Geggmoppetråden

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Jag kommer åka i Västerfärnebo på lördag. Åker direkt dit då det tar sån tid att stanna flera gånger och hämta upp folk, de flesta hittar väl ändå dit själva numer. Är väl på plats vid 9-9:30 och åker tills jag spyr... :näsblod hur många varv pallar man innan man är sopslut? 5-6? Tänkte hinna hem innan det blir mörkt för att hinna tvätta. Ses där ni som vill.

På söndag ska det göras comeback på gymmet är det tänkt....:whip :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag kommer åka i Västerfärnebo på lördag. Åker direkt dit då det tar sån tid att stanna flera gånger och hämta upp folk, de flesta hittar väl ändå dit själva numer. Är väl på plats vid 9-9:30 och åker tills jag spyr... :näsblod hur många varv pallar man innan man är sopslut? 5-6? Tänkte hinna hem innan det blir mörkt för att hinna tvätta. Ses där ni som vill.

På söndag ska det göras comeback på gymmet är det tänkt....:whip :tummenupp

Hårt!

2010 - Nu kör vi! Jag har inte helt gett upp körning på lördag, får se om glöggen gör underverk (skall ta en till :fyllisar ).

I det cocktailspåret lär man nog greja 10 varv innan man stupar - om det skall presteras något i vinterserien... :D
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Härligt Jerry! Sprit kan göra underverk :D 10 varv orkar jag aldrig, men du har rätt, ska man orka prestera i serien lär det ligga på den nivån....ajja Yllersta smén och jag...puff puff :yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hårt!

2010 - Nu kör vi! Jag har inte helt gett upp körning på lördag, får se om glöggen gör underverk (skall ta en till :fyllisar ).

I det cocktailspåret lär man nog greja 10 varv innan man stupar - om det skall presteras något i vinterserien... :D

För H-e hur många varv klarar Rookie-sportis:va:DSäg till när du skall åka Jerry så åker jag efter dig, då jag inte hittar till Banjoplejset, men sportis skall mörda kroppen på Lördag, är så skönt att gå med träningsvärk nogra dagar o pipa:tungan
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag blir troligtvis hemma i helgen, förkyld och pipig som fan.

...är det någon som vill ha första tjing på en CR250R -01 som är jäkligt i ordning?

Superfjädring från Kumlins/Race Tech för 90-100 kg förare (bara fjädringen kostade 7500:-, gått 10 timmar med helt nyrenoverad fjädring, länkagelager, ny ekersats i bakhjul etc), nästan nya Trelleborg endurodubb.
Hasplåt, handskydd och verkstadsmanual.

/Suktar lite efter LV-reggat
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag blir troligtvis hemma i helgen, förkyld och pipig som fan.

...är det någon som vill ha första tjing på en CR250R -01 som är jäkligt i ordning?

Superfjädring från Kumlins/Race Tech för 90-100 kg förare (bara fjädringen kostade 7500:-, gått 10 timmar med helt nyrenoverad fjädring, länkagelager, ny ekersats i bakhjul etc), nästan nya Trelleborg endurodubb.
Hasplåt, handskydd och verkstadsmanual.

/Suktar lite efter LV-reggat

Dy får tvåtysen kåmpis! Värsta priset fifan!
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag gör som Pip-Jerry och säljer maskinen pga. uppgradering/nyare.. Specialpris till folket på LRMC :krama Fint skick på grejerna. annonsen finns Här och hojen finns på hälla i V-ås om nån vill titta på´n :)

Klart ni ska åka cross/enduro :tummenupp

Tjöp!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag gör som Pip-Jerry och säljer maskinen pga. uppgradering/nyare.. Specialpris till folket på LRMC :krama Fint skick på grejerna. annonsen finns Här och hojen finns på hälla i V-ås om nån vill titta på´n :)

Klart ni ska åka cross/enduro :tummenupp

Tjöp!

Kastar upp den och åker någonstans själv i värsta fall!:tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Uppgradering???

Jag gör som Pip-Jerry och säljer maskinen pga. uppgradering/nyare.. Specialpris till folket på LRMC :krama Fint skick på grejerna. annonsen finns Här och hojen finns på hälla i V-ås om nån vill titta på´n :)

Klart ni ska åka cross/enduro :tummenupp

Tjöp!

Är det dags för en HD XR 1200 kanske???

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0sc9zKil6BY&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0sc9zKil6BY&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Fqgwo_WdyRo&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Fqgwo_WdyRo&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Var det därför Duccen såldes:D

Hehe not all twins are mutterspridare, only Harry Davidsson..

Duccen skramlade förvisso, men dom enda muttrar/skruvar som fattades kastade Ducati Sthlm. i sjön. Hojen är för övrigt såld, men av andra skäl :)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Är det inte dags för er att gå upp till en ny nivå och införskaffa er R1-geggmoppe istället?

[YOUTUBE-ID]N-DuzXcQ4qM[/YOUTUBE-ID]
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Precis men "damerna" här på forumet klarar ju bara av moppar. :)

Du och Emil är välkomna när som helst att prova 250:n i skogen, och då vill jag inte veta av något fjollgasande (if you break it, you bought it ;) ).

Det är mycket snack nu från pipiga kärringar som sitter vid frukostbordet och äter löskokta ägg med silversked, när vi är ute och KÖR hoj, upp till bevis! :fakta :D :arsele

Är det inte dags för er att gå upp till en ny nivå och införskaffa er R1-geggmoppe istället?

[YOUTUBE-ID]N-DuzXcQ4qM[/YOUTUBE-ID]

I det spåret hade man knappt behövt byta däck på rettan. :cocktail
 
Last edited:

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Det var spännande där ute idag...is på alla vattenpölar och sanden var hård som betong. Ja det var en sån dag man egentligen skulle hållt sig inne i stugvärmen istället.
Det började med att hojen vägrade starta och det tog inte många njutt på startknappen innan batteriet var tomt, kablade igång den med startkablar från bilbatteriet efter lite strul.

Kom äntligen igång och åkte på ganska bra men det var klart intressant att åka på isen i vattenflukarna med sommardäck, speciellt när man skulle ha stopp på grejerna! :gnissla på fjärde varvet klantade man till det i sandgropen längst bort och landade på sidan i en stenhård frusen sandstalp, upp på hojen igen men direkt kändes det att ett revben var trasigt...PIP! Höll ut ett tag till så det blev 5 varv första stinten.

Inga banjospelare syntes idag, dock nått semiproffs på en Beta, fyra FOX crosskillar och tre farbröder på 60+ och jag fick stryk av dem alla i spåret :va

Efter lite fika så var planen att åka 5 varv till men i början på varv 3 när man åkt över vägen första gången så vart jag passagerare i ett stalp och höll så när på att gå med nyckelbenet in i en tall...lite för spännande tyckte jag. Lyckades klämma mitt klena halvhandikappade lillfinger i vurpan så det bultade på rätt bra i det. :huvet En 60+ farbror åkte förbi när jag skulle igång igen så nu skulle det tas häng på honom fick jag för mig...ja, vad ska man säga, men det var bara glömma. Jag såg ryggen på´n i hundra meter sen var han borta!?
Nä då fick det vara för herr Tallberg och jag körde klart varvet och åkte hem.

För att avsluta dagen i samma fina anda så lyckades jag vicka hojen på släpet när jag lastade och platta till vänster kylare. :tungan Haha, man fick nästan lust att flippa ur som han Kawaåkarn gjorde sist.

Nu får det vara ett tag då jag jobbar nästa helg. Ni andra: Kör så det ryker!

/Piiip piip!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top