Gbg challenge BRA ELLER DÅLIGT?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Fint och bra skrivit Pysch!
En viktig detalj du nämner är att dom som tidigare inte varit med endast kan spekulera vad det handlar om, känner dessa personer ens till trafikrytmen på lederna runt stan kl 01.30 en vardag?

Jag körde bara ringen två gånger förra året och enda gången jag vart rädd var då jag hoppade i 230 i höjd med Frölunda Torg där vägen är lite guppig samt en blöt Lundytunnel. Allt detta går dock att reka och är egentligen inget direkt farligt enligt mig. Charmen med det hela är just att få ha hela vägen runt stan för sig själv, en enstaka bil att köra om ibland men att se 2 bilar inom 300 meter är en direkt ovanlighet vid denna tidpunkt på dygnet och då sänker man såklart farten en aning när man passerar.

Tävling eller inte, tror inte folk kör så mycket snabbare bara för att dom vet att det går på tid. Själv kom jag precis hem från Skövde, körde E20 hem.
Dom riskerna jag utsatte mig för idag anser jag vara minst 5 gånger farligare än vad denna "livsfarliga tävling" är.

Jag tror att dom personer som misstycker och anser Gbg Challenge vara rena dårskapen har en körstil som i vanliga fall inte ens skall jämföras med t ex min.
Kanske att det för er är jättefarligt att delta då ni inte är vana att det går fort, medans det för t ex mig som körde som en idiot hem från skövde idag ser Gbg Challenge som ett faktiskt väldigt säkert sätt att få sträcka ut lite med hojen, till skillnad mot den vardagliga vansinneskörningen i dagsljus bland massor av bilar och utfarter m.m.

Kommentarer om att bankörning är nåt för mig undanbedes, detta för att jag är för lat för att ta mig till banan och dessutom i stort sett räknar med att vurpa, vilket jag inte har råd med. Vill dessutom kunna köra varje dag om jag vill det, även om det bara är en mil eller två.


EDIT: Att det dumt att diskutera detta på SH.com håller jag absolut med om.
Såna här saker ska hållas hemliga så gott det går, just för att minimera skadorna på mckollektivet.
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Personligen har jag lite svårt att ta till mig argumenten som ni anför, speciellt de som går ut på att den egna plånboken inte klarar av en vurpa osv.

I princip så kan jag hålla med om att det är bättre att dra runt GBG på motorvägen än att varva ur hojen runt Lygnern så mkt det går.
MEN, o det e ju här som grejen är, om man annordnar ett blackrace med trafik i vägen så hamnar ju saken i ett helt annat läge speciellt som man går ut med inbjudan i ett allmänt forum. Helt plötsligt är det ett annordnat race eller event om man nu hellre vill kalla det så o det känns ju jävligt märkligt speciellt eftersom det finns en hel del folk där som inte vet om att de e statister i er tävling...

O angående att köra fort så kan man ju köra fort på rätt många olika sätt. Jag kör oftast för fort i länsmans tolkning men jag e inte ens nära klungans fart vid de få GP-turer jag har varit med på. Det e jäkligt trevliga tillställningar först o främst pga gemenskapen o kompis andan men jag kan helt klart hålla med de som tycker att farten e för hög på turerna. Jag funderar efter varje tur på om jag ska följa med nån mer gång eller inte just på grund av av farterna förbi bebyggelse och folk o fä. Dock så e det ju satt att målet med de turerna för åtminstonne mig och de andra där bak i kön INTE är att tävla på tid!

Dåligt omdöme finns bland alla trafikanter o vi, mc kollektivet, gnäller ofta på bilisternas men att ha blackrace på en icke avlyst vägsträcka tycker jag personligen är ett tydligt bevis på detsamma.

Med detta sagt så vill jag även flika in att det antagligen, som ni säger, är en trevlig kväll o träffas o snacka båge etc. Dessutom tror jag att jag hade tyckt det var skit kul o stå där med er andra o snacka skit. Men jag måste tyvärr tacka nej till detta på grund av risken som detta eventet utsätter oskyldiga för på ett mycket mer utstuderat sätt än vilken vansinneskörning som helst av en för tillfället omdömeslös chaufför oavsett fordon.

Men som nån annan; ni gör som ni vill men se till att ni inte skadar nån som inte valt att vara med i er tillställning bara..
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
om man annordnar ett blackrace med trafik i vägen

Black race? folk har ju precis faställt att det inte ska behöva vara ett race. Och vadå med trafik i vägen, det är ju vid en tid punkt då det är så lite trafik som möjligt. Om man nu ska jämföra med att köra runt lygnern igen så är du ju mycket mer trafik där, mötande dessutom... Plus att det säkert är mer av ett "blackrace".

Tycker folk reagerar på fel saker. Om ni blir så himla upprörda över denna tillställning, varför klagar ni inte på alla andra sammåkningar där det går fort:va



tänkte fortsätta att skriva mer men jag orkar fan inte, ingen idè att fortsätta argumentera ändå. Dom som klagar på eventet lär knappast ändra åsikt och dom som tänker köra kommer ni inte kunna stoppa ändå. :rolleyes:
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
TEXT...
tänkte fortsätta att skriva mer men jag orkar fan inte, ingen idè att fortsätta argumentera ändå. Dom som klagar på eventet lär knappast ändra åsikt och dom som tänker köra kommer ni inte kunna stoppa ändå. :rolleyes:

Nä, ligger något i det.
Men hade det vart lika kul om det var ett gäng snabba bilarna som skulle göra samma challange? Kan man ju fundera lite på..
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Nä, ligger något i det.
Men hade det vart lika kul om det var ett gäng snabba bilarna som skulle göra samma challange? Kan man ju fundera lite på..

Det kom förbi en kille 2006 och testade köra slingan med sin bil, vi tyckte det var kul att han ville prova, han tyckte det var kul då han provade :).

Ser ingen direkt större skillnad på om det är bilar eller mc som kör, hur menar du, vill du ha sagt något speciellt eller är det bara en liten fundering du har?

Sen vad gäller det här med trafik, det är som sagt väldigt få bilar ute vid denna tidpunkt på dygnet. Om jag ser en bil ligga i högerfilen 300 meter fram på en rak tvåfilig motortrafikled så anser jag att chansen att antingen bilisten ska få för sig att byta fil alternativt att min kedja går av så jag av misstag skulle köra in i bilen är såpass liten att det är löjligt att ens påstå att bilisterna utsätts för någon direkt fara. Ser jag två bilar i samma fil med mindre än 200 meters mellanrum så blir saken annorlunda, och därmed sänks farten vid förbipasserandet.

Ser du vad jag försöker få sagt? Är man inte helt dum i huvet (vilket iaf inte dom som körde 2006 var) så är "racet" som sagt säkrare än vilken samkörning som helst, dessa som även du fått ta del av några enstaka gånger.

Kom ner och ta en korv och snacka lite skit detta året så får du ett bättre hum om vad det är hela racet handlar om. Dessutom är det trevligt att stå vid gasklockan, äta sin mat och höra en ylande hoj på andra sidan älven i höjd med Backaplan :tummenupp.
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Ang bil istället var det bara en fundering huruvida det skulle vara nån skillnad med 25 bilar istället typ. :)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Personligen har jag lite svårt att ta till mig argumenten som ni anför, speciellt de som går ut på att den egna plånboken inte klarar av en vurpa osv.

I princip så kan jag hålla med om att det är bättre att dra runt GBG på motorvägen än att varva ur hojen runt Lygnern så mkt det går.
MEN, o det e ju här som grejen är, om man annordnar ett blackrace med trafik i vägen så hamnar ju saken i ett helt annat läge speciellt som man går ut med inbjudan i ett allmänt forum. Helt plötsligt är det ett annordnat race eller event om man nu hellre vill kalla det så o det känns ju jävligt märkligt speciellt eftersom det finns en hel del folk där som inte vet om att de e statister i er tävling...

O angående att köra fort så kan man ju köra fort på rätt många olika sätt. Jag kör oftast för fort i länsmans tolkning men jag e inte ens nära klungans fart vid de få GP-turer jag har varit med på. Det e jäkligt trevliga tillställningar först o främst pga gemenskapen o kompis andan men jag kan helt klart hålla med de som tycker att farten e för hög på turerna. Jag funderar efter varje tur på om jag ska följa med nån mer gång eller inte just på grund av av farterna förbi bebyggelse och folk o fä. Dock så e det ju satt att målet med de turerna för åtminstonne mig och de andra där bak i kön INTE är att tävla på tid!

Dåligt omdöme finns bland alla trafikanter o vi, mc kollektivet, gnäller ofta på bilisternas men att ha blackrace på en icke avlyst vägsträcka tycker jag personligen är ett tydligt bevis på detsamma.

Med detta sagt så vill jag även flika in att det antagligen, som ni säger, är en trevlig kväll o träffas o snacka båge etc. Dessutom tror jag att jag hade tyckt det var skit kul o stå där med er andra o snacka skit. Men jag måste tyvärr tacka nej till detta på grund av risken som detta eventet utsätter oskyldiga för på ett mycket mer utstuderat sätt än vilken vansinneskörning som helst av en för tillfället omdömeslös chaufför oavsett fordon.

Men som nån annan; ni gör som ni vill men se till att ni inte skadar nån som inte valt att vara med i er tillställning bara..
men herregud, det är inget blackrace, vi klockar för skojs skull, inte för att någon ska slå någons tid.
Och GP körningarna är visst race, vare sig du vill eller inte så rejsas det på GPkörningarna. Utan tidtagning, men hallå vem kör fortare än vem? Det lär ju inte ändrats de senaste åren iaf.
Gp körningarna innehåller mycket mer bilar + folk o fä. Våra körningar innehåller på sin höjd 10-15 bilar på 42km sträcka. Inga folk o fä.

Så svårt att förklara hela grejen men jag tycker Pysch och Pinky berättat det bra.
 

Blommans Mamma

va´va det ja sa!?
Gick med
10 May 2007
Ort
Kullavik
Hoj
Liten & smidig
Tycker de är ett bra initsiativ att köra när andra sover. olyckerna som hänt är tragiska och två bra personer har lämnat oss. Men glöm inte att fabbe var väldigt aktiv i denna tråden förra året ( om de inte tom var han som startade den?) så han sitter nog på ett moln och ler storartat när ni kör:)

Eller så vill han inte att samma sak skall hända er...
 

Blommans Mamma

va´va det ja sa!?
Gick med
10 May 2007
Ort
Kullavik
Hoj
Liten & smidig
Vad exakt har detta med Fabbe och Nino att göra?
Vi har gjort detta sedan 2006, tatt en sväng runt GBG precis som många tar en sväng runt Lygnern och 70-vägarna......................................................................................................................................
Min pm låda är nu rensad, så ni kan skicka pm igen.

Mvh Rejvis

Jag förstår att din PM låda behövde tömmas. Fabbe och Nino finns inte med oss mer och det borde räcka för att till och med du skulle förstå.

Vi kanske ses nästa onsdag tyvärr?
 

Kvist

Massa göra, lite tid
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Kungälv
Hoj
660 -04
Pajkastning med argument som inte har så mycket att göra med det man argumenterar emot.
Bra snack
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Suck! Jag har sån jävla dubbelmoral just nu känner jag... Vet inte vad jag ska tycka eller tänka ang detta...
Troligtvis kommer jag dyka upp, kanske inte köra men för att kolla läget å snacka lite skit.
Men det känns så dumt, ja tycker inte det är rätt att köra "blackrace, race, motogp, vasalopp eller vad ni nu vill kalla det" på almänna vägar och riskera andra människors liv, samt svika dem personerna som står mig närast, Mamma Pappa flickvän och vänner. Tänk om nått händer, om man skulle krocka med en barnfamilj. Hur fan skulle man förlåta sig själv?... (om man nu överlever) Men ändå så hänger ja på och kör GP-körningarna så ofta ja kan. Jag vet jag har sån jävla dubbelmoral men ja tycker det är så skoj att köra hoj, det är livet. Och när man läser när ni jämför risker i GP-körningar mot GBG-Challenge så ser man ju att självklart så är riskerna färre när man kör mitt i natten på motortrafikled än mitt på dagen igenom barnfamiljs områden runt lygnen.

Ja helvete va kluven jag är just nu.
Kan någon pm:a mig exakta tider och plats så kan ja komma å kolla å avgöra på plats om ja tycker det är rätt eller fel.
För som någon annan sa så kommer ändå folk köra oavsett argumenten här och jag personligen tycker det är dumt att göra som Mona Sahlin, att utala sig om något och ta ställning om man inte varit där och sett det med egna ögon.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Att starta den här tråden på ett öppet forum känns lite dumt. Hade vart bättre att bjuda in diverse folk via pm. Helt enkelt genom rekommendationer.

Körde själv första året, och längtar efter att få köra igen.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jag förstår att din PM låda behövde tömmas. Fabbe och Nino finns inte med oss mer och det borde räcka för att till och med du skulle förstå.

Vi kanske ses nästa onsdag tyvärr?

Vi ses säkerligen, att du säger tyvärr var ju tråkigt, om du nu inte menade att vi träffas under de omständigheterna?
Vi har ju träffats innan du och jag :)

Så pga av att Fabbe, Nino, Timmy, Sam och många andra man kände här på forumet inte finns längre, så betyder det att man skall sluta köra hoj i princip?

Fortfarande målar ni upp detta som något mycket värre än det egentligen är, tro mig och de andra som redan kört och försökt förklara tidigare att så inte är fallet.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mark: Kan inte denna tråd raderas, det skapar osämja känns det som, helt meningslöst att vi ska hålla på och käfta fram och tillbaka om det här.
Jag vill inte vara ovän med någon och tyvärr så är det stora meningsskiljaktigheter i detta ämne även från människor jag gillar. Vill inte på detta sätt bli ovän med folk för att vi tycker annorlunda.

Blommans mamma: Jag vet att du bara vill väl och att du är orolig, jag vet det och jag förstår det. Och ändå sitter vi och argumenterar om detta. Varför? För att jag själv inte upplever detta så farligt som ni tror att det är och för att som någon sa "träffa likasinnade är bara bullshit", just för att träffa likasinnade. Det är som Pinky skrev lite mer än en vanlig träffa på GP eller en fika. Det är lite mer än det och det känns bra. Jag vill inte tjafsa emot dig mer, vi kommer köra det vet du, och vi kommer ha i tankarna det som har hänt.

Denna tråden leder inte nånstans, en är för en är emot, vi kan älta detta hur länge som helst. Tråd bör raderas.

Mvh Rejvis
 

Off Topic

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
V Götaland
Hoj
Bimota DB4
Du menar väl inte att bara för att vi är oense så ska vissa ämnen inte kunna diskuteras? Tro 17 att det till slut hamnar vid "Jo! Nä! Jo! Nä! Jo! Nä!"" när man inte är villig att ta till sig den andres argument. En del är för. en del är mot och det kanske inte går att ändra. Men att därför censurera forumet är att gå lite väl långt. Då är det bättre att sluta argumentera för sin sak, och låta motparten stå obesvarad, såvida man inte prompt måste frälsa denne.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Rejvis:

Denna tråd gör att den andra "riktiga" tråden hålls fri från inlägg av just den här karaktären. Meningskiljaktigheter kommer alltid att finnas.

Sen tror jag tror inte att folk kommer att tycka illa om varandra bara för att en del tycker Gbg Challenge är helt ok. Låt istället inläggen få bli obesvarade och hoppas på att nån nyfiken kommer och tittar när ni kör.

Vi ger det lite mer tid, sen kan båda trådarna tas bort, aight?

Jag vill gärna veta när ni ska ut o brumma :)
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Alla som inte tycker som mig är dumma i huvet! :mad:
 

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
Rejvis:

Denna tråd gör att den andra "riktiga" tråden hålls fri från inlägg av just den här karaktären. Meningskiljaktigheter kommer alltid att finnas.

Sen tror jag tror inte att folk kommer att tycka illa om varandra bara för att en del tycker Gbg Challenge är helt ok. Låt istället inläggen få bli obesvarade och hoppas på att nån nyfiken kommer och tittar när ni kör.

Vi ger det lite mer tid, sen kan båda trådarna tas bort, aight?

Jag vill gärna veta när ni ska ut o brumma :)

En sak förvånar mig kraftigt, Att mäniskor har olika uppfattning är ju en sak men för bövelen det är ju olagligt och det diskuteras på ett allmänt forum. Alltid svårt att gämnföra men röka marijuana tycker en del är helt okej och borde vara tillåtet, visst några dör men inte så många så det kan ju inte vara så farlig. Undra vad som hade hänt om det diskuterades på ett öppet forum att några skall träffas på nätterna när inte så många mäniskor är vakna och tända på ett par jointar. en del kanske kommer dit och bara tar en cigg en andra kanske också vill prova på osv paralelerna är inte helt olika...

Nu kommer väl många att tycka jag är helt dum i huvudet och kan inte förstå hur jag kan gämnföra med en sådan sak, men att utsätta en själv och andra för skada som räknas som grov vårslöshet i trafik och kan ge fängelse är inte mindre olagligt en att tända en braja...

Det ända vettiga är att ta bort dom här trådarna enligt fleras öskemål så fort som möjlig. sen dom som vill köra fixar det med pm eller annat sett som inte syns här. det är i alla fall vad jag tycker.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Undra vad som hade hänt om det diskuterades på ett öppet forum att några skall träffas på nätterna när inte så många mäniskor är vakna och tända på ett par jointar. en del kanske kommer dit och bara tar en cigg en andra kanske också vill prova på osv paralelerna är inte helt olika...

Antagligen hade det funnits personer som är väldigt emot detta, fasansfullt är vad det är! Dessa personer hade då skrivit om hur fel det är samt hur dom själva aldrig skulle göra något sådant olagligt. Jag menar, är det olagligt så är det, inte kan man tumma på den regeln för sitt eget välbefinnande inte!
Alla hade mått bättre om denna typen av missnöjda människor tog sig i kragen och lät bli att läsa trådar som dom vet med sig att dom mår dåligt av.

Dessa personer brukar även placeras i kategorin moraltanter, innebörden av en sådan beskrivs här ovan.

Sen finns det dom personer som inte bryr sig så mycket utan inser att man inte kan påverka folk så till den grad man ibland önskar. Detta för att man vet med sig att folk är olika och att dom allra flesta människor är egoister som gör saker och ting som i första hand påverkar en själv positivt, sen i vilken situation det är spelar inte så stor roll. Denna typen av människor är dom som du vanligtvis placerar i kategorin idioter.

:hej
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
En sak förvånar mig kraftigt, Att mäniskor har olika uppfattning är ju en sak men för bövelen det är ju olagligt och det diskuteras på ett allmänt forum. Alltid svårt att gämnföra men röka marijuana tycker en del är helt okej och borde vara tillåtet, visst några dör men inte så många så det kan ju inte vara så farlig. Undra vad som hade hänt om det diskuterades på ett öppet forum att några skall träffas på nätterna när inte så många mäniskor är vakna och tända på ett par jointar. en del kanske kommer dit och bara tar en cigg en andra kanske också vill prova på osv paralelerna är inte helt olika...

Nu kommer väl många att tycka jag är helt dum i huvudet och kan inte förstå hur jag kan gämnföra med en sådan sak, men att utsätta en själv och andra för skada som räknas som grov vårslöshet i trafik och kan ge fängelse är inte mindre olagligt en att tända en braja...

Det ända vettiga är att ta bort dom här trådarna enligt fleras öskemål så fort som möjlig. sen dom som vill köra fixar det med pm eller annat sett som inte syns här. det är i alla fall vad jag tycker.

Och det är det första någonsin som diskuteras här på SH som är av olaglig natur eller hur menar du? Hela forumet innehåller mer eller mindre lagliga saker i olika former, allt från bilder och filmer på hastighetsöverträddelser och långa bakhjulsrepor till hur man fixar sin senaste piratkopia på Vista. I Stockholmsdelen finns det en liknande tråd dock utan "tävlingsmoment" om ni nu vill kalla det så.

Någon/några som är på en sväng Lör runt kl 17 söderut? Säg samling shell globen kl 17... Vi är väl 2-3 pers än sålänge. Brukar va tomt i trafiken på södertörn en lördag vid middagstid, kan bli bra

Förslag på repa: Shell globen-tungelsta-syritälje-nykvarn-gnesta-järna (däromkring) - bulten till nynäsvägen - gasa helvete till Sveavägen för att avsluta med en kaffe..

Inget gnäll där inte, men det är likväl av samma grad på olaglighetsskalan eller?

Jag har jobbat natt hela veckan nu och då jag har åkt hem från Arendal mot Partille så har det varit rätt så öde på vägarna bortsett från några stackars förtappade själar likt mig själv. Inte ens om jag pressar på med den sura gamla bilen så hinner jag med tio omkörningar.

Att det inte är någon som hyser öppet agg mot körningarna från GP förvånar mig. Det har kommit strökommentarer i den här tråden om att vissa väljer att avstå, men det är ingen som tar upp det i körtråden så som ni har gjort i den här. Jag hör själv nästan varje vecka hur någon berättar om den senaste turen som gick si och så fort, sällan i laglig hastighet. Några slangar ut ur varje böj, gör omkörningar av bilar, kamrater och fotgängare på bakhjulet osv. Andra ritar svarta sträck både in och ur böjarna. Historier om hur nära det var eller hur små marginalerna plötsligt blev då förutsättningarna ändrades mitt i en kurva är inte ovanliga. "Jag höll på att klota där för något fukko hade slängt ut grus hehe" eller "Det gick så fort in i böjen att jag nästan fortsatte rätt ut i skogen, men jag hann pressa ner hojen lite till i sista sekund, fiffan vad jag var skakig i benen sen men det var bara att forstätta lixom hahaha"... Känns det så mycket bättre när man dessutom vet att dessa körningar sker efter jobbet när förarna är trötta, folk är på väg från jobbet, till fotbollsträningen med mera. Det känns för mig som att detta är minst lika farligt att hålla på med, om inte farligare.

Jag säger inte att det inte är farligt att köra Challenge, men jag bedömer att riskerna för oförutsedda ting sker som i sin tur orsakar en olycka är betydligt högre på de omåttligt populära lördags/efterjobbetkörningarna. Det är en viss typ av människor som kommer köra med i det här, och den kategorin av hojförare är inte de som tar det lugnt i vanliga fall heller. Alla inblanade vet vilka risker de utsätter sig och i en viss pyttemån även andra för, och som Pinky innan har skrivit så tar i varje fall han hänsyn till de han kör om och anpassar tempot efter det. Jag tror att det är det häftiga namnet på engelska i kombination med okunskap och en allt för stor portion oro i förhållande till annat som gör att ni reagerar som ni gör.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top