Fabbe och Nino har av flera, dig också, omnämts som att "de skulle gilla detta" som nån bra ursäkt till varför man ska köra det här racet.
SVAR: det är ingen ursäkt för att köra "racet"
- Tidtagning innebär ett tävlingsmoment... om man så bara tävlar mot sig själv och i förlängningen är det ett hetsmoment.
Svar: Sant att det kan vara ett hetsmoment i sig, men dock inte på samma sätt som en GPkörning som jag redan sagt tidigare.
- "Vi gör det för gemenskapen" är nog den värsta smörja jag hört.
Svar: Att du inte höll med om det var den värsta smörja jag hört.
Faktum kvarstår och det är att ni organiserar ihop ett race på allmän väg som inte är lämpad för det. Det blir ALDRIG tomt på trafik på den vägsträckan, det pågår flera vägarbeten med ler och oljespill som kan ställa till det.
SVAR: Det är inget RACE, har du inte fattat det än? Och om du läser igenom tråden så ser du att innan vi ens kör så åker man slingan för att kolla om det går att köra där utan risk för hinder såsom oljespill mm mm
Du kan dra hur många paralleller till GP-körningarna du vill, de flesta av oss som inkommit med kritik i den här tråden har faktiskt avstått från dom körningarna också pga just dom omständigheterna du nämner. Man vill inte dra upp folk ur dikena...
SVAR: Dom flesta ja, inte alla....
Kör erat race om ni vill, inget som skrivs här kommer att förmodligen stoppa er ändå, men det blir bara löjligt när det ska försvaras med att peka åt alla möjliga håll och sägas att "alla" kör för fort eller på fel sätt...
SVAR: Vi kommer köra, det vet du ju, det vi kommer göra är iaf att minimera så många risker som möjligt när vi kör. Alla kör för fort och det är inget försvar, utan det är ren fakta!
Första steget till att minska olyckorna och dess konsekvenser är att rannsaka sig själv och sin egen körning, och INTE sitta och säga att alla andra minsann också gör fel.
SVAR: Jag har redan rannsakat mig själv, och det kommer andra att göra också, vare sig dom kör eller inte. Vi vet konsekvenserna, och försöker minimera dom så gått det går. Man kan ju dö eller skadas allvarligt på en bana med. Ni får banorna att låta som om att det inte gick att bli skadad där!
Vi vet ju att flertal dött, blivit invalider och vissa som blivit påkörda och sedan skadade för livet just på banorna!!!
ETT RACE MED TIDTAGNING PÅ ALLMÄN VÄG ÄR ALLTID FEL OAVSETT TID PÅ DYGNET ELLER VAL AV VÄGSTRÄCKA.
SVAR: Ingen har sagt att det är rätt.
nu måste jag lugna ner mig för "nästa generation" sparkar vilt över morsans upprördhet.
SVAR: Ta en kopp te så länge, i like you anyway you know
lås tråden nu Mark, ingen mening med alla dispyter fram och tillbaka.
Vi kör det vi vill köra, ni moralkärringar kan predika den dag ni kör lagligt vilket är ALDRIG!!!!
Kasta sten i glashus är lätt. JAg kör iaf där jag anser att risken är mindre för att en olycka skall hända. JAg kör nästan aldrig laglig fart och jag känner ingen hittills som alltid håller laglig fart på mc.
Ni som håller laglig fart på mc, Grattis, ni är jätteduktiga
Tyvärr är en del av oss inte lika duktiga, men men, så är väl livet, dom duktiga kan ju peka finger åt oss stygga.
Ni som vill köra ändå skicka PM.
Rejvis