Jag ställer mig till skaran som tycker GBG Challenge är en dålig idé...
På ett forum anslutet till SMC är det helt uppåt väggarna. Ni borde fatta bättre, speciellt med den fokus media har idag på "mc-döden" och alltför gasglada sporthojar. En sådan här grej, ger oss bara ännu mer dålig publicitet..
Varför inte hyra en bana en dag och köra där? Ni kan säkert hyra Gelleråsen, eller Falken, för 25-30 000 för en heldag. Åka på bana är ju så mycket säkrare och ambulans finns på plats vid en olycka. Ligga å sprattla längs en allmän väg med brutet, ben och brännskador en natt är inget jag skulle vilja göra.
Eller samla ihop er, åk till Isle of man och kör "mad sunday" då är iaf all trafik avstängd och det finns en säkerhatsorganisation.
Jag tycker det räcker med de som lämnat oss.. Jag kände ingen av dem, men alla som går bort alltför tidigt är tragiskt..
tack för ordet
/J
Tjena Jörgen!
Jag anser att du har bra argument och tänkt innan du skriver!
Men eftersom du är imot GBG Challenge så undrar jag vad du grundar din syn på mer än media? Vad är det som gör just denna körning inte är tillåten i en hojåkares ögon, men den dagliga gruppgörningen är det? Jag hade uppskattat om du och även alla andra som är imot skriver ner både FÖR och NACKDELAD med GBG Challenge.
Att tex skriva: kör bana istället, tänk på våra bortgångna vänner, det är olagligt, media mm anser inte jag vara några bra argument iom att 99% här på SH inte följer det själva på gatan!
//Christer
Last edited: