Geggmoppetråden

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
I ditt läge spelar det mindre roll, du varken vågar, eller har fysiken för't. :D Gabor skall vi inte ens tala om... :va

Ha ha en lite känga till mig med:D Låter som det kan vra dags att se sig om efter en höghjuling och bekänna färg;) Mycket med jul och annat för tillfället dock meeeen när ni minst anar så bombar någon tjock förarare förbi på andra sidan tallen:tummenupp
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
Nu ska ja å gammel KTMen till sala för att kränga däck, byta fjäder i dämparen osv.. Men först åka förbi å skratta åt Goshow!
Ses snart i en enduroskog nära dig!

//Han som inte vek sig för endurokörning trots en rejäl fylla dagen innan
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...kallt något så inniförbannat, 18 minus här hemma - jag och Tallen har sagt att är det så här eländigt imorgon kör vi glögg och brasa hemma, men det ser ut att vara runt -10 imorgon, då blir det kallt som fan att spaka, men det går.

Styrpåsar rekommenderas å det grövsta.

09.15 siktar jag och Tallen på att segla förbi ICA i Kvicksund, vi stannar inte, så stå beredda att haka på, vi möter Jonson vid hans garage 09.30 för vidare avfärd. :)

/J
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
blöe, idag har allt bara jävlats å tagit tid,
men har äntligen fått ihop hojen,
men har fram kvar att kränga, är inne på 4 försöket nu, jävla jävulskap å jävlas helvett,

syns inte imorgon
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
blöe, idag har allt bara jävlats å tagit tid,
men har äntligen fått ihop hojen,
men har fram kvar att kränga, är inne på 4 försöket nu, jävla jävulskap å jävlas helvett,

syns inte imorgon

Det enda sättet att lära sig är att kränga däck tyvärr...man lär komma på't själv, slang i däcket från början, starta vid däcklåset och få ned motsatt sida in i fälgen är grundtipsen.

Viktiga detaljer är däck-halka-lätt (Yamahacenters tirelube, outstanding produkt) och använd ALDRIG den vassa sidan på däckjärnet om du är rädd om slangen, alla kör väl fultemajärn, de har en vass, och en lite trubbigare sida...

Just att få ned motsatt sida ger mer spelrum, många missar det, och snäpper av corden eller bryter av däckjärnen...

Huvva, kaffet bryggt, packat å klart, men det är fan kallt, får se om det ger sig....pohlman säger -10 i södermanland, här hemma är det -16 just nu.

Gasolbrännarn' lär tas med, risken är stor att min stackars geggmoped fryser ihop på vägen. :hihi
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Det enda sättet att lära sig är att kränga däck tyvärr...man lär komma på't själv, slang i däcket från början, starta vid däcklåset och få ned motsatt sida in i fälgen är grundtipsen.

Viktiga detaljer är däck-halka-lätt (Yamahacenters tirelube, outstanding produkt) och använd ALDRIG den vassa sidan på däckjärnet om du är rädd om slangen, alla kör väl fultemajärn, de har en vass, och en lite trubbigare sida...

Just att få ned motsatt sida ger mer spelrum, många missar det, och snäpper av corden eller bryter av däckjärnen...

Huvva, kaffet bryggt, packat å klart, men det är fan kallt, får se om det ger sig....pohlman säger -10 i södermanland, här hemma är det -16 just nu.

Gasolbrännarn' lär tas med, risken är stor att min stackars geggmoped fryser ihop på vägen. :hihi

mjo vets,
har kört utan däckslås fram hela sommran, tror jag fortsätter görat
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ni missade en underbart vintrig tur i ett relativt lättåkt spår, med en gedigen björkvedsbrasa att värma fötter och grilla korv på! :D

Kaffet smakade gudomligt, det är något speciellt med vinterenduro och kaffe. :va Tack för glöggstänkarn' Micke. :hihi :fyllisar

På annandagen sparkar vinterserien igång i Västerås, det blir min favorit "sågen" på premiären, man utgår från Malma crossbana, jag förväntar mig att ni är där grabbar, jag, Tallen och Jonson är spikade.

Efter det är det Christers träning i Gröndal på nyårsafton, det blir ett något tuffare prov än cocktailkörningen på annandagen, Goshow vet jag vågar, hur är det med JD, R Matte och ligan?
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Härligt att ni körde i kylan, det var annat än oss som låg och fes värme i sängen.:yoparty
Vill bara påpeka att i vinterserien finns ett krav att man är medlem i en svemoansluten klubb för att få köra. Men det kan man bli på plats..:tummenupp
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ni missade en underbart vintrig tur i ett relativt lättåkt spår, med en gedigen björkvedsbrasa att värma fötter och grilla korv på! :D

Kaffet smakade gudomligt, det är något speciellt med vinterenduro och kaffe. :va Tack för glöggstänkarn' Micke. :hihi :fyllisar

På annandagen sparkar vinterserien igång i Västerås, det blir min favorit "sågen" på premiären, man utgår från Malma crossbana, jag förväntar mig att ni är där grabbar, jag, Tallen och Jonson är spikade.

Efter det är det Christers träning i Gröndal på nyårsafton, det blir ett något tuffare prov än cocktailkörningen på annandagen, Goshow vet jag vågar, hur är det med JD, R Matte och ligan?

Ni körde idag alltså! Nu växte ni lite i mina ögon grabbar, det måste jag säga! :tummenupp Fett med respeCKt!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ni körde idag alltså! Nu växte ni lite i mina ögon grabbar, det måste jag säga! :tummenupp Fett med respeCKt!

Ja, nog för att man neggar å piper över eländet, men skillnaden mot er småpojkar som sitter hemma och grillar korv i öppna spisen är att vi gört. :D ;)

Lite bilder från gårdagen, tidigt och jävligt kallt, vintrigt Strömsholm, Jonson - en man med eld i skrevet, den beryktade Kåsa-Christer (airohkrukan), och lite RasGas-reklam (känt citat från förr "många tjejer kör ju GasGas...").

/teamführern'
 

Bifogat

  • Dubbpremiär Kjula 09 003.JPG
    Dubbpremiär Kjula 09 003.JPG
    191.1 KB · Visningar: 51
  • Dubbpremiär Kjula 09 006.JPG
    Dubbpremiär Kjula 09 006.JPG
    213.7 KB · Visningar: 53
  • Dubbpremiär Kjula 09 007.jpg
    Dubbpremiär Kjula 09 007.jpg
    215.5 KB · Visningar: 49
  • Dubbpremiär Kjula 09 010.jpg
    Dubbpremiär Kjula 09 010.jpg
    154.7 KB · Visningar: 46
  • Dubbpremiär Kjula 09 011.jpg
    Dubbpremiär Kjula 09 011.jpg
    150.1 KB · Visningar: 54

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Nu jävlar ska det storsatsas på skogsåkat :D sticker mot Örebro nu, och kommer förhoppningsvis hem med en ny dyngraket ikväll. Färgen är förmodligen röd, och den går på gammal SanMiguel.. Ska enligt uppgift även ha lysen och regplåt, samt en hel del blårök :yoparty

Wish Me Luck :Bugar
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu jävlar ska det storsatsas på skogsåkat :D sticker mot Örebro nu, och kommer förhoppningsvis hem med en ny dyngraket ikväll. Färgen är förmodligen röd, och den går på gammal SanMiguel.. Ska enligt uppgift även ha lysen och regplåt, samt en hel del blårök :yoparty

Wish Me Luck :Bugar

RasGas 300:a alltså? Kör hårt! Nu har du fan inget att skylla på, sågen, annadagen. :fakta
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
RasGas 300:a alltså? Kör hårt! Nu har du fan inget att skylla på, sågen, annadagen. :fakta

Dessvärre har jag ju något att skylla på likförbannat, är på gottland då :gnissla men i mellandagarna, då jävlar ska spanjorskan få smaka på lappmögel :fakta
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Inte mellandagarna, nyårsafton, Christers träning, greenvalley. :D :fakta


SGM: Hmm låter läskigt, greenvalley i snö å skit, pip.. Får väl se om man vågar sig ut då :näsblod


OT:

Bilder på nya fullblodsbesten i team San Miguel Racing AB, snart i ett dike nära dig :brinnerup
 

Bifogat

  • DSC00840.jpg
    DSC00840.jpg
    163.6 KB · Visningar: 57
  • DSC00843.jpg
    DSC00843.jpg
    206.2 KB · Visningar: 58
  • DSC00845.jpg
    DSC00845.jpg
    195.3 KB · Visningar: 54

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jajääädrar, man får gratulera till en klockren cykel JD! :yoparty

Klart vi skall svarva dubb i gröndal, det bygger karaktär (man blir bitter och pipig :hihi ) och man bör hålla Jonsons visdomsord i minnet - "det är aldrig för sent att ge upp".
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jajääädrar, man får gratulera till en klockren cykel JD! :yoparty

Klart vi skall svarva dubb i gröndal, det bygger karaktär (man blir bitter och pipig :hihi ) och man bör hålla Jonsons visdomsord i minnet - "det är aldrig för sent att ge upp".

Man tackar, känns rätt bra faktiskt. Kul med nåt nytt, omväxling förnöjer..

Har iofs ett rätt dåligt bakdäck som följde med i köpet, det behöver nog svarvas slut på, såatteeh..

Edit. visdomsord 2: Det är heller aldrig för sent att bryta ihop (och hoppa på framhjulet och sparka på kylaren) :D
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Coolt JD! Det där blir svinfint på Gröndal, Jonson har åkt upp spåret idag som ska köras på nyårsafton. Man behövde inte ställa dämparna på fortåkarläget sa han :S och det pratades om nån trevlig stenhög som dom hittat på...:tummenupp

Själv var jag och körde test n´tune idag :D på den gröne. Och det är spännande att köra snöspår med en massa taggiga stenar under men svårast var nog efter järnvägen där många hade problem med spåren och åka fort samtidigt. Det gamla skrotet skötte sig iaf. :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top