Personligen tror jag att övergällsbögarna vill synas maximalt. Ungefär som att alla brudar som har F-kupa skulle gå omkring i verRsSta urringningen _alltid_. Det irriterar mig att en bög inte bara kan vara utan måste göra sig till och spela. Detta tyder för mmig snarare på en osäkerhet i sexualiteten mer än en säkerhet, dessutom. Och så irriterar det mig. Jobbigt att lyssna på liksom.
(Det här har jag ju skrivit flera ggr tidigare ui tråden, men
Mina egna iakttagelser inifrån bögeriet har gett mig en liknande uppfattning. Ofta är det här i Stockholm nyutkomna inflyttade trendängsliga VIP-kortstörstande lantiskillar som beter sig som du beskriver. Efter några år av hårt bögfestande i Sthlm inser de att framtiden inte är att servera på trendkafer, jobba på parfymavdelningan eller vad de nu gör, och så börjar de plugga och blir mindre hysteriska om än fortsatt feminina (och det är ju inget fel i det). Eller också fortsätter de, omgivna av likadana fjollor både på arbetstid och fritid, helt inneslutna i sin värld av "glitter och glamour" (som fö är deras favorituttryck följt av "gala").
Det tråkiga är dock att vanliga människor till stor del identifierar homokillar enbart med den sortens människor. Ty om en slumpvist vald betraktare på sin väg hem från jobbet iakttar 10 killar som mig på trottoaren eller i tunnelbanan, så är knappast epitetet homo det första som hans hjärna associerar till. Således kommer för det mesta endast den lilla kvantilen av mer extrema killar att vara de som utgör "gemena mans" bild av en bög. I verkligheten utgör inte de trendängsliga hysterikerna inte så speciellt många av bögarna, även om de är fler än i det straighta communityt förstås.
Nu tror jag förstås på människor lika värde, även då innefattandes fjolliga och hysteriska killar, jag är bara så less på att sammanblandas med dem som grupp, ty jag har så oerhört lite gemensamt med dem.
Känner dock flera lugna och kloka feminina killar som är trevliga, problemet är bara ett vi som regel inte delar några intressen så det kan inte ens bli kompisskap. Jag klarar inte av att fika, handla kläder eller gå i konsthallar en hel lördag, många straighta killar har det ju förvisso "värre" i sina förhållanden och är betydligt bättre än jag på att klara av att ställa upp på sådana "bögigheter" som jag räknade upp ovan.
Tycker jag
/J