Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
hm? :va
det går alltså att svetsat utan att skruva bortet?

Jag skulle ta lös motorn i alla fall, alt ta en bild först, prata med Emil och se om det kanske går att svetsa med motorn på plats rent av?

Risken finns att det blir o-bra om det är olja med i bilden, då kanske det lär tokmekas av bara helvete, men hör med honom...jag skulle nog fota/fråga.

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Då är dubben pålagda, dämparna justerade efter proffstips, kopplingen smord så den går som i vaselin :D
Nu ska bara lite elkablar fixas, barkbusters på, och spänna en och annan eker...

/D, som har sneglat lite på beggade öhlins grejer på blocket.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Då är dubben pålagda, dämparna justerade efter proffstips, kopplingen smord så den går som i vaselin :D
Nu ska bara lite elkablar fixas, barkbusters på, och spänna en och annan eker...

har inte riktigt kommit så långt i vinterförberedelserna :p
men handmuffar är påsatta å dubbdäck intagna för upptining!
det ser ljust ut inför helgen!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj

Heeeeelvete, jag har skottat snö i en timme imorse, jobbat helviTT, och kommer hem till mer snö än det jag skottade bort imorse. :gnissla Men jag hann slinka förbi yamahacenter och plocka upp lite tjockslang...men närmare än så blir det inte till någon vinterpreppning.

Det lär inte bli hojtvätt idag heller, blir snöskottning, förbannade lappmögel att alltid komma så innihelvete av på en gång, är det inte 11 grader varmt i början av december, regnar 3 månader i sträck från midsommar, så kommer det 2 dec snö rakt upp och ned ba'...iofs brukar detta inte hända förrns' i slutet av mars, så nu är ju eländet någorlunda välkommet i alla fall. :D

Undra på att man blir bitter. :D Lite kass är det, skogsåkat kommer suga något fruktat när det blir så mycket snö på en gång (de som inte provat ospårade enduroslingor med ett par decimeter kramsnö, gärna med lite skare på, har en "upplevelse" framför sig).

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
hahaha vikket gnäll!

klart du ska tvätta cross! högtryckstvätt är bra mycket effektivare än snöskovvel! + att du får en privat isrejsingbana!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Vad ska jag göra med mitt fakking revben :skogsturk :död piip piiip

Vill åka i helgen men har lyckats knäcka upp mina brutna ribs 2 ggr redan, under diverse fysiska aktiviteter, får se om jag vågar mej bortåt E-tuna trakterna iaf.. Piiip :huvet

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
hahaha vikket gnäll!

klart du ska tvätta cross! högtryckstvätt är bra mycket effektivare än snöskovvel! + att du får en privat isrejsingbana!

Phew, närapå 2 timmar fullfarts-skottning, men man får ta't som ett fyspass. :D :vågavägrasnöslunga Efter att ha spenderat 3 kvällar efter jobbet att sanera uppfarten från tjock kärnis förra våren när man ville ha ut plastraketen...så slarvar vi icke med snöskottningen längre. :näsblod

Snöspår, eller, att spåra i snö, är som mjuk sand, fast jävligare, det varken styr eller driver...jag har svåra minnen än från förra vinterserien, det kördes i 3 dec kramsnö, ospårat på isätrabanan (under fullt snöoväder på det), ordet "piss" nöttes ut den dagen. :D

Ni rookies lär bli varse vad jag menar. :hihi

JD - du kan få vara min vattenflicka, och ta emot dödsraketen när jag kommer in för vila? :tuttar

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
JD - du kan få vara min vattenflicka, och ta emot dödsraketen när jag kommer in för vila? :tuttar

Haha vaffan degraderad till depåslyna, nää nu jäfflar :gnissla Detta tar jag som en direkt utmaning och känner mig tvungen att kränga piggdäck och tjöpa olagliga smärtlindringspiller, allt för att delta på lördag, så du får nån att plinga på med din klocka :D

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Haha vaffan degraderad till depåslyna, nää nu jäfflar :gnissla Detta tar jag som en direkt utmaning och känner mig tvungen att kränga piggdäck och tjöpa olagliga smärtlindringspiller, allt för att delta på lördag, så du får nån att plinga på med din klocka :D

Helrätt JD, jag tror både jag och Tallen är ute efter så mycket cocktail som möjligt till helgen, så det blir nog varligt, men mysigt, någon myr eller stenig klättring lär vi få in i't.

Jonson är spikad, så det blir garanterat succé!

Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
vill haka i helgen. nice med snöåka. ska försöka kränga vinterpuckar innan bara

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Det har framkommit att en av profilerna i Team Nej Inget lämnade in sina hjul till däckaffärn' och fick omslaget till dubb....? Ja-nej...är inte det att kasta in handduken lite...? :D

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
hahaha vikket fjöl! raka rör tallrot skareva!

jahapp, lite vind på det här så är man skapligt insnöad!
åkte på underredet dom sista 500m hem å kom 5m in på lagårdsbacken,
blir till att få på snöbladet på traktorn imorrn! skyffla för han kan inte vara bra, man lär bli sneare i ryggen avett!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
hahaha vikket fjöl! raka rör tallrot skareva!

jahapp, lite vind på det här så är man skapligt insnöad!
åkte på underredet dom sista 500m hem å kom 5m in på lagårdsbacken,
blir till att få på snöbladet på traktorn imorrn! skyffla för han kan inte vara bra, man lär bli sneare i ryggen avett!

Kul, nu är vi uppe i snart 4 timmars skottning på ett dygn, var skickar man fakturan?

Plogbilsfanskapet verkar tycka det är kul att trycka upp det han har på bladet på min 5 meter breda infart...det var en halvmeterdjup, en meter bred kompakt vall man kom ut till imorse (plus en uppfart god för 6 bilar) - lätt ihopfrysen kramsnö på det. :gnissla

Meeeen...man slipper fundera över gymmet, tänker fortsätta ignorera snöslunga, köper man en nu kommer det bli den snöfattigaste vintern i mannaminne, det vet jag. :hihi

Ikväll får det bli både hojtvätt och vränga på dubb, här kränger vi hemma. *host* Tallberg *host*

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Kul, nu är vi uppe i snart 4 timmars skottning på ett dygn, var skickar man fakturan?

Plogbilsfanskapet verkar tycka det är kul att trycka upp det han har på bladet på min 5 meter breda infart...det var en halvmeterdjup, en meter bred kompakt vall man kom ut till imorse (plus en uppfart god för 6 bilar) - lätt ihopfrysen kramsnö på det. :gnissla

Meeeen...man slipper fundera över gymmet, tänker fortsätta ignorera snöslunga, köper man en nu kommer det bli den snöfattigaste vintern i mannaminne, det vet jag. :hihi

Ikväll får det bli både hojtvätt och vränga på dubb, här kränger vi hemma. *host* Tallberg *host*

Jag har en slunga som står o väntar på ny ägare det kanske är du Jerry?? :tummenupp

SÅLD
,

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke

Ja, jag hörde att Gabor hade mutat honom rejält för att fixa det där! :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...