Geggmoppetråden

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
crap, börjar bli orolig om det blir någe åkning för mig :gnissla
gängningen på urtappningspluggen är tydligen ovanlig,,

har fått fram att det ska vara DIN0910-M10X1, den första kombinationen kan det vara ktm´s namn på skruven?
annars blire till att åka till yamaha å kolla vad dom har för pluggar liggandes..
 
Last edited:

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Känns som det är för mycket snö, det blir bara pannkaka när man försöker köra oplogat och 2 dec snö, man kommer knappt fram i skogen....vilohelg? :tuttar
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Känns som det är för mycket snö, det blir bara pannkaka när man försöker köra oplogat och 2 dec snö, man kommer knappt fram i skogen....vilohelg? :tuttar

Jag känner närapå lite likadant, det är inte kul att ploga nya spår i så här mycket snö...eventuellt kanske köra lite i greenvalley på söndag som backupalternativ, då lär det ha åkts lite på lördagen så det finns spår i skogen...

Humma-humma
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Ja, ska man åka nått nu där det är oplogat så lär det vara lite öppet, typ leka på en grusplan eller nått, men hur kul är det? Eller så går man på attack och kör bara, men känns som det kan gå åt mer revben då?

Röstar för Gröndal på söndag...hoppas på uppkört spår.
 
Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tycker att det börjar pipas en hel del i den här tråden... visste väl att ni inte skulle härda ut när det vart lite snö.

/Provokatören
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
På med endurohjul på 640in och bevisa att det går :)
-12 grader i natt....hoppas på något midare väder i helgen.
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag känner närapå lite likadant, det är inte kul att ploga nya spår i så här mycket snö...eventuellt kanske köra lite i greenvalley på söndag som backupalternativ, då lär det ha åkts lite på lördagen så det finns spår i skogen...

Humma-humma

piiiip?
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Vad bra, då vill vi se att du hakar på där vi kör och inge fjollåka på nån grusväg eller sjöis som är plogad.... oplogat skogsspår, så får vi se om det inte kan klämmas fram nått litet pip ur dig med..;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad bra, då vill vi se att du hakar på där vi kör och inge fjollåka på nån grusväg eller sjöis som är plogad.... oplogat skogsspår, så får vi se om det inte kan klämmas fram nått litet pip ur dig med..;)

Jag tror merparten här som inte provat, skulle pipa i det värsta cocktailspåret en ljummen sommardag när det är helt torrt i skogen. :D
Ospårad, djup snö tar bort all åkglädje, på rekordtid, just för att det driver jävligt illa, och styr ännu sämre, det blir inte mycket åkning s.a.s.

Men det är ju jäääävligt lätt att sitta och vara hård bakom skärmen, skaffa er en budgetmoppe nu och haka på, jag tror inte ni vågar. :fakta :arsele


Det blir Kjula på lördag ändå, vi verkar bli ett gäng, så vi får bryta ihop tillsammans, och sikta på korvgrillningen. :hihi
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag tror merparten här som inte provat, skulle pipa i det värsta cocktailspåret en ljummen sommardag när det är helt torrt i skogen. :D
Ospårad, djup snö tar bort all åkglädje, på rekordtid, just för att det driver jävligt illa, och styr ännu sämre, det blir inte mycket åkning s.a.s.

Men det är ju jäääävligt lätt att sitta och vara hård bakom skärmen, skaffa er en budgetmoppe nu och haka på, jag tror inte ni vågar. :fakta :arsele


Det blir Kjula på lördag ändå, vi verkar bli ett gäng, så vi får bryta ihop tillsammans, och sikta på korvgrillningen. :hihi

Jag kan inte tänka mig att det är så svårt och ta en skogsslinga. Jag tror att du överdramatiserar det hela lite. OM jag får tag på ett par 19-21 fälgar ska jag minsann visa var skåpet ska stå!:tummenupp:D:yoparty

/Vintertristessprovokatöravrang
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag tror merparten här som inte provat, skulle pipa i det värsta cocktailspåret en ljummen sommardag när det är helt torrt i skogen. :D
Ospårad, djup snö tar bort all åkglädje, på rekordtid, just för att det driver jävligt illa, och styr ännu sämre, det blir inte mycket åkning s.a.s.

Men det är ju jäääävligt lätt att sitta och vara hård bakom skärmen, skaffa er en budgetmoppe nu och haka på, jag tror inte ni vågar. :fakta :arsele


Det blir Kjula på lördag ändå, vi verkar bli ett gäng, så vi får bryta ihop tillsammans, och sikta på korvgrillningen. :hihi

Men... Blir inte motorcykeln smutsig om man kör med den i skogen? :confused:
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
ni har inte tänkt på att NÅGON måste åka först för att spåret ska bli uppkört?? :näsblod

dock ser det mörkt ut för mig i helgen, ev, får jag tillbaka motorhalvan imörra,
krängde på dubb nyss där bak,
dock så vart det en "gör om, gör rätt"

hade glömt hur tröökigt det va å hålla på med såntdär.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
ni har inte tänkt på att NÅGON måste åka först för att spåret ska bli uppkört?? :näsblod

...det var där du kom in i bilden, vi hade tänkt lura ut dig under tiden vi dricker kaffe. :hihi

Ut å skruva med dig, basta!

Men... Blir inte motorcykeln smutsig om man kör med den i skogen? :confused:

Det är ju 90% av hela nöjet!

Jag kan inte tänka mig att det är så svårt och ta en skogsslinga. Jag tror att du överdramatiserar det hela lite. OM jag får tag på ett par 19-21 fälgar ska jag minsann visa var skåpet ska stå!:tummenupp:D:yoparty

/Vintertristessprovokatöravrang

Säg till när bara, så jag får med mig hjälmkameran. :D Du vågar aldrig. :mes
 
Last edited:

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Yes! Nu har det äntigen dykt upp ett körschema om vinterserien på VMK:s hemsida. Premiär blir på annandagen som vanligt och det blir Sågen sträckan som är först ut (alldeles bredvid malmabanan i skogen runt rallycross anläggningen)
:) Lika bra att träna snöspår i helgen :tummenupp

Jag kan inte tänka mig att det är så svårt och ta en skogsslinga. Jag tror att du överdramatiserar det hela lite. OM jag får tag på ett par 19-21 fälgar ska jag minsann visa var skåpet ska stå!:tummenupp:D:yoparty

/Vintertristessprovokatöravrang


Dina böner har blivit hörda. det finns en sånn uppsättning till salu på www.soe.se bara handla! Sen tar du och är med och åker vinterserien på annandagen då kan vi till och med få svart på vitt hur mycket du piskade oss andra med då det är tidtagning, kan inte bli bättre :tummenupp
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...jag åkte förbi Kjulaskogarna i tjänsten idag, såg bra kallt och snöigt ut. :D

Nu går det inte att skjuta upp längre, nu är det bara att kliva ut och vri' på dubbdäcken. Jag gört.

Jonson Adventure Tours står för brasan imorgon, ta med stolar och korv med tillbehör.
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Varför i hela friden vill man åka om det inte blir något åka :va har hela tiden trott att det var åka man var ute efter :va är det jag som blitt skapligt tutlurad eller är det ni skogstroll som har blitt så svårt tutlurade att det tjuter konstant i era öron :va:va:D:krama

Jag tror merparten här som inte provat, skulle pipa i det värsta cocktailspåret en ljummen sommardag när det är helt torrt i skogen. :D
Ospårad, djup snö tar bort all åkglädje, på rekordtid, just för att det driver jävligt illa, och styr ännu sämre, det blir inte mycket åkning s.a.s.

Men det är ju jäääävligt lätt att sitta och vara hård bakom skärmen, skaffa er en budgetmoppe nu och haka på, jag tror inte ni vågar. :fakta :arsele


Det blir Kjula på lördag ändå, vi verkar bli ett gäng, så vi får bryta ihop tillsammans, och sikta på korvgrillningen. :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Varför i hela friden vill man åka om det inte blir något åka :va har hela tiden trott att det var åka man var ute efter :va är det jag som blitt skapligt tutlurad eller är det ni skogstroll som har blitt så svårt tutlurade att det tjuter konstant i era öron :va:va:D:krama

I ditt läge spelar det mindre roll, du varken vågar, eller har fysiken för't. :D Gabor skall vi inte ens tala om... :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top