_Johansson_
Storfräsare
Inte helt omöjligt att den får tjänstgöra som groggblandare en kort period ifall det ska firas att den fungerar.
Jäklar vilken porr. Snygga bitar! Keep it up!
Bygg snabbare, jag vill läsa mer!
Nu har tre meter silikonsnöre landat i brevinkastet, i morgon ska jag förhoppningsvis hinna påbörja startmotorinfästningen på kompressorhöljet ifall det inte blir skruvning i race-sparken.
[/IMG]
På begäran av Bushido gick jag ner och klämde av fem timmar i verkstaden igår, ämnet för dagen var startmotorn och dess infästning.
En 16s hylsa offrades till startmotorgudarna och efter lite massage med svarv, fräs och svets så satt där något som var misstänkt likt en startmotor på kompressormuttern.
Efter att den var klar började jag fräsa upp hål för fyra rostfria stänger som startmotorn är tänkt ska glida utefter.
Fyra tryckfjädrar ska sitta runt stängerna och hålla startmotorn borta från kompressormuttern och någon form av solenoid eller hävarm ska trycka den på plats när det ska till att startas.
Kvar att göra är ett lock i aluminium som ska skruvas fast i toppen på stängerna och ett fäste för startmotorn som ska ha ett 10mm hål i varje hörn så det kan träs fast på stängerna.
Jag förmodar att det är ännu mer onyttigt att försöka starta maskin fast den redan är igång än då man råkar göra det samma med bilen hehe
Snurr snurr snurr.
Koncentrerad johansson!
Smutt helt klart! Fan va spännande det börjar bli! :nagelgnag
På begäran av Bushido gick jag ner och klämde av fem timmar i verkstaden igår, ämnet för dagen var startmotorn och dess infästning.
Det var ett väldans tempo du fått upp, då blir det provstart till helgen antar jag?
Om kärringen din tycker att du spenderar för mycket tid i garaget så är det helt ok att skylla på mig Du kan rentav säga till henne att det är för hennes och ert framtida samla... Ehm! Samlivs skull Jag håller nämligen ögonen på dig även i detta byggeolygrip
Att du .... kan! och orkar! och.... vet!
Det är väldigt synd att lappland ligger så långt bort!
Mindre varv än så och det blir en s.k. "hung start", turbinvarvet når inte den gräns då den orkar börja accelerera av sig själv utan fastnar runt och överhettar på några sekunder. Obra för plånbok och fritid.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|