jag håller med, som hetero-snubbe. varför ska man göra så stor grej av det hela? vad folk gör i sänghalmen är deras ensak, och folk runtomkring har inget med det att göra. Men med pride, så spärras i princip halva stan för trafik mm, alla man möter är griniga som får sitta i köer å tycker "jävla bögar..." osv. Pride-grejjen kan väl va kul för dom som är hbt. men man kanske skulle kunna finna ett bättre ställe, strax utanför stan... Så de som tar illa upp, tar mindre illa upp, och slipper bli berörda. För, för somliga är det som att försöka släcka eld med bensin, det bara spär på deras hat.
Själv har jag inga åsikter om saken egentligen, tycker det är kul för hbt-folkets skull, men som sagt, ett ställe utanför stan där man inte stör omgivningen så mkt. Tycker bara som opolitiskt vittne, att det är kul att det händer saker i stockholm, fler evenemang, å återinför vattenfestivalen! Men dom kunde göra det smidigare om dom bytte ut tanto, mot t ex gärdet, och skippade "tåget" från humle-tanto, man kanske skulle kunna gå på djurgårn ist? så fick de som ville komma å tittaåka dit, medan de som inte vill, slapp bli berörda.
Hur skulle det bli om man hade en hetero-festival?
det skulle tolkas som förnedrande mot hbt-kulturen, men idag _ska_ man vara öppen och ha förståelse enl politiker, tyvärr håller inte stora delar av populationen med, utan börjar ogilla hbt ännu mer än de kanske redan gör.
jag kan va din backup...men skulle jag behöva gå emellan, så räkna inte med att jag ställer upp
jag föreslår en hhbt-pubkväll på ölhak i stan, (hetero-homo-bi-trans) sporthoj-pub, alla kommer
och kommer inte andreasNo, så är det väl för att han sitter i garderoben.