Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man får tacka för att jag fick uppleva inte bara en utan två felandelänken. Det hade varit hårt att se skotermotorn yla i gropen. Jag får försöka sy ihop ett paket med dom djupaste kärren och blötaste myrarna bottenlöst is da shit.
Tack som fan för en rolig dag
/Jonson

Tjena Mäster!

...tvätt var det ja...undrar om det hunnit torka in ordentligt än? :D
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Idag har aktiv självmisshandel ägt rum här hemma i skogarna!
bakisjag å race4fun har vart ute å planerat upp ett spår här i våran skog! :tummenupp

vi har nog nån dag till på oss att få ihop det bra men sen så blire premiäråkning! :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag har aktiv självmisshandel ägt rum här hemma i skogarna!
bakisjag å race4fun har vart ute å planerat upp ett spår här i våran skog! :tummenupp

vi har nog nån dag till på oss att få ihop det bra men sen så blire premiäråkning! :)

Frääääänt!

...passa på att öva lite på grillbrasan med. :D

Jag tvättade grejerna idag istället, och bytte lite bromsbelägg - hade nog hellre kört istället, det finns inget som lättar upp sinnet som enduro, stå och blaska med vatten i detta eviga gråväder var sådär.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
nån som har någe enduropilar liggandes eller vet vart man kan skaffa sånna?
allt för att ge vårt spår en fin touch! :tummenupp

...det går åt mer än man tror, fan vet varsnågerst man skaffar sådana, kan dra i lite tåtar och fråga?

...betyder det här att det blir finkörning i banjoskogarna på lördag?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
...det går åt mer än man tror, fan vet varsnågerst man skaffar sådana, kan dra i lite tåtar och fråga?

...betyder det här att det blir finkörning i banjoskogarna på lördag?

Finkörning i Banjoland så hänger Sportis på, skall sladda ner det sista på slickset bak, och köpa nytt på feltema på hemvägen isåfall:)

Släpkärra skall handlas i veckan! Trailerqueen till våren o sommaren på bankörningar.

Finkörning så kanske man kan få med sig Gabor2 och koktkorv:va

Är så skönt att ha något att vrida rulle med på vintern oxå:)Vintern kommer bli märkbart kortare, den härliga, sprudlande förväntan man har precis som inför kort/långtur o bankörning finns där med, inför crossåka:)
 
Last edited:

Morran

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
västerås
Hoj
ingen för tillfället
vill osså *ser lite tjurig ut å stampar me foten i backen* menmen, plånboken godkänner inte de så ja får geeka mig me min paintball istället :wiggle å hoppas atte blir nån hoj öht te nästa säsong :gnissla


funderar på om man kanske ska pallra sig ut i skogen å fota er lortgrisar nånting i vinter ? fast frågan e om de e bra eller dålit för abstinensen :va :tuttar
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
http://www2.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=411704


...det går åt mer än man tror, fan vet varsnågerst man skaffar sådana, kan dra i lite tåtar och fråga?

...betyder det här att det blir finkörning i banjoskogarna på lördag?

äsch, behövs inte, vipps så ramlar man över nåra, får bli toapapper så länge :tummenupp

får bli på söndag isåfall,
ska på julbord med jobbet på fredag, och sånna tillställningar brukar i regel innebära ett dygns sängliggande..

OCH JA! DET VAR PIP!!! :arsele
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
http://www2.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=411704




äsch, behövs inte, vipps så ramlar man över nåra, får bli toapapper så länge :tummenupp

får bli på söndag isåfall,
ska på julbord med jobbet på fredag, och sånna tillställningar brukar i regel innebära ett dygns sängliggande..

OCH JA! DET VAR PIP!!! :arsele

Pip-Erik. :fakta :D

Näfan, jag är generellt svin-emot att köra söndagar, det är odugligt så det går utanför skalan av odugligheter. :D
Jag tar och konfererar lite med Mäster Jonson så får vi se vad det blir (på LÖRDAG :fakta ).

Det är lite tävlings-funderingar med, Luciaracet i Haninge...är bra sugen, om det inte varit så förbannat blött sedan...ja, när var det sol sist? :va Men det är klart, ju jävligare, ju roligare. :hihi
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Pip-Erik. :fakta :D

Näfan, jag är generellt svin-emot att köra söndagar, det är odugligt så det går utanför skalan av odugligheter. :D
Jag tar och konfererar lite med Mäster Jonson så får vi se vad det blir (på LÖRDAG :fakta ).

Det är lite tävlings-funderingar med, Luciaracet i Haninge...är bra sugen, om det inte varit så förbannat blött sedan...ja, när var det sol sist? :va Men det är klart, ju jävligare, ju roligare. :hihi

Fan Jerry börjar du bli gammal, du gnäller lika mycket som mig ju, pip, pip? :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fan Jerry börjar du bli gammal, du gnäller lika mycket som mig ju, pip, pip? :)

haha, du är ju inte ens med och skitar ned dig, trots att du får låna knarr?

Pip-gubbe. :fakta

Haka med på luciaracet, jag har plats över på släpet, geggbrytenduro bland berghällar och surhål!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
haha, du är ju inte ens med och skitar ned dig, trots att du får låna knarr?

Pip-gubbe. :fakta

Haka med på luciaracet, jag har plats över på släpet, geggbrytenduro bland berghällar och surhål!

När fan blir gammal så blir han vis därför utsätter jag mig inte för endurokörning, kör mest grusväg och av misstag någon traktorväg. Fast mest är nog för det inte finns ett uns av kondis i denna kropp. :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
haha, du är ju inte ens med och skitar ned dig, trots att du får låna knarr?

Pip-gubbe. :fakta

Haka med på luciaracet, jag har plats över på släpet, geggbrytenduro bland berghällar och surhål!

Med dumstrut på huvudet, eller luciakrona el kanske tomteluvan:va:D

Vi skall väl till Uppsala den 13:e:va
 

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
Hej igen.
Nu när ni sett två original från mina hemtrakter så kanske det inte är så himla otroligt längre att JAG fick titeln "Smartast i Västerfärnebo"...

I helgen SKA jag köra enduro, så är det bara, om jag så ska köra med två brutna ben eller amputerade armar så på min mammas grav svär jag att jag ska åka i helgen!!

Så hur blir det, Goshow vill Söndag, och SGM vill Lördag. Hur vill alla andra?
Jag röstar starkt för lördag!
Jag och Goshow ska försöka göra färdigt spåret i veckan, så det blir åkbart till helgen, vi kan väl åka där även fast Goshow ligger inne i sina egna spyor? Skönt att inte behöva åka bil så långt för en gångs skull..

Men annars kanske gänget kanske vill åka i Västerfärnebo igen?
Eller kanske Råsbo, för att prova ett nytt ställe, ett mycket roligt endurospår skall tilläggas, dock ganska låg svårighetsgrad - bra för våra nybörjare.

//Johan - president i Team Banjo
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
för husfridens och julens goda anda måste jag hoppa lördagen ev kan jag få bli utsläppt under söndagen :yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Med dumstrut på huvudet, eller luciakrona el kanske tomteluvan:va:D

Vi skall väl till Uppsala den 13:e:va

Ni skall...jag har tvingats varit lite vuxen igen och prioriterat.
Enduron är här för att stanna, som lök på laxen blev man inlurad som träningsledare för SMK nästa år igen.

...tror inte det blir så mycket bana med gathoj nästa år, de få tillfällena man kommer ut, så är jag nog mer intresserad av att gasa lite själv - så jag har preXis plockat ur mig ur det hela.
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
...tror inte det blir så mycket bana med gathoj nästa år, de få tillfällena man kommer ut, så är jag nog mer intresserad av att gasa lite själv - så jag har preXis plockat ur mig ur det hela.

booooring!!!tråkmåns...:huvetäh..det är bara en period du känner det här..det kommer ordna sig... :krama:)
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ni skall...jag har tvingats varit lite vuxen igen och prioriterat.
Enduron är här för att stanna, som lök på laxen blev man inlurad som träningsledare för SMK nästa år igen.

...tror inte det blir så mycket bana med gathoj nästa år, de få tillfällena man kommer ut, så är jag nog mer intresserad av att gasa lite själv - så jag har preXis plockat ur mig ur det hela.

:letarsåinnihelveteefterenikonmedenkycklingpå
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top