor ska den vara? Jobbar/ praktiserar lite då och då på Getrag i Söping och locken till slutväxlarna tätas med sketastora o-ringar, säkert 250mm i diameter, så de finns ju att köpa utan zuperspecialbeställning. Borde ju finnas standardringar upp till stora dimensioner att köpa på diverse ställen, kanske tools eller något liknande kan kirra?
Allt (det lilla) jag kan är helt självlärt, när jag började pyssla på med gasturbiner visste jag knappt vad som var fram och bak på en vinkelslip men med tiden lär man sig lite av varje.
Har inga exakta siffror i huvudet men ca 250mm yttermått, grejen är att det vore fint att ha en rulle O-ringsmaterial så jag kan tillverka ringar allt eftersom jag behöver dom och slipper två veckors leveranstid.