Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fan de ryktas att en känd SMC-Gocartbane/onsdagskörnings-profil har blivit pipig och lite rädd, och tänkt sälja gathojen :7peta Fråga: Kan det vara du Jerry :tuttar







:krama

Jag är så SJUKT farträdd, och köra på slangen kan jag inte heller. :D Nä, jag trivs bäst i skogen, där jag kan lukta på tallkottarna och svarva ur dubben på någon stenhäll. ;)

PIP-ligan, var är ni? Det har tunnat ur leden kraftigt nu när pojkarna skiljs från männen....?

På söndag är det dags igen i vinterserien, och det blir sågen igen, och då blir det lättåkt då det finns ett riktigt bra uppkört spår i botten nu, vela inte, gört, det är fruktat kul!

Transponder hyr man på plats a' 100:- och ett körkort i pant - anmälningsavgiften är 150:- - och enda kravet är att man är medlem i någon SVEMO-reggad klubb (MSK Hammaren - 150:-/år, SMK Södermanland...humma....250:-/år - är prisvärda, Västerås kostar dubbla pengarna, men jag tror man får en väst och har träningsavgifterna pyntade i den femhundringen).

Gört! :yoparty


Dagens kraftprov i Gröndal - Christers träning - var oväntat kul trots det miserabla spåret, bara lössnö och inget bar, med goa' rullstensåsar att ta sig över.

Goshow rockar fanimig, det är *inte* lättåkta grejer vi lurar ut dig i, och du gört med hedern i behåll! :yoparty

Tallen hade det lite kämpigt med japanskan som surade ned sig lite, tror motivationen inte riktigt fanns där heller, Gröndal är väl ingen favoritmiljö heller. :hihi


/Inte farligt sliten alls efter greenvalleykörningen
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
PIP-ligan, var är ni? Det har tunnat ur leden kraftigt nu när pojkarna skiljs från männen....?

På söndag är det dags igen i vinterserien, och det blir sågen igen, och då blir det lättåkt då det finns ett riktigt bra uppkört spår i botten nu, vela inte, gört, det är fruktat kul!

Hehe jag trivs ju bäst hemma, där det är varmt och mysigt med en kaffe framför SH.com, men visst på söndag lär man ta sig i kragen och dyka upp på sågen, lättåkt låter bra! R-matte, du hakar på hoppas jag :yoparty





Jag vet att minst 2 pers i denna eminenta tråd kör Honda CR, och jag undrar därför om denna träningssession är filmad i antingen Suurahammar eller Söping, kom igen och erkänn nu boys :D vem av er är det??

[YOUTUBE-ID]GDoYCzN2vMg[/YOUTUBE-ID]


(gammal som gatan jag vet, men ack så rolig än idag) :Bugar


Äädit: Fan matte en sån hjälm som han på CR:en har vore ju klockrent när du ska ut å köra med qvarnan i sommar, du lär ju hitta en sån..
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hehe jag trivs ju bäst hemma, där det är varmt och mysigt med en kaffe framför SH.com, men visst på söndag lär man ta sig i kragen och dyka upp på sågen, lättåkt låter bra! R-matte, du hakar på hoppas jag :yoparty:

Som tur är ser det ut att vara killar med något mer slimmad fysik än mig på den filmen...är det inte en 125:a...? :D

Gött, JD, du kommer ha kul med spanjorskan - frågan är om R-Matte vågar....?

Eriks banjoteamspolare vågar fan inte, en bunt :tuttar är vad det är! :fakta :D
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Som tur är ser det ut att vara killar med något mer slimmad fysik än mig på den filmen...är det inte en 125:a...? :D

Gött, JD, du kommer ha kul med spanjorskan - frågan är om R-Matte vågar....?

Eriks banjoteamspolare vågar fan inte, en bunt :tuttar är vad det är! :fakta :D

Hahaha tyckte mig se en 250, men inte säker :D

Kul lär det bli ja, om än bara på lek och endast för att få chans att testa 300an lite till, är glad om jag tar mig runt ett varv, typ..

Matte måste våga :fakta (ingen press nu haha)

Resten av team banjo lär ju också haka på :tummenupp
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
fyllle skruvat lite kåtäm!!! små nu är manredo för nästa rejjjsss, lär ju fixoa wllpapp nummerplåt iställ t för lyxkta abörjar j u bra nya åretss lärj u va snabbastrt på söndagltt!!! rock onnnn!!!
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
fyllle skruvat lite kåtäm!!! små nu är manredo för nästa rejjjsss, lär ju fixoa wllpapp nummerplåt iställ t för lyxkta abörjar j u bra nya åretss lärj u va snabbastrt på söndagltt!!! rock onnnn!!!


Behöver en tolk som översätter Banjonesiska-Svenska, tack!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Behöver en tolk som översätter Banjonesiska-Svenska, tack!

Jag tror de dricker något vi inte får tag i därute - goshow behöver alkolås på internet. :hihi

Jag tolkar det som att han har meckat lykta, och är race-ready till söndagens batalj! :yoparty Det där med snabbast låter som att spriten talar? :va
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
söndagskörning alltså. Jo vars ansökan godkändes. Tid, plats, kostnad? måste man klistra dit siffror på cykeln också
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
söndagskörning alltså. Jo vars ansökan godkändes. Tid, plats, kostnad? måste man klistra dit siffror på cykeln också

All info finns i tråden på någon av de tidigare sidorna. :)

150:- för startavgift, siffror går att kirra på plats (kostar väl en liten slant dock), transponder hyr man för 100:- plus pant (körkort), var i TID dock om du tänkt hyra.

Enda kravet är att man är medlem i svemo-reggad klubb.

MSK Hammaren och SMK Södermanland är billigare - VMK har bra bang-for-the-buck, men det är en 500-ing det rör sig om (men jag vill minnas att man får en träningsväst i de slantarna, och man har träningen kirrad för resten av året i VMK's spår).

Hammaren tar 150:-, SMK 250.

Det duger alldeles säkert med någon form av kvitto som bevis vid anmälan, VMK tar gladeligen emot anmälan på plats.

All info runt vinterserien finns på vasterasmk.se under enduro/träningsserie 2010 (anmälan öppnar 9:30).


Edit - Man kan även köra utan transponder, men då får man inga resultat.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
aaaa strålande är medlem i vmk och har en väst sen 2 år tillbax ha ha de ni.:arsele

mmm ska se vad min alldeles egna transportfirma "jd pickup delivery" vad som hägrar
 

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
Eriks banjoteamspolare vågar fan inte, en bunt :tuttar är vad det är! :fakta :D

För tillfället så handlar det tyvärr inte om att våga, jag har större problem än så, 40 graders feber och enorm halsont är inget man utforskar endurospår med tyvärr..
Men Jag har iaf fixat dubbdäcken nu (vilka jag har på separata fälgar numera, så jag vet en som inte kommer gnälla när de e dags för sommarsulorna att åka på igen :tummenupp ), har även pillat med lite annat på gammel-kåtten, t.ex bytit växelådsolja, rengjort förknasaren, fixat så lysena fungerar.
Så var inte orolig SGM, snart är jag hack i häl på dig i spåret!

Fortsätt kämpa tappra geggmoppegalningar, snart gör jag er sällskap!:fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top