Kan man hyra in dig för ett blåsjobb?
http://farm2.static.flickr.com/1251/5157249869_46402d283f.jpgJag har en hel del löv på tomten , Kan man hyra in dig för ett blåsjobb?
http://farm2.static.flickr.com/1251/5157249869_46402d283f.jpg
Klicka på egen risk om ni vill se löv och blåsjobb
Menvafaan...
Grymmt imponerande bygge! har som säkert många andra följt denna tråden i tysthet sen du startade bygget.
Tycker det ser ut på värmemönstret som att förbränningen är rätt nära utloppet? mellan sekundär o tertiär zonen istället för mellan primär o sekundär där man väl borde vilja ha den?
Hur räknar du in luftflödet genom förångningsrören när du beräknar hur mycke luft varje sektion ska få? Känns ju som att om det läggs till primärzonens area så borde den vara närmare 50% och isf förklara den höga avgastempen?
//Micke
Tack! Det är svårt att utläsa så mycket av värmemönstret då jag bara kört motorn på knapp tomgång, den låga laddluftsdensiteten är inte vidare bra för förbränningen så vid högre laddtryck kommer brännkammaren förmodligen fungera bättre.
Arean på förångningsrören är medräknad i primärzonen med vissa flödesförluster antagna eftersom ett 100mm långt rör flödar sämre än ett hål med samma diameter.
Efter lite snack med min australienske vän börjar jag tro att den höga tempen till stor del berodde på att jag låg för lågt i varv (dålig effektivitet i kompressormappen), en annan anledning kan vara att throatarean i NGV-huset var lite större än optimalt. Nogrannare undersökning krävs.
Borde finnas någon form av entusiastpris att nominera en sådan som dig till.
Angående den uppmätta avgastemperaturen på 700 C, ...vilken tempnivå är normal/önskvärd? Och vad är diagnosen och ev handlingsplanen om det bedöms vara ett problem?
Du var inte orolig att diseledimman den spottade ur sig bakåt skulle råka antända och bli till en elboll? =D
Okej. Låter som du verkar ha rätt bra koll på läget då
Hur högt varvtal och laddtryck var du uppe i under provkörningen då?
Ser fram imot flera provkörnings filmer
Hoppas tösen är snäll mot dig o somnar snart, för här kommer lite fler frågor
• hur många procent pressade du motorn på?
• hur mkt underhåll räknar du med? Efter varje race? Vad innebär det?
• har du fattat hur många som visade den där filmen på sina jobb/för sina vänner idag?
SH's överlägset roligaste och mest imponerande bygge. Skaffar du en fräsig bild man kan ha i sin signatur så lovar jag att använda den
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |