GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)

Tror att festivalen spelat ut sin roll.
Öppet homosexuella, vanliga mäniskor i ofentliga samanhang är nog det som behövs.
Det som fattas nu är "öppet".
Tror inte Pride får fler att komma ur garderoben.
Homosexuella behöver framställas som det de är - vanliga mäniskor med andra sexuella preferenser än "normen".

Nästa steg är att inte behöva öppet homosexuella alls.
Det spelar ju egentligen ingen roll.

Ja och nej. Pride har förvisso öppnat ögonen på politikerna. Samtidigt som det har blivit ett jävla flirtande med HBT-communityn från deras sida. Är såå trött på det.

Håller inte riktigt med dig om det där med sexuella preferenser. Vad är annorlunda än "normen"? Det enda som skiljer är vilken sida det är action på.

IronMike

Guest
:rofl

Var ganska positiv till Pride tills förra året då jag funderade över var Pride egentligen är.

Personligen tycker jag att Pride är ett evenemang som spär på fördommarna mot oss HBT. Att samla ihop alla bögar, flator och alla i ett avspärrat område för att "vara sig själva"?? Nä du.

I och för sig kan Pride hjälpa alla som inte har vågat eller kan vara gay på landsbygden. Familjen, vännerna kanske inte accepterar vem man är och då kan Pride komma till sin rätt.

jag håller med, som hetero-snubbe. varför ska man göra så stor grej av det hela? vad folk gör i sänghalmen är deras ensak, och folk runtomkring har inget med det att göra. Men med pride, så spärras i princip halva stan för trafik mm, alla man möter är griniga som får sitta i köer å tycker "jävla bögar..." osv. Pride-grejjen kan väl va kul för dom som är hbt. men man kanske skulle kunna finna ett bättre ställe, strax utanför stan... Så de som tar illa upp, tar mindre illa upp, och slipper bli berörda. För, för somliga är det som att försöka släcka eld med bensin, det bara spär på deras hat.

Själv har jag inga åsikter om saken egentligen, tycker det är kul för hbt-folkets skull, men som sagt, ett ställe utanför stan där man inte stör omgivningen så mkt. Tycker bara som opolitiskt vittne, att det är kul att det händer saker i stockholm, fler evenemang, å återinför vattenfestivalen! Men dom kunde göra det smidigare om dom bytte ut tanto, mot t ex gärdet, och skippade "tåget" från humle-tanto, man kanske skulle kunna gå på djurgårn ist? så fick de som ville komma å tittaåka dit, medan de som inte vill, slapp bli berörda.

Hur skulle det bli om man hade en hetero-festival? :) det skulle tolkas som förnedrande mot hbt-kulturen, men idag _ska_ man vara öppen och ha förståelse enl politiker, tyvärr håller inte stora delar av populationen med, utan börjar ogilla hbt ännu mer än de kanske redan gör.

Ja törs inte.. du o Jörgen kommer ba antasta mig :mad:

jag kan va din backup...men skulle jag behöva gå emellan, så räkna inte med att jag ställer upp :rofl

jag föreslår en hhbt-pubkväll på ölhak i stan, (hetero-homo-bi-trans) sporthoj-pub, alla kommer :D och kommer inte andreasNo, så är det väl för att han sitter i garderoben.

:hihi

Last edited:

IronMike

Guest
har förresten en bild, tillägnad jörgen...

Broshan, du är inte ensam .....som åkt/åker hd alltså.

JAG KÄNDE MIG SOM EN BAD ASS MUTHERFUCKER!! Förstår de som åker hd, jag åkte en sväng med fatbar-styre å sänkt å grejjor, det kändes bara så jävla fett!

:yoparty

Bifogat

• DSC02083.jpg
    DSC02083.jpg
    44.1 KB · Visningar: 192

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
jag håller med, som hetero-snubbe. varför ska man göra så stor grej av det hela? vad folk gör i sänghalmen är deras ensak, och folk runtomkring har inget med det att göra. Men med pride, så spärras i princip halva stan för trafik mm, alla man möter är griniga som får sitta i köer å tycker "jävla bögar..." osv. Pride-grejjen kan väl va kul för dom som är hbt. men man kanske skulle kunna finna ett bättre ställe, strax utanför stan... Så de som tar illa upp, tar mindre illa upp, och slipper bli berörda. För, för somliga är det som att försöka släcka eld med bensin, det bara spär på deras hat.

Själv har jag inga åsikter om saken egentligen, tycker det är kul för hbt-folkets skull, men som sagt, ett ställe utanför stan där man inte stör omgivningen så mkt. Tycker bara som opolitiskt vittne, att det är kul att det händer saker i stockholm, fler evenemang, å återinför vattenfestivalen! Men dom kunde göra det smidigare om dom bytte ut tanto, mot t ex gärdet, och skippade "tåget" från humle-tanto, man kanske skulle kunna gå på djurgårn ist? så fick de som ville komma å tittaåka dit, medan de som inte vill, slapp bli berörda.

Hur skulle det bli om man hade en hetero-festival? :) det skulle tolkas som förnedrande mot hbt-kulturen, men idag _ska_ man vara öppen och ha förståelse enl politiker, tyvärr håller inte stora delar av populationen med, utan börjar ogilla hbt ännu mer än de kanske redan gör.

jag kan va din backup...men skulle jag behöva gå emellan, så räkna inte med att jag ställer upp :rofl

jag föreslår en hhbt-pubkväll på ölhak i stan, (hetero-homo-bi-trans) sporthoj-pub, alla kommer :D och kommer inte andreasNo, så är det väl för att han sitter i garderoben.

:hihi

Kommer inte jag så betyder det att vissa här måste jobba o inte har tid me såntdär pubtrams :mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

JAG KÄNDE MIG SOM EN BAD ASS MUTHERFUCKER!! Förstår de som åker hd, jag åkte en sväng med fatbar-styre å sänkt å grejjor, det kändes bara så jävla fett!

Helvete vad ni håller liv i gaytråden Andreas, Mike och Cyclops! Symptomatiskt för kåta unga killar. I say... :hihi

Men det där var ju en seriös släde Mike! Sportster FTW :yoparty

Den numer utkomne läderbögen Rob Halford i Judas Priest hade ju en trevlig ovana att varva sin Harley på scenen under konserter på 80-talet!:D
Ni har ju slående likheter! Du har läderbögspotential :hihi
450900_jp_200x200.jpg

JudasPriestPromo.jpg

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker också att Pride i stockholm är ett spektakel.
Jag körde förbi pride här i Umeå och förstod inte vad det var förän efteråt.
Inga paljetter, inget folk i bondage utstyrsel, inget torrjuckande mot varandra i gathörnen, jag trodde först att det var något kyrkligt musikevenmang eller nåt

Vad HBT communityn behöver är färre paljettbögar och butchiga kvinnor som ansikte utåt.
Att vara bög ska inte vara synonymt med att gilla schlager och ha fjäderboa och en flata får faktiskt vara söt i sommarklänning.
Hur fan ska annars folket i garderoberna våga komma ut, dom står där inne och bläddrar bland kläderna dom har och inser att dom har inget som passar in i pridenormen, dom har bara vanliga kläder...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Låter mest som att du vill bli antastad... :confused:

har länge funderat på när Andreas ska komma ur garderoben å erskänna att han faktiskt vill ha en å annan salmiakbalk eller vaniljstång..

kallar du de d är badass? tss du är inte i närheten av jörgens äkta BADASS åk :yoparty

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja och nej. Pride har förvisso öppnat ögonen på politikerna. Samtidigt som det har blivit ett jävla flirtande med HBT-communityn från deras sida. Är såå trött på det.

Håller inte riktigt med dig om det där med sexuella preferenser. Vad är annorlunda än "normen"? Det enda som skiljer är vilken sida det är action på.

Tycker att HBT numera kan räknas som normalt = tillhör normen.
En festival för att hylla sexualiteten i allmänhet skulle antagligen inte fokusera på likheterna.
Tror det skulle bli ett fönster för udda böjelser.
Vill du förknippas med tidelagsutövare och pedofiler?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA