Geggmoppetråden

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Coolt JD! Det där blir svinfint på Gröndal, Jonson har åkt upp spåret idag som ska köras på nyårsafton. Man behövde inte ställa dämparna på fortåkarläget sa han :S och det pratades om nån trevlig stenhög som dom hittat på...:tummenupp

Mm den röda spanjacken ska nog kunna funka i skogarna, bortsett från ett solklart fall av SBS då, och det krävs mer än en ny cykel för att råda bot på :D

Jäkla trevlig cykel det lilla jag hunnit klämma på den, låg och fin jämfört me hyndan, och verkar rapp..

Din nya rääser såg trevlig ut förresten Tallen, jag kikade i ditt garage, var lite sugen på att handla din husky med, men fegade ur pga. hat mot fyrtaktservice :räddförventiler
 

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
Grattis JD till nyförvärvet. Vad är det för årsmodell på den?
Hoppas jag finner tid att kränga färdigt dubben på min framfälg innan annandagen! Det är lite tajt med tid nu i dagarna!
//Siktar på att köra vinterserien
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Whata?!? EC300!!! Rätta takter. :blåryk Nu börjar det likna nått :cool:

Hehe jepp spansk blårök är helrätt :tummenupp Vart lite inspirerad av ditt hojval b.la. (och Jonssons) så valet föll på en lv-reggad GG..

Hade btw. tänkt fråga om du hade receptet på hur man kirrar motardmackor till anabolamoppen? Vad är det för fabrikat/år osv på dina grejer och har du fått bygga mycket själv?
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Hehe jepp spansk blårök är helrätt :tummenupp Vart lite inspirerad av ditt hojval b.la. (och Jonssons) så valet föll på en lv-reggad GG..

Hade btw. tänkt fråga om du hade receptet på hur man kirrar motardmackor till anabolamoppen? Vad är det för fabrikat/år osv på dina grejer och har du fått bygga mycket själv?
Helt rätt! :yoparty

Hade tur att hitta ett par hjul från en 450 med ok å hela kittet. Bara att bulta på! Annars kan du skaffa från lite vad som helst om du kan fixa distanser. För att enkelt kunna fixa distanser så är det bra om axelhålen är lika stora eller större. Avståndet mellan drev och skiva på bakhjulet bör istället vara samma eller mindre... just för att det ska va lätt att shimsa med distanser.

Oket som sitter på 450-motarden är ett brembo-4kolvsok som även sitter på en massa andra hojar tex kåtte 660. Så får du bara tag på ett sånt så kostar en originaldistans lite över 800-hundringen så passar det utan krångel.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Helt rätt! :yoparty

Hade tur att hitta ett par hjul från en 450 med ok å hela kittet. Bara att bulta på! Annars kan du skaffa från lite vad som helst om du kan fixa distanser. För att enkelt kunna fixa distanser så är det bra om axelhålen är lika stora eller större. Avståndet mellan drev och skiva på bakhjulet bör istället vara samma eller mindre... just för att det ska va lätt att shimsa med distanser.

Oket som sitter på 450-motarden är ett brembo-4kolvsok som även sitter på en massa andra hojar tex kåtte 660. Så får du bara tag på ett sånt så kostar en originaldistans lite över 800-hundringen så passar det utan krångel.

Ahaa ungefär som jag misstänkte, vore ju guld att hitta 450:ns hjul kompletta. Riktigt bra att veta detta ang. orginaldistansen och brembo oket m.m. Kan säkert underlätta grymt den dag man ska försöka snickra ihop ett motardkitt. Du säger väl till om du mot förmodan skulle vilja sälja dina grejer nån gång (om du ska byta hoj eller så).. Vore så jäkla skönt att slippa tillverka distanser och spacers och shimsa drev å skivor osv :död men tack för all nyttig info iaf.

Hur upplever du annars kvalitén på GG hojen, har du haft strul med något, och vilka intervaller kör du på t.ex. kolvbyte?


Mjo den verkar smutt :) skönt med något lite större än 125cc, som visserligen var kul på crossbananen, men kändes lite ettrigt och klent i skogen, men bör nog åka snabbare än mig för att kunna hålla en 125:a i rätt del av registret i skogen.

Har vart långt uppehåll på åkat för min del, dags att ta tag i det nu, bara man får på vinterpuckarna.

Hur har det gått med ktm:en då, svetsade Emil blocket? Vart de bra?

Har iofs ett rätt dåligt bakdäck som följde med i köpet, det behöver nog svarvas slut på, såatteeh..


Btw, passar på att fråga om nån har ett 18" vinterdäck att sälja, har ett men det är kraftigt slut på mitten :huvet
 
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Har vart långt uppehåll på åkat för min del, dags att ta tag i det nu, bara man får på vinterpuckarna.

Hur har det gått med ktm:en då, svetsade Emil blocket? Vart de bra?

mja samma här, pryttlarna sprutar olja å har sej,
nja, var ju magnesium så han lämnade över det till någon annan, dock så vart gängorna för klena å drog gängpaj påre med ett finger på nyckeln,,
är lagon sugen på att bomba ner det igen :huvet även fast det bör gå snabbare den här gången,, ska prova att torka rent å locktajta det, blir tätt så fåre gå så till nästa år (lät bra länge det)
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
sådär ja dubbdäck monterade :tummenuppoch JD:s nya skönhet har spanats in samt besudlats :krama
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
vart till å riva för mig, gick på 5min den här gången :tungan
halkskydd påsatta, så när jag får tebax motorkåpan bör jag vara fittad får fajt,
man bör väl även limma/tejpa ihop nå liggunderlag så ente förgasarn fryser igen, sgm hade väll gjortett? bilder!

sen flundrar jag även om man kanske bör göra nått åt dräneringsslangarna från förgasarn,
förrförra året var jag å GAMMA ute och åkte på en is utanför fjollträsk å min exc125 tokdog (så klart så långt från depån som möjligt :död
men sen efter ett tags funderande så upptäckte vi att slangarna från förgasarn var helt proppade med snö, bara å klippa av så starta det fint igen,

nån som har någe tips hur man kan göra med slangarna? bygga in dom pånå sätt?:va
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
vart till å riva för mig, gick på 5min den här gången :tungan
halkskydd påsatta, så när jag får tebax motorkåpan bör jag vara fittad får fajt,
man bör väl även limma/tejpa ihop nå liggunderlag så ente förgasarn fryser igen, sgm hade väll gjortett? bilder!

sen flundrar jag även om man kanske bör göra nått åt dräneringsslangarna från förgasarn,
förrförra året var jag å GAMMA ute och åkte på en is utanför fjollträsk å min exc125 tokdog (så klart så långt från depån som möjligt :död
men sen efter ett tags funderande så upptäckte vi att slangarna från förgasarn var helt proppade med snö, bara å klippa av så starta det fint igen,

nån som har någe tips hur man kan göra med slangarna? bygga in dom pånå sätt?:va

Jag har nog mest bara klippt till en bit av ett sittunderlag som skydd på vänster sida, ett lock mer eller mindre från cylle -> fugge, tänkte fästa med lite kattstrypare. :)

Dräneringsslangarna är inte så kluriga, sätt t-kors på dem, och hiva iväg dem uppåt en bit (de "extra" slangarna).
Man vill inte dra slangarna uppåt helt sonika, dräneringen från fuggen är o-bra att göra så med, men just med t-kors på slangeriet så är risken för att det blir kork mindre, man har halverat risken, och sätter man de t-korsade dubletterna på vettigt ställe, är risken lika med noll att det blir igensatt.

Jag tänkte pilla lite med sådant på juldagen . :D
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
... *host* ...står geggmoppen i varmgaraget och trängs med fzseKsan så lär det varken behövas vatten, glykol eller ens soppa i'n. :hihi

Det är dags att du hakar på igen. :fakta

Men va fan påhopp.
Nytt luftfilter skall inhandlas under morgondagen samt sådana fina handvärmarpåsar så att man håller värmen i händerna.

nyårsåka i gröndal är enligt tanten uteslutet då jag har en tendens att somna innan kl 8 på kvällen efter en dag i spåret- :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
... *host* ...står geggmoppen i varmgaraget och trängs med fzseKsan så lär det varken behövas vatten, glykol eller ens soppa i'n. :hihi

Det är dags att du hakar på igen. :fakta

Japp, dags för possören o vakna igen..:´har ju inga dubbisar,,
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top