Geggmoppetråden

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Nja, satsa vet jag inte, det var för halt...försökte gå på utmattning istället. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
uuööuuaa och piiiiiip är allt som kommit från mina läppar denna dag,
men imorrn blire banjoåkning med teamet på hemmaplan! :tummenupp

Hårt!

Jag tänkte trotsa min förkylning, är faktiskt lite sugen på stensortering i Green-Valley, lite mysåkning helt enkelt. :D

Hur är spåret i banjocountry, längd, svårighetsgrad, nå' goa' specialprov a'la Jonson Adventure Tours?

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
Åkning imorgon hos Goshow, för dom som törs. de blir han, jag, Pia och kanske en till.
nån som är åksugen?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
uuööuuaa och piiiiiip är allt som kommit från mina läppar denna dag,
men imorrn blire banjoåkning med teamet på hemmaplan! :tummenupp

Får man komma:vaTid och plats isåfall? Skultuna har jag för mig det var någonstans..

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Grym dag i det gröna helvetet, blött, lerigt, rötter och snorhala stenar som man tror sitter fast. :D

Precis som det skall vara! Ingen ork i kroppen, så det blev lite fokus på teknikträning, och att stå upp i de besvärliga partierna (rena trialvinglet stundtals), görsköj helt enkelt.

Blev väl en 5 varv på ungefär samma slinga som ni testade mellan kvart över 11 till 13 idag, hyfsat ändå (lurigt med isflak i de rätt stadiga vattenhålen...).

Underligt nog blev det mer fokus på spårval, att göra rätt saker, nu när man soloåkte lite? :D

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Gött Jerry! Visst blir det en helt annan åkning när man inte har en polare flåsandes och varvandes bakom, man tar sig tid helt enkelt och förmodligen går det fortare med :) is är inte nån höjdare utan dubb dock...

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
mja vart lite puttrande här ute oxå!
pga av svårighetsgraden på vårt spår inte riktigt passade pia så vart det bara en sväng på det sen freeride, (sin vana trogen kickade han sig runt)
dagen hade verkligen allt, smärta, blod, fastkörningar m,m

åkte på ett gärde å jag fick på världens speedwaysladd (såg nog ascoolt ut) till en början iaf, sen såg jag nått på marken å var tvungen att kasta mig

holmudd (race4fun) hoppade på styret med bröstet, efter ha missbedömt fart och gegghål, såg mycket komiskt ut då han låg utsträckt på styret och balanserade innan han oxå såg nått spännande gömt i gräset på marken,

hittade en mycket bra backe som skulle bombas, mycket spännande, speciellt när man rullade ner för den,,, utan hojen.

pia gjorde nån suspekt vurpa på en skogsväg

jag körde i diket (!) vägen vi åkte på var fylld med vattenpölar med is på botten vikket gjorde jag jag började sladda hejvilt och for rätt ner i diket, med blodförgjutning och skadad stolthet som följd

mycket spännande, hädanefter bör hjälmkamera gå på´rec´ under hela åkpassen.

råcknråll!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
helvete...blodförgjutning, lät betydligt värre än blodsutgjutning. :skrämd

Hjälmkamera var det, vi lär gruppköpa...om alla har dom på så lär allt kul bevaras! :fakta :crash :näsblod

Kul att det blir ett stökigt spår, krångla till det ordentligt så kommer jag och Jonson Adventure Tours och svarvar i myrarna!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
...aaait grabbar! Nu lär vi spika något - jag är fortfarande jävligt sugen på att åka till Haninge och köra Luciaracet på söndag (2 timmar varvtäviing), ser dock ut att bli långt från cocktail, och snuvan håller i än, så det velas lite.

Någon åksugen för övrigt?

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Klart du ska köra race Jerka! Btw, nu är min 510 ute till försäljning om nån är sugen....:tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Klart du ska köra race Jerka! Btw, nu är min 510 ute till försäljning om nån är sugen....:tummenupp

JD, klart du skall ha en 510:a, du vågar fan aldrig. :D

Det lutar nästan åt race, lär vigga den där transpondern om inte Bil&Fritid har en hemma imorgon. :)

Edit - Anmäld och klar, Inbjudan Luciaracet Haninge MK nu jävlar, lär bli hårigt är jag rädd, men mjölksyra är ju bara fräckt.

/Körde tokpass på gymmet, kraftigt komprimerat då KÄRRINGARNA stängde gymmet 18:30 idag... :mad: Men man hann stumna i armarna ändå. :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...