Gasturbinhoj = JETeskoj!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vet inte än hur anonym personen som ringde vill vara, så jag håller tyst så länge.

(inte direkt så att Jay Leno ringt och erbjudit mig en miljarrrrd för hojen, utan bara ett mycket välkommet samtal som rör motorbygget.)

Satan kyl som faaan !

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nå, vad var det för telefonsamtal nu då?:banana

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Säg till om du får för många sponsorer och inte klarar att göra av med alla pengar:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Säg till om du får för många sponsorer och inte klarar att göra av med alla pengar:D

Det lovar jag göra, men jag tvivlar på att den sammanlagda sponsorslanten kommer räcka till en stor stark ens. Jag försöker undvika spons i den mån det går då varenda spänn man får är en liten fastsatt krok som sponsorn kan få för sig att dra i när det passar dom.:gnissla

Min filosofi eller vad man kan kalla det är att om man inte har råd att betala bygget själv är man ute på för djupt vatten, man ska klara av ett par ras utan att behöva gå till banken med andra ord.

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Jag ska för fan säga B, men ta det lite piano tills jag vet ifall jag får säga C också.:mad:

:D

Min gissning är att ett produktionsbolag från kanal 5 eller liknande har ringt och vill göra en realitysåpa av projektet!!!
Kameror och folk följer dig 24-7 skulle vara skoj för oss som följer tråden :D :tungan

Passar på att tacka för möjligheten att följa ett jetteintressant bygge!! :tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Min gissning är att ett produktionsbolag från kanal 5 eller liknande har ringt och vill göra en realitysåpa av projektet!!!
Kameror och folk följer dig 24-7 skulle vara skoj för oss som följer tråden :D :tungan

Passar på att tacka för möjligheten att följa ett jetteintressant bygge!! :tummenupp

Hemska tanke!:skrämd

Äsch, jag släpper bomben nu så ni slipper våndas mer. Jag har som ni vet letat efter turbinhjul från Allison 250 C20 att använda som kraftturbin i min motor, och en vän i Australien har lovat fixa fram ett hjul till mig.

Vad det skulle kosta i slutändan med frakt från andra sidan jorden ville jag inte ens gissa men jag är ju tvungen att ha ett så det vara bara att gilla läget. Nu har jag hux flux kommit i kontakt med en person på närmare håll som lovat fixa fram turbinhjul åt mig och vill inte ens ha betalt för dom!

Ett sånt turbinhjul kostar tiotusentals spänn om dom överhuvudtaget går få tag i så inte konstigt att jag skrek rätt ut när jag fick det beskedet.:banana

Anledningen att det var lite Hemlige Arne över det hela är att det inte är helt riskfritt att sprida utrangerade flygmotordelar till kreti och pleti då det finns stränga reglementen som styr detta så inte uttjänta delar kan råka hamna i en flygmotor igen.:näsblod

Ni behöver alltså inte fråga om vem som ringde osv för det tänker jag inte svara på ändå.:tungan

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
så det är typ en y2k som du bygger?

Det skulle man väl kunna säga, motorn är uppbyggd på samma principer så den största skillnaden är väl egentligen att min motor knappt kommer ha halva effekten som Y2K-hojen har.

Detta pga en sämre flödande kompressor och avgasturbin.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tack. Kul för dig! Pengar till annat alltså.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Spons utan krav på motprestation är ju fint. Eller fanns där någon motprestation du inte vill tala om?:brynad

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Fan vad nice, grattis!:tummenupp Gott om pengar över till annat då, då kanske du har råd med ett extra ras innan det blir till att gå till banken:D

Jorå, det finns en rejäl slant i utvecklingsfonden så ingen risk att jag blir bankrutt även om det rasar ett par gånger. Sålde dessutom skotern i höstas (rev600) till förmån för hojbygget så det lär nog lösa sig med finansieringen.:)

Ingen motprestation alls, så jag kommer inte bli tvingad att frakta ner hojen på någon tvåveckors företagsmässa i Honduras eller så framöver.:tummenupp

Någon som vet vilken gaffelbensdiameter det är på gamla R6:eek:rna, dvs innan dom kom med USD-gaffel? Funderar på att skaffa lite modernare framände för att komma åt bättre bromsar, dom som sitter på GSX:en duger knappt till att sakta ner en damcykel med...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping