GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Jag har fortfarande inte fått svar från er gayfolk på följande fråga:

Varför pratar många bögar sådär gällt? För det har väl endå inte någonting alls med ens sexuella läggning att göra.

Slutsats: De pratar gällt bara för att de vill synas?

Ja du. Jag känner straighta människor som pratar med gäll röst. Kan bero på att bögar märks mer i största allmänhet så folk tror att det är så vi låter. Jag har gäll röst efter åtta timmar i telefon varje dag. Det går att träna bort har jag hört.

Men allvarligt, hur farligt är det med en söt fjolla som spelar ut hela registret? :D
Är ni i Fjollträsk på lördagar finns det flera krogar att gå till, bla Torget i Gamla stan, Lino m fl.

IronMike

Guest
Då kan vi dejta sönder lite däck med början vid sthlms klassiska rödljus och krokvägar.

va du på patte igår, jag satt i taxin vid katarinahissen, med laptopen i knät å surfa sh, tyckte jag gåg dig komma upp för trappan från patricia...

brukar få en del körningar därifrån nätter mot måndag, haha, sist var ner till solberga, en äldre snubbe med feminin thaikille, blev inbjuden på "gos/mys" men tacka vänligt nej, den blev jag frågad om jag bara ville titta på, eller delta på ett hörn, eller filma hahaha tackade vänligt nej. men dom va annars trevliga.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Gosh vad Pattan och Gay-tråden tycks fascinera dig! :hihi

Nej jag jag var inte på Pattan i söndags. Jag har inte varit där i år ens. Festa på söndagar är ju lite mer för såna som jobbar på helger och är lediga på måndagar. Jag jobbar ju vanliga tider. Dessutom har jag mest varit i garaget denna vinter av uppenbara skäl :)

Ja såna där männsikor står mig upp i halsen, jag blir lika trött som vem som helst när man hamnar bredvid en klängig fjolla utan självkritik i en kö eller nåt.:zpy

/J
va du på patte igår, jag satt i taxin vid katarinahissen, med laptopen i knät å surfa sh, tyckte jag gåg dig komma upp för trappan från patricia...

brukar få en del körningar därifrån nätter mot måndag, haha, sist var ner till solberga, en äldre snubbe med feminin thaikille, blev inbjuden på "gos/mys" men tacka vänligt nej, den blev jag frågad om jag bara ville titta på, eller delta på ett hörn, eller filma hahaha tackade vänligt nej. men dom va annars trevliga.

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!

säg som det är nu, kom igen!....:tungan nog följde du med in

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Men nog är det många homosexuella som "översignalerar" sin läggning, eller?
(Är inne på den glla rösten).
Tighta, vita byxor är lite mer subtilt.
Tycker det är helt OK.
Men:
Har man gått igenom hela registret för att signalera att man är homo, samt intresserad, så byter jag inte sexualitet för att fjollan fortsätter!
Detsamma gäller förresten när kvinnor stöter på en.
Kan tänka mig att de flesta analastronauter reagerar på samma sätt.

Till saken:
Min frus chef var i Grekland för ett par år sedan.
Skulle åka runt till några öar.
Personalen på hotellet betedde sig väldigt underligt mot honom efter en öresa.
Kunde inte förstå varför han åkt till en ö känd som mötesplats för homosexuell iklädd knallröda skor, tillsammans med sin fru.
Röda skor var visst en kontaktsignal för homosexuella (ute efter "casual sex").
Att ön var ett "bögnäste" visste han inte.
Var lite tjurig på verkstadschefen som rekomenderat ön...

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja du. Jag känner straighta människor som pratar med gäll röst. Kan bero på att bögar märks mer i största allmänhet så folk tror att det är så vi låter. Jag har gäll röst efter åtta timmar i telefon varje dag. Det går att träna bort har jag hört.

Märkligt. Jag har under min livstid inte träffat en enda straight som pratar så gällt som bögarna i fråga gör. vad gäll röst har med telefonprateri att göra är dessutom en gåta för mig. Får man mer gäll röst om man pratar i telefon?!

Personligen tror jag att övergällsbögarna vill synas maximalt. Ungefär som att alla brudar som har F-kupa skulle gå omkring i verRsSta urringningen _alltid_. Det irriterar mig att en bög inte bara kan vara utan måste göra sig till och spela. Detta tyder för mmig snarare på en osäkerhet i sexualiteten mer än en säkerhet, dessutom. Och så irriterar det mig. Jobbigt att lyssna på liksom.

Men allvarligt, hur farligt är det med en söt fjolla som spelar ut hela registret? :D

Farligt och farligt. Jag ser hellre att homosexualitet blir normaliserat och att bögar inte infriar alla fördomar om dem. Tänk dig själv om vartende straight-kille skulle vara som den-där-killen-i-Scrubs som bara snackar brudar och ligga.

För vi är väl överens om att rösten endå inte har något som helst med sexualiteten att göra?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Personligen tror jag att övergällsbögarna vill synas maximalt. Ungefär som att alla brudar som har F-kupa skulle gå omkring i verRsSta urringningen _alltid_. Det irriterar mig att en bög inte bara kan vara utan måste göra sig till och spela. Detta tyder för mmig snarare på en osäkerhet i sexualiteten mer än en säkerhet, dessutom. Och så irriterar det mig. Jobbigt att lyssna på liksom.

(Det här har jag ju skrivit flera ggr tidigare ui tråden, men:)

Mina egna iakttagelser inifrån bögeriet har gett mig en liknande uppfattning. Ofta är det här i Stockholm nyutkomna inflyttade trendängsliga VIP-kortstörstande lantiskillar som beter sig som du beskriver. Efter några år av hårt bögfestande i Sthlm inser de att framtiden inte är att servera på trendkafer, jobba på parfymavdelningan eller vad de nu gör, och så börjar de plugga och blir mindre hysteriska om än fortsatt feminina (och det är ju inget fel i det). Eller också fortsätter de, omgivna av likadana fjollor både på arbetstid och fritid, helt inneslutna i sin värld av "glitter och glamour" (som fö är deras favorituttryck följt av "gala").

Det tråkiga är dock att vanliga människor till stor del identifierar homokillar enbart med den sortens människor. Ty om en slumpvist vald betraktare på sin väg hem från jobbet iakttar 10 killar som mig på trottoaren eller i tunnelbanan, så är knappast epitetet homo det första som hans hjärna associerar till. Således kommer för det mesta endast den lilla kvantilen av mer extrema killar att vara de som utgör "gemena mans" bild av en bög. I verkligheten utgör inte de trendängsliga hysterikerna inte så speciellt många av bögarna, även om de är fler än i det straighta communityt förstås.

Nu tror jag förstås på människor lika värde, även då innefattandes fjolliga och hysteriska killar, jag är bara så less på att sammanblandas med dem som grupp, ty jag har så oerhört lite gemensamt med dem.

Känner dock flera lugna och kloka feminina killar som är trevliga, problemet är bara ett vi som regel inte delar några intressen så det kan inte ens bli kompisskap. Jag klarar inte av att fika, handla kläder eller gå i konsthallar en hel lördag, många straighta killar har det ju förvisso "värre" i sina förhållanden och är betydligt bättre än jag på att klara av att ställa upp på sådana "bögigheter" som jag räknade upp ovan. :hihi

Tycker jag

/J

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
(Det här har jag ju skrivit flera ggr tidigare ui tråden, men:)
..
/J

Är det så? :) Jag orkade inte läsa igenom hela tråden i sökan på svaret. Bra svarat (igen) hur som helst.

Du är bra vettig bög Jörgen. :tummenupp Gay utan att vara ghey så att säga. :D

Har ni någon kommentar på ordet ghey förresten? Bra eller anus (samma sak i detta fallet? :D)?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Är det så? :) Jag orkade inte läsa igenom hela tråden i sökan på svaret. Bra svarat (igen) hur som helst.

Du är bra vettig bög Jörgen. :tummenupp Gay utan att vara ghey så att säga. :D

Har ni någon kommentar på ordet ghey förresten? Bra eller anus (samma sak i detta fallet? :D)?

Tack du. Du har ju skrivit rätt balanserade inlägg också..... för din ålder :tungan

Jag gillar inte uttrycket ghey eller gay såsom det oftast används här: "vitt skinställ är ghey/gay", "blommig hjälm är ghey/gay" . Även "bögläpp" osv.

Det är ju samma sak som att säga att något är "blatteaktigt" eller "judeaktigt" eller whatever. Det är bättre att välja ett uttryck som står för en känsla kopplat till föremålet.

Men sen vet jag att de flesta yngre inte menar ngt illa när de säger så. Jag hjälpte några moppekillar att byta kolv i garaget tidigare denna månad, alla verktyg de hade som inte passade var "jävla gayverktyg" osv osv. Jag skrattade för mig själv och gav dem rätt verktyg ur min låda istället.

Om däremot en 40-åring skulle använda ett sånt uttryck på tex ett möte på jobbet skulle jag sätta en stor parantes runt den personen. Jag skulle betrakta honom som klent begåvad, homofob eller bara mycket dåligt uppfostrad tills jag visste orsaken.

"Bra eller anus" :hihi

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Men sen vet jag att de flesta yngre inte menar ngt illa när de säger så. Jag hjälpte några moppekillar att byta kolv i garaget tidigare denna månad, alla verktyg de hade som inte passade var "jävla gayverktyg" osv osv. Jag skrattade för mig själv och gav dem rätt verktyg ur min låda istället.

Äkta gayverktyg mao :rofl :tummenupp

"Bra eller anus" :hihi
:D

Ang hysteriska fjollor och andra stereotyper. Det är ju som vanligt. Oavsett vilken grupp man menar så är det alltid några som märks mer och då drar "alla andra" hela gruppen över en kam. Se bara på vad många tycker om hojåkare "som ju alltid kör som dårar".

Någon skrev ngt om normativitet. Jag är böjd att hålla med om det. Så länge vi har en genusdebatt kommer bara könsroller att befästas och skyttegravskriget kommer att fortsätta, och det gäller även läggning. HBT eller ej, who cares. Så länge man inte gör varandra illa.

Sen kan man givetvis inte vara polare med alla, men det är ju inte heller ngt konstigt, personkemi liksom. Let's do like they do on the Discovery channel.

Hmm.. varför vill jag hongla nu? :D

Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Märkligt. Jag har under min livstid inte träffat en enda straight som pratar så gällt som bögarna i fråga gör. vad gäll röst har med telefonprateri att göra är dessutom en gåta för mig. Får man mer gäll röst om man pratar i telefon?!
...
För vi är väl överens om att rösten endå inte har något som helst med sexualiteten att göra?

Jag får gäll röst i alla fall. Kanske inte fjollhög men man (jag) spänner halsmusklerna så pass mycket att röstläget blir högt i slutet av dan.

Rösten har inte ett skit att göra med sexualiteten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ty om en slumpvist vald betraktare på sin väg hem från jobbet iakttar 10 killar som mig på trottoaren eller i tunnelbanan, så är knappast epitetet homo det första som hans hjärna associerar till.

Näe, men så får du ju inga hugg heller Jörgen...

Det blir till att limma paljetter på MC-kläderna och köra tändkula iförd sjömanskostym al'a Alexander Bard om du ska få ragg...

Grattis till uppstarten av sothoran föresten, jag läser den tråden också, men där törs jag inte skriva för jag är rädd att förknippas med såna där... HD åkarare... :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
...
Grattis till uppstarten av sothoran föresten, jag läser den tråden också, men där törs jag inte skriva för jag är rädd att förknippas med såna där... HD åkarare... :D

Tack!
På SH är det nästan värre än följderna av att skriva i gay-tråden va? :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tack!
På SH är det nästan värre än följderna av att skriva i gay-tråden va? :hihi

Det var det jag ville påskina :tummenupp

Jag har skruvat mer HåDe i år än jag har skruvar med min egen, men säg det inte åt någon.

Nu är broderns Deuce besiktad och godkänd, och det förb*nnade bullret är monterat igen, flame fotpinnar är monterade på svägerskans sportster och jag har kollat oljan på min Suzuki så nu åker vi bara i ett par år till...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Det var det jag ville påskina :tummenupp

Jag har skruvat mer HåDe i år än jag har skruvar med min egen, men säg det inte åt någon.

Nu är broderns Deuce besiktad och godkänd, och det förb*nnade bullret är monterat igen, flame fotpinnar är monterade på svägerskans sportster och jag har kollat oljan på min Suzuki så nu åker vi bara i ett par år till...

Det låter bra det chefsmekanikern!! :tummenupp
Hoppas du äntligen får unna dig lite åka nu då!!

Jag har lastat hojen på släp ikväll, hela ekipaget är spänt framför dieselmercan som imorgon bitti sommarpåställd rullar till Supertwin iochför färdigställande av hojens avgassystem. Sedan blir det provtur/inkörning. Så får vi se vilka fel som upptäcks då... :va Jag är luttrad. It ain´t over til it's over! ;)

Monterade parallell-staget på gaffeln igår, väntar på styrdämparen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det låter bra det chefsmekanikern!! :tummenupp
Hoppas du äntligen får unna dig lite åka nu då!!

Jag har lastat hojen på släp ikväll, hela ekipaget är spänt framför dieselmercan som imorgon bitti sommarpåställd rullar till Supertwin iochför färdigställande av hojens avgassystem. Sedan blir det provtur/inkörning. Så får vi se vilka fel som upptäcks då... :va Jag är luttrad. It ain´t over til it's over! ;)

Monterade parallell-staget på gaffeln igår, väntar på styrdämparen.

Ja just det, det var i dag du skulle få böja till rören, grattis!

Jag kan nästan se dig vanka av och an med en kopp automatkaffe, som en orolig far på BB, kikandes varje gång verkstadsdörren gläntas och orolig varje gång du hör ett konstigt ljud därinifrån..

Kul att höra att både tändkulan och kultmersan är klar för sommaren, då är det bara gamla sotis vi väntar på att se ute då.

Fast det skulle jag ha tagit i den andra tråden då...

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Jag får gäll röst i alla fall. Kanske inte fjollhög men man (jag) spänner halsmusklerna så pass mycket att röstläget blir högt i slutet av dan.

Inttressant. hur sklijer det sig att pratat i tel mot att prata vanligt?
Jag förstår bara inte fenomenet.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Inttressant. hur sklijer det sig att pratat i tel mot att prata vanligt?
Jag förstår bara inte fenomenet.

Om jag säger så här. Det hörs i telefon om man ler när man pratar med kunder. Jag har lätt för att skratta också så muskelaturen jobbar hårt under en dag. Krydda med lite stress så har du ett högt röstläge i slutet av dan.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Om jag säger så här. Det hörs i telefon om man ler när man pratar med kunder. Jag har lätt för att skratta också så muskelaturen jobbar hårt under en dag. Krydda med lite stress så har du ett högt röstläge i slutet av dan.

Så på helgerna pratar du inte gällt alltså?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!