Geggmoppetråden

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Håhåjaja, man är redan distanserad i resultatlistan alltså, nä nu får man snyta sig....:D

Jävligt bra kört Jerry! :yoparty
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
ja det här håller ju inte! men dock så var man ju inte sist! och bara där så är ju ett delmål taget!
man får ta å äta lite mer gröt å kolfiber till nästa gång! det är det som gäller om man ska bli snabb som fan och hård!

bra kört sgm!
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Så har man rekat lite inför nyårsracet i gröndal - "Christers träning" - och det kan nog bli intressant. :hihi För oss som körde vinterseriepremiären kan jag meddela att det spåret lär betecknas som "cocktail" i jämförelse.

Handuppräckning, vilka är hårda nog?

Erik - Äääääh, massor med fysträning, lite för många hamburgare och kaffe är receptet! :hihi Och det viktigaste av allt, vrångkörning.

/J
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Så har man rekat lite inför nyårsracet i gröndal - "Christers träning" - och det kan nog bli intressant. :hihi För oss som körde vinterseriepremiären kan jag meddela att det spåret lär betecknas som "cocktail" i jämförelse.

Handuppräckning, vilka är hårda nog?

/J

vadå? som om man skulle ha nått bättre för sig den sista dagen på året?
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Dags att byta upp sig...

Nu är det slut på kolvbyten, skitiga luftfilter & platta krökar

[YOUTUBE-ID]<object width="873" height="525"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CNzkhTy3Oyc&hl=sv_SE&fs=1&rel=0&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&hd=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CNzkhTy3Oyc&hl=sv_SE&fs=1&rel=0&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&hd=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="873" height="525"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Elmoppe, Vem vågar?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu är det slut på kolvbyten, skitiga luftfilter & platta krökar

Elmoppe, Vem vågar?

Det där kommer bli jävligt ballt, är trött på högljudda geggmopeder, man får bara skallbank av surriga maskiner efter ett par timmar i skogen.

Och vridet från noll är ju i stort sett max på en elmotor, jäääävligt fränt...framhjulet kommer bli lätt helvett. :fakta

Det enda problemet med elen är batterierna, vad jag vet har de ballare cyklarna drifttider på 15 minuter...janej, då har man inte fått upp pulsen än...
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
ja man verkar ju kunna ramla på sånna där oxå, förmodligen blir man svettig oxå, men el har jag aldrig vart kompis med,

eftersom det var +grader och snö/regn så var detta en perfekt dag för lite stubbrace/speedway/halka runt på gärde hemma hos pia!
pia,jag å stekar-robban med sin nya moppe va å gasade satan ur helvettet!
bra kul när man väl hade fått upp lite spår! :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
ja man verkar ju kunna ramla på sånna där oxå, förmodligen blir man svettig oxå, men el har jag aldrig vart kompis med,

eftersom det var +grader och snö/regn så var detta en perfekt dag för lite stubbrace/speedway/halka runt på gärde hemma hos pia!
pia,jag å stekar-robban med sin nya moppe va å gasade satan ur helvettet!
bra kul när man väl hade fått upp lite spår! :tummenupp

Gött mos! :yoparty

Det ryktas att det blir sågen igen den 3:e i vinterserien, fettfräsigt värre.
Idag kom paketet med lite smått å gott till hyndan, den får en frisk kedjestyrare, lite skruvar som ersatts med det-som-fanns-i-hyllan (jag hatar sådant...blandade storlekar på skruvskallar... :gnissla ), och diverse plock till det. :D

Gött att snygga till den lagom till man skall kasta den utför stenrösena i Gröndal på nyårsafton. :näsblod


Men frågan är - gick det fortare för stekar-JD på den spanska slynan? :yoparty
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Gött mos! :yoparty

Men frågan är - gick det fortare för stekar-JD på den spanska slynan? :yoparty

Svar: Nej :D

En gång långsam, alltid långsam hehe

Var nog lite skakis med två halvläkta revben, samt har inte kört geggmoppe på 1-2 månader eller vad det är nu. Dessutom var man ju helt ny med KnasGasen, men vilken jävla missil, stark som ett djur i botten, och bara fortsätter mata pulver till varvbrytet. Jag höll på att göra knäck i brallan hela tiden, svartna för ögonen när man slog på mer än 1/3-dels gas, trots att man hade noll fäste pga. pissigt bakdäck :yoparty

Summa: Fortfarande skit bakom spakarna, men hojen går bra iaf :D
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
e på jakt efter ett nytt bakdäck -18
nån som har någe insajdertips?

o ja tog nyss å köpte ny trelleborguppsättning. så mina "gammla " är till salu inte världens bäst däck men funkar nog, jag köpte dom för 1000:- 21 och 18 bara att pallra sig förbi garaget å kolla :tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Spårning Fågelbacken.

Från: "Micke Abrahamsson" <abrahamsson76@telia.com> Dec 29 10:51PM +0100 ^


Hallå.

För er som är intresserade så kommer det att spåras på fågelbacken nu på
Tordag 31/12 (Nyårsafton), med start kl 10.00.

Vi samlas vid Fågelbacken och kör Fågelbacken/Jädra.

Vi ska alltså dra upp ett spår till träningsserien, och vi hoppas vi kan åka
slingan den 10/1 om kylan håller i sig.

Ingen körning i övrigt på fågelbacken får förekomma till dess att Christer
(banansvarig fågelbacken) ger ok!

Sicka gärna mail till abrahamsson76@telia.com så vi vet hur många som kommer!

Hälsningar

Micke Abrahamsson
Endurosektionen VMK
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
var på karlströms idag och skulle införskaffa nya hjullager till 2undran, slutade med ett par nya endurobrallor och en flashig ktm-tröja, så nu lär man va tokredo för imorrn! :yoparty

hur gick det för er att köra i kjula när det var sådär okristet kallt?
funderar på att banga om det är -15 :wiggle
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
var på karlströms idag och skulle införskaffa nya hjullager till 2undran, slutade med ett par nya endurobrallor och en flashig ktm-tröja, så nu lär man va tokredo för imorrn! :yoparty

hur gick det för er att köra i kjula när det var sådär okristet kallt?
funderar på att banga om det är -15 :wiggle

Haha, farligt att hälsa på Karlströms - aka bästa geggmoppeaffärn' - det blir gärna något extra. :D

Jag var ju i Kjula och harvade i -16...var sådär faktiskt, så jag känner ett gediget motstånd här, men funderar ändå på att gör't.
Men...utrustningen är packad, hyndan är race-ready (någorlunda, skall spänna kedjan och tejpa fotpinnar).
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
funderar om jag ska ta mig iväg till fågelbacken och harva en sväng där istället i sådana fall!

införskaffade r_mattes dubbdäck idag oxå! 1ljusår bättre än dom jag har nu! tackar
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
funderar om jag ska ta mig iväg till fågelbacken och harva en sväng där istället i sådana fall!

införskaffade r_mattes dubbdäck idag oxå! 1ljusår bättre än dom jag har nu! tackar

Piper du ur är du :tuttar for life. :D Det är ju rena sommarvärmen, -9!! :D
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
aa märktet nu! nu lär man ju svarva sönder det sista man har kvar på dubbdäckset!
smhi har säkert nått fuffens för sig i e-tuna trakten, -25, det verkar som om dom vill att folk ska hålla sig inne! :va
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Piper du ur är du :tuttar for life. :D Det är ju rena sommarvärmen, -9!! :D

Fan de ryktas att en känd SMC-Gocartbane/onsdagskörnings-profil har blivit pipig och lite rädd, och tänkt sälja gathojen :7peta Fråga: Kan det vara du Jerry :tuttar







:krama
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top