Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu är oljeslangarna dragna i testriggen, kvar att göra är att ansluta laddtrycksmätaren och dra dieselledningen.

JU-01569.jpg

De sista slangstumparna mellan returpumparna och oljetanken är genomskinliga för att jag ska kunna se flödet genom dom.

JU-01570.jpg

I ett infall av skapandelust slängde jag ihop en liten pulsjetmotor igår kväll, den funkar fint men jag vågar inte köra den så mycket eftersom det jagas älg hela dagarna på hygget bakom huset...:gnissla

Pulsjet1.jpg

Pulsjet2.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Glöm inte att spänna fast testbänken bara

Lite trist att behöva jaga den genom byn

Vilken syn jag fick för mitt inre nu:D Byggherren kutandes efter den där parkbänken (pegasusturbintestet), framdriven i ett jefla tempo av den hemsnickrade turbinen!:yoparty :banana :rofl

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nu är oljeslangarna dragna i testriggen, kvar att göra är att ansluta laddtrycksmätaren och dra dieselledningen.

De sista slangstumparna mellan returpumparna och oljetanken är genomskinliga för att jag ska kunna se flödet genom dom.

I ett infall av skapandelust slängde jag ihop en liten pulsjetmotor igår kväll, den funkar fint men jag vågar inte köra den så mycket eftersom det jagas älg hela dagarna på hygget bakom huset...:gnissla

Ska du provköra mycket i vinter :confused: jag bara undrar om jag ska avboka Åreveckan pga temperaturhöjning och blidväder istf snö :rolleyes:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Det gäller nog att ankra bänken rätt rejält då motorn kommer försöka knuffa iväg den med över 50 kilo dragkraft, men de första testkörningarna kommer bli på låga varvtal för att se så allt lirar som det ska.:tummenupp

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kul satan, nu väntar jag till ikväll när du lägger upp rullen då delarna roterar med en hiskelig fart !:tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Kul satan, nu väntar jag till ikväll när du lägger upp rullen då delarna roterar med en hiskelig fart !:tummenupp

Lugna neeer dig nu, lugna neeer dig nu.:D

Det är en del jobb kvar att göra innan provstart; bygga pwm-styrningen till bränslepumpen, fylla dykartuben, koppla in laddtrycksmätaren, fixa en ny bränslepump då min Walbropump legat med vatten i sig i sommar och rostat ihop, köpa ett trepack med kalsonger på Dressman osv osv...:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skiter i om det är en del kvar att göra, känns jävligt nära nu:banana

Och du bara måste göra som vi pratade om, pretty please:D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Lugna neeer dig nu, lugna neeer dig nu.:D

Det är en del jobb kvar att göra innan provstart; bygga pwm-styrningen till bränslepumpen, fylla dykartuben, koppla in laddtrycksmätaren, fixa en ny bränslepump då min Walbropump legat med vatten i sig i sommar och rostat ihop, köpa ett trepack med kalsonger på Dressman osv osv...:gnissla

Jag är bara en okunnig tinnerpåverkad snikkarfukko som ser massa balla prylar ihopkopplade.
Klart att en sån testbänk måste bröla å snurra.:D:tummenupp

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
, fixa en ny bränslepump då min Walbropump legat med vatten i sig i sommar och rostat ihop

Peterpain har väl en Walboro över, testkörd och lämnade inte soppa tillräckligt för hans roterande ljuddämpare, du kan säkert få ett bra pris på den :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Peterpain har väl en Walboro över, testkörd och lämnade inte soppa tillräckligt för hans roterande ljuddämpare, du kan säkert få ett bra pris på den :)

Ska låna en biltema-pump av en polare (fast han vet inte om det än...) så jag står över Walbropumpen, biltemas pumpar är såpass billiga att jag kan ha ett par i reserv ifall något skulle hända på en tävling.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hur liten pulsjet kan man bygga föresten??

Du måste förse mig med en enkel ritning på en sådan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...