Gat banhoj max 50000Kr

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
H1 om du verkligen verkligen vill ha en gammelgixer så har jag en gsxr750 från 85 som står i garaget. Skabbiga och trasiga kåpor men dom håller ihop. Fungerar bra mekaniskt men behöver en lättare översyn då den stått i garage sen 00. Startar snällt dock. 15 lappar :)

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Vilket ger mest en -98 helt st eller en -88 lätt trimmad med "gatslicks/r-däck"? Till ungefär samma pris. OBS det är en fråga och inget påstående.

Förmodligen kan du åka om dig själv på ytterspår med -98:an där du sliter för att åka inner med -88:an. Det är skillnaden. Sluta va så envis.
Effekten har inom rimliga gränser ingen större betydelse om inte chassie och bromsar är bra.

En inte helt ointressant aspekt är att du förmodligen har tio gånger roligare på en nyare hoj, och du slipper lägga ner massa pengar på att renovera ett sänke. Delarna är inte billigare till en äldre hoj och du får högst sannolikt mer reparationer på en sliten veteranare.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Agent Apelsin : Inte över 10000 för en sådan hoj.

Det var konstigt för jag hittar ingen på blocket för under 15. Fast jag ska väl inte kapa din tråd med säljsnack, du är varmt välkommen att skicka PM om du är intresserad så kan jag berätta mer om skicket kanske fixa nån bild och är du seriöst intresserad så är priset såklart en diskutionsfråga.

/Karl

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Förmodligen kan du åka om dig själv på ytterspår med -98:an där du sliter för att åka inner med -88:an. Det är skillnaden. Sluta va så envis.
Effekten har inom rimliga gränser ingen större betydelse om inte chassie och bromsar är bra.

En inte helt ointressant aspekt är att du förmodligen har tio gånger roligare på en nyare hoj, och du slipper lägga ner massa pengar på att renovera ett sänke. Delarna är inte billigare till en äldre hoj och du får högst sannolikt mer reparationer på en sliten veteranare.

:klappar

Hur många ska behöva säga samma sak innan herr h1 lyssnar? :hördu :7peta

h1

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Ingen
Blir det en gixxer, får jag nog lacka R1 på sidan. Annars gråter väl de jag kör om akvarie i hjälmen ;-) Ni som hatar gixxers duger en rd 350 ypvs?

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
Blir det en gixxer, får jag nog lacka R1 på sidan. Annars gråter väl de jag kör om akvarie i hjälmen ;-) Ni som hatar gixxers duger en rd 350 ypvs?

köp min hoj! eftersom den e så billig i försäkring kommer du ha råd att köpa en oreggad banhoj också snart!:tummenupp

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
-
inget svar om rd350?

Jag vet inte om du inte hänger med i snacket...men RD350 är ju ännu äldre än Gsxr1100, helt enkelt en gammal konstruktion...men du lär ju få den för 10000 och du lär knappast vara i topp varvtidsmässigt på bana...sen är det ju en tvåtaktare hur modernt är det egentligen...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
inget svar om rd350?

Folk har kanske tröttnat på dig....:rolleyes: :) Seriöst, du behöver tänka igenom ditt mcköp lite tror jag. Hittills har du ju jämfört äpplen och päron och allt emellan. Gillar du gammelgixxers är det fullt förståeligt (titta i mitt garage som förstår du vad jag menar), på SH finns det många som gör det. Men ska du åka på bana och få mest kul för pengarna, köp en annan hoj. Ska du åka mest gata, klart du ska ha en gammelgixxer. I originalskick (så långt det är möjligt) mellan åren 89-92 :fakta

RD 350 kan vara ett alternativ även om det är lite mer pyssel med tvåtaktare. På en kurvig bana som tex Gelleråsen hänger du def. med effektkstarkare hojar med lite träning. Men i grunden är det en gammal konstruktion och jag tror inte det är helt lätt att hitta fina ex.

Är du såld på tvåtakt så kolla även RGV 250 eller Aprilia RS 250. Åker åttor kring en RD 350 på bana men funkar å andra sidan bara sådär på gatan.

Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag upprepar mitt tidigare råd:

Köp vad du vill ha och kör med till du vill ha något annat.

Du har ingen koll på vad det innebär att köra hoj på bana så att välja "rätt" från början är inte att räkna med.

Jag har skitkul med en gammgixxer, RD, Guldvinge eller R1a på bana, så länge man kör utan prestige spelar varvtider ingen roll och nästan vilken hoj som helst duger till att få lite känsla för vad hojkörning handlar om.

Går det inte att ha kul med en gamgixer på bana så skulle ingen tävlat i RR på 80-talet. Att jämföra varvtider mot en modern hoj är inte så intressant men ok, jag har lite ca-tider från mittsverigebanan med mig själv i sadeln på torr bana:

CBR600RR -04 1,03
BMW R1200GS -04 1,05
GSXR1100 -86 1,06

Jag körde alltså ca 3sek snabbare på en modern sporthoj dock skulle en bättre förare kunna köra ett antal sekunder snabbare på CBRen men inte så mycket snabbare på Gixxern eller BMWs offroadlok.

h1

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Ingen
Josef: Intressant att du kör lika fort som en riktigt duktig förare på gixxern. Fler personliga listor med tider på olika hojar, hade varit kul. Gärna med gamm gixxer mot halv ny 250cc.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Josef: Intressant att du kör lika fort som en riktigt duktig förare på gixxern. Fler personliga listor med tider på olika hojar, hade varit kul. Gärna med gamm gixxer mot halv ny 250cc.

Inga gammla hojar men. iaf

Mittsverige:

CBR 600 RR -03 1:00:08
R1 -00 1:02:53 (gatdäck)
ER6 -06 1:13:00 (lånad hoj så jag laddade inte fullt)

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Hej h1,

Inte för att jag blit klok på vad det är du är ute efter, eller vilken årsmodell du letar efter när jag läst denna tråd, men jag har en Honda -01 jag tänkte sälja. Den är redo för rejs, har kört lite Rookie 600 med den i år, och haft den sedan -02. Som sagt, Honda CBR 600 FS, -01. Lite osäker på hur många mil den har på mätaren, men skulle säga runt 2500. Tänkte mig 39 för den. Hör av dig om det är intressant så får du mer info och någon bild.

/Wip

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
hörru h1 får känslan av att du ligger i kuvös och knappt sett en hoj på en bild. du verkar ju inte intresserad av vad folk tycker utan tjatar bara om 1100r å skrot. men köp en 1100r.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024