Var ganska positiv till Pride tills förra året då jag funderade över var Pride egentligen är.
Personligen tycker jag att Pride är ett evenemang som spär på fördommarna mot oss HBT. Att samla ihop alla bögar, flator och alla i ett avspärrat område för att "vara sig själva"?? Nä du.
I och för sig kan Pride hjälpa alla som inte har vågat eller kan vara gay på landsbygden. Familjen, vännerna kanske inte accepterar vem man är och då kan Pride komma till sin rätt.
Tror jag förstår hur du menar.
(för tusende gången) Jag är inte homo själv, men kan faktiskt reta mig på att rapporteringen från dylika arrangemang gär na blir lite "freak show".
Bara att stödja en sådan festival som förmedlar en stereotyp bild av att alla homosar är fjollor i konstiga kläder som ventilerar väldigt udda åsikter, tror jag gör mer skada än nytta.
Det är ju ofta dessa mediekåta fjollor (oavsett läggning) som visas - Det är ju bra TV..
Ett exempel som fortfarande retar mig är när det för några år sedan var med ett lesbiskt par i ett repotage från "Pride".
De hade med sig sin dotter, och förkunnade att hon minsann också var lesbisk.
Dottern kan inte varit mer än 5-6 år..
En 6åring är inte homosexuell.
En 6åring är inte heller heterosexuell.
En 6åring är inte sexuell över huvudtaget.
Nej, lägg ner skiten och starta en festival som hyllar sexualiteten i allmänhet i stället!
Eller?
Då kommer man väl att förknippas med diverse konstiga böjelser, bara för att man har ett sexliv.
Tror att festivalen spelat ut sin roll.
Öppet homosexuella, vanliga mäniskor i ofentliga samanhang är nog det som behövs.
Det som fattas nu är "öppet".
Tror inte Pride får fler att komma ur garderoben.
Homosexuella behöver framställas som det de är - vanliga mäniskor med andra sexuella preferenser än "normen".
Nästa steg är att inte behöva öppet homosexuella alls.
Det spelar ju egentligen ingen roll.