Min gissning är att ett produktionsbolag från kanal 5 eller liknande har ringt och vill göra en realitysåpa av projektet!!!
Kameror och folk följer dig 24-7 skulle vara skoj för oss som följer tråden
Passar på att tacka för möjligheten att följa ett jetteintressant bygge!!
Hemska tanke!
Äsch, jag släpper bomben nu så ni slipper våndas mer. Jag har som ni vet letat efter turbinhjul från Allison 250 C20 att använda som kraftturbin i min motor, och en vän i Australien har lovat fixa fram ett hjul till mig.
Vad det skulle kosta i slutändan med frakt från andra sidan jorden ville jag inte ens gissa men jag är ju tvungen att ha ett så det vara bara att gilla läget. Nu har jag hux flux kommit i kontakt med en person på närmare håll som lovat fixa fram turbinhjul åt mig och vill inte ens ha betalt för dom!
Ett sånt turbinhjul kostar tiotusentals spänn om dom överhuvudtaget går få tag i så inte konstigt att jag skrek rätt ut när jag fick det beskedet.
Anledningen att det var lite Hemlige Arne över det hela är att det inte är helt riskfritt att sprida utrangerade flygmotordelar till kreti och pleti då det finns stränga reglementen som styr detta så inte uttjänta delar kan råka hamna i en flygmotor igen.
Ni behöver alltså inte fråga om vem som ringde osv för det tänker jag inte svara på ändå.