Gasturbinhoj = JETeskoj!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är tyvärr skyldig som Johansson säger... hans hoj skulle va klar annars :)

Du... Du...! :skrämd :mad:

Du har med andra ord gjort dig skyldig till ett av de största brotten i mänsklighetens historia, och skäms inte ens!?:mad:

Läs och begrunda, De heliga Johanssons tio bud. tänk sedan över dina synder, och skäms:mad:

1. Du skola icke hava andra pungnyparverktyg jämte polygripen.

2. Du skola icke missbruka skaparens fräsmaskin, ty skaparen blifver vred om någon tafsar på utrustningen.

3. Du skola icke idka alltför nära samkväm med din nästas jetspark, ty då skola dina ben brinna upp.

4. Du skola icke berömma skaparens skapande, ty då blifver han generad och saktar skapartakten (vilket själfvklart äro synd).

5. Du skola icke störa skaparen i hans verkstad, ty då saktar han återigen skapartakten och då skola du få se på fan!

6. Du skola icke ha begär till din nästas jetlamborghini, äfven om den är fet som fan!

7. Du skola hålla uppstartsdagen helig.

8. Du skola icke bära falsk vittnesbörd angående skapelsens effektsiffror (gäller mest skaparen).

9. Du skola lägga på ett jefla kol och gifva oss mer runkmaterial (återigen skaparen)!!!:mad:

10. Du skola gå den smala vägen, handvevandets väg. Du skolen icke frestas att bruka cnc-maskiner, ty dessa breda tingestar är alls ej så hardcore som att massera fram skapelser för hand.

Så, lediga.

Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det skulle funnits en Like-knapp likt facebook här på forumet.

Det håller jag med om. Därför har jag tryckt på gillaknappen så du ska veta att jag håller med dig. :tummenupp

För övrigt har jag inte sett någon officiell inbjudan till provstarten än Johansson...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
För övrigt har jag inte sett någon officiell inbjudan till provstarten än Johansson...

Hmm....nja.....vettusåatt......:gnissla

När motorn går som den ska får folk gärna komma förbi och kika, men tills dess är det lyckta dörrar som gäller då min erfarenhet av första provstarter är att det blir mer svärande än startande.

Inte så kul att ha folk gloendes över axeln på en när man står där gråtfärdig och försöker räkna ut hur turbinaxeln kunnat slå en knut på sig själv...:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men så bygg då för helvet!:mad: Se till att få provstartat och funkis illa kvickt så man får komma på studiebesök sen! Jag tar med säckpipan som sagt!:fyllisar

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1

När motorn går som den ska får folk gärna komma förbi och kika, men tills dess är det lyckta dörrar som gäller då min erfarenhet av första provstarter är att det blir mer svärande än startande.

Inte så kul att ha folk gloendes över axeln på en när man står där gråtfärdig och försöker räkna ut hur turbinaxeln kunnat slå en knut på sig själv...:D

Vi förväntar oss väldokumenterad film på första starten i alla fall!:tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Det var ju precis det vi ville se.. :mad:

:D

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Du har helt missuppfattat vad vi vill se. En fungerade motor är tokballt men att få vara med live på spektakulära misslyckanden är inte en chans man får varje dag!

För övrigt så finns det inte en chans i helvete att jag skulle bjuda in folk till första provkörningen av elhojen. Jag är ju tom för feg för att göra en byggtråd.:D

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du har helt missuppfattat vad vi vill se. En fungerade motor är tokballt men att få vara med live på spektakulära misslyckanden är inte en chans man får varje dag!
D

Ha oinitierat folk närvarande under uppstarten av ett dylikt hjärtebarn är som att ha publik närvarande när man ska försöka begå sin sexualdebut.
Och med den logiken så ser vi ju alla att det du behöver johansson är en välhängd neger som visar Du får den att tända på alla cylind...... Spinna som en katt. Menar jag ju.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Ha oinitierat folk närvarande under uppstarten av ett dylikt hjärtebarn är som att ha publik närvarande när man ska försöka begå sin sexualdebut.
Och med den logiken så ser vi ju alla att det du behöver johansson är en välhängd neger som visar Du får den att tända på alla cylind...... Spinna som en katt. Menar jag ju.

En välhängd neger i det här fallet vore väl en representant från Pratt&Whittney, eller varför inte Bushido med en polygrip?:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
En välhängd neger i det här fallet vore väl en representant från Pratt&Whittney, eller varför inte Bushido med en polygrip?:D

True that.

Den negroida discoankan!

Bushidopbesk.jpg
Däremot den totala avsaknaden av nedre regioner gör att den önskade effekten uteblir något.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag monterade ihop lagerdelen med locktite och schims idag tillsammans med resten av motorn så jag kan mäta upp frigången mellan hjulen och husen, NGV:n ska ju lämnas bort för coating senare så den skruvades bara dit provisoriskt.

JU-01500.jpg

Som jag skrivit i byggbloggen så har jag inte mycket till övers för ordning och reda, betydligt lättare att hitta saker när man ser ett hörn av allt i högen av verktyg.

Förhoppningsvis kommer jag ha lite bättre ordning i den nya verkstaden...:)

JU-01501.jpg

Här är kompressorhjulet på plats.

JU-01502.jpg

En bild på motorn från sidan utan motorhöljet, får påhälsning av en polare från Svarthålet Racing imorgon och han ser ju lite mer av innanmaten så här.

JU-01503.jpg

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...