Geggmoppetråden

tobb1967

Träning är för talanglösa
Gick med
9 Mar 2005
Ort
E-tuna
Hoj
GASGAS 300ec Honda XR 650
Blir det inte race imorgon i Sala pga kylan, så styr jag till Greenvalley, byter om i värmen, kör ett varv, tar en kaffe i stugan.[/QUOTE]



Hemmaplan it is jag tror det blir för kallt i Sala trakten så jag sätter några banrekord i Gröndal istället. Och ja jag är pipigast i mellansverige
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hemmaplan it is jag tror det blir för kallt i Sala trakten så jag sätter några banrekord i Gröndal istället. Och ja jag är pipigast i mellansverige

Vi spakar helvete i Greenvalley imorgon om det blir för kallt, jag lär lura av dig spanjorskan ett varv och se hur det lirar, om du vill köra japanskt? :D

..och ja, du är knappt man nog att bära sloggi maxi Jonson. :hihi

Låter som en plan chefen :)

Vi får reka i ottan, så får vi se var direktörs-skinnsoffan styr kosan, HOJ skall köras. :fakta
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Den förbannade kylan slår till igen - dagens race i Sala är inställt. Piss.

Jag seglar mot Gröndal för lite njutningsfullt fin-åka med min bitch Jonson (blir nog mest kaffe i värmestugan), ni vågar fan aldrig. :fakta
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kul! Hur går spanjorskan, lirar det för dig (om man bortser från fjädringsmecket)? :)

Spanjackskan går som en dröm, nästan lite elmotor över den (fullt vrid från tomgång typ). Jag behöver nästan aldrig peta ner till 2:an, trots att jag kör löjligt sakta i lappmöglet, nästan mer trialfart än enduro :D Om varvtalet börjar sjunka när det blir tungkört, är det bara att vrida mer på rullen så hämtar den upp sig, istf. att dö. Chassit verkar också svälja det mesta, även om det såklart alltid går att förbättra, har liksom ingen aning hur min är inställd eller så. Gött med 6 växlat osså, ifall man vill köra lite grusbus eller så. Insatta källor säger att den gör över 150 blås, vilket räcker ganska långt :D:yoparty

Och som sagt, hysteriskt drag om man varvar lite, finns mer pullver än man nånsin lär behöva enl. mig, trots att jag misstänker att min bestyckning är helt åt helfvete och mitt bakdäck är kasst och bara spinner..

Sammanfattning: 300:an råckar :rock

Editt: Ingen som vet var man får tag på San Migûel dekaler :D ??
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Gött JD! Det där är den ultimata motionärshojen pris/prestanda/servicekostnad. :yoparty

Superfint i gröndal idag, rena E18, som ett salsgolv! Jonson har nog en annan åsikt dock. :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

...kan ju bara svara för Hondan. :D LV-reggat lockar, även om jag är svårt glad i dödsraketen, så saknas möjligheten att styra iväg på fulåkning runt hemkrokarna.

Gört' inte gärna på oreggad cross (som tyvärr inte ens är förreggad...pissnejinget), är förtjust i körkortet. :hihi

Så om någon vill ta över dödsraketen, så lutar det kanske åt RasGas 300:a eller en Kåtte ditto.
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
...kan ju bara svara för Hondan. :D LV-reggat lockar, även om jag är svårt glad i dödsraketen, så saknas möjligheten att styra iväg på fulåkning runt hemkrokarna.

Gört' inte gärna på oreggad cross (som tyvärr inte ens är förreggad...pissnejinget), är förtjust i körkortet. :hihi

Så om någon vill ta över dödsraketen, så lutar det kanske åt RasGas 300:a eller en Kåtte ditto.

Att du aldrig kan inse ditt bästa....
Ska inte säga "vad va det jag sa.." men snart är du tillbaka i 300 träsket!! :yoparty
Själv så håller jag mig till 1/4L fyrsmälla, utan aparmseffekt. :tuttar

Nu får ni komma och gasa på Fågelbacken till helgen då vi kör träningsserien där.
Kolla hemsidan för info.
Jag har beställt mildare väder..

/

Abris
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Att du aldrig kan inse ditt bästa....
Ska inte säga "vad va det jag sa.." men snart är du tillbaka i 300 träsket!! :yoparty
Själv så håller jag mig till 1/4L fyrsmälla, utan aparmseffekt. :tuttar

Nu får ni komma och gasa på Fågelbacken till helgen då vi kör träningsserien där.
Kolla hemsidan för info.
Jag har beställt mildare väder..

/

Abris

Vad fan, har du vaknat? Inga framhjul att skruva fast....?

Jag är av typen att jag lär göra mina misstag själv. :hihi Men visst kan man med facit i hand' tycka att bytet från Kåtten till Husan kanske inte var det bästa man gjort, men då var man ytterst oduglig på't, så kåtten var lite svårkörd, fyrtakt var lugnare (nu är man bara medioker :rofl ).

Klart vi dyker upp i helgen, juniorerna piper om att det var lEskit med snöspår, och ord som "aldrig mer" yttrades på en superfin och lättåkt sågensträcka...

Men jag och Tallen dominerar som vanligt, blir kul, gött att du roddar i't Micke! :)
 
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Vad fan, har du vaknat? Inga framhjul att skruva fast....?

Jag är av typen att jag lär göra mina misstag själv. :hihi Men visst kan man med facit i hand' tycka att bytet från Kåtten till Husan kanske inte var det bästa man gjort, men då var man ytterst oduglig på't, så kåtten var lite svårkörd, fyrtakt var lugnare (nu är man bara medioker :rofl ).

Klart vi dyker upp i helgen, juniorerna piper om att det var lEskit med snöspår, och ord som "aldrig mer" yttrades på en superfin och lättåkt sågensträcka...

Men jag och Tallen dominerar som vanligt, blir kul, gött att du roddar i't Micke! :)

vadå?? räknas inte jag till junior längre?? eller vart jag man på riktigt efter christers träning?? :glömdet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
vadå?? räknas inte jag till junior längre?? eller vart jag man på riktigt efter christers träning?? :glömdet

Du är i prospect-högen, pip-ligan var du farligt nära ett tag i västerfärnebo när det peps runt lastning... :D Men det har gått från klarhet till klarhet efter det! :yoparty
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag har jobbat och kämpat med Goshow i åratal, vi har gnuggat asfalt och grävt grus men ibland har jag trott att det är ett hopplöst fall....
Men jag måste också erkänna att han faktiskt går frammåt och inte är helt obildbar.

Den dagen han kör ifrån mig måste jag tyvärr lägga hjälmen på hyllan och hitta på en ny hobby;)
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Jag har jobbat och kämpat med Goshow i åratal, vi har gnuggat asfalt och grävt grus men ibland har jag trott att det är ett hopplöst fall....
Men jag måste också erkänna att han faktiskt går frammåt och inte är helt obildbar.

Den dagen han kör ifrån mig måste jag tyvärr lägga hjälmen på hyllan och hitta på en ny hobby;)

haha tack TRÄnarn :tuttar
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har jobbat och kämpat med Goshow i åratal, vi har gnuggat asfalt och grävt grus men ibland har jag trott att det är ett hopplöst fall....
Men jag måste också erkänna att han faktiskt går frammåt och inte är helt obildbar.

Den dagen han kör ifrån mig måste jag tyvärr lägga hjälmen på hyllan och hitta på en ny hobby;)

Jojo, klart som korvspad att billy-joe-bubba-junior banjomaster haft mentor, han är lite för rask för att vara rookie.

Fusk. :hihi

När skall R-Matte börja träna på allvar då? Att köra GGN enbart är ju mesigt helvete, då är det lika bra att ta klassikern - Stångebro och Ränneslätt med på en gång (stångebro är cocktailenduro i sommartid).

Jag kan ta på mig att vara lekledare och sturmbahnführer för Lakritsremsan goes enduroklassikern.

Synd bara att ni inte vågar. :D
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Jojo, klart som korvspad att billy-joe-bubba-junior banjomaster haft mentor, han är lite för rask för att vara rookie.

Fusk. :hihi

När skall R-Matte börja träna på allvar då? Att köra GGN enbart är ju mesigt helvete, då är det lika bra att ta klassikern - Stångebro och Ränneslätt med på en gång (stångebro är cocktailenduro i sommartid).

Jag kan ta på mig att vara lekledare och sturmbahnführer för Lakritsremsan goes enduroklassikern.

Synd bara att ni inte vågar. :D

Träna å träna. gyummar ju 3 ggr i veckan sen blir det löpning helvete när barmarken kommer. suger getpung att det inte blir nå åka i helgen
Men min käre far håller på att planerar träningsläger i februari kommer bli trailenduro satan.:yoparty

Hum inte visste jag att du va skvatt galen karl
det vore skoj att ta klassikern men ppiiiiiiiiippppppppp ekonomi jadda jadda Ta en tävling i taget bla bla.

SJÄLVKLART skall vi ta klassikern 2011
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Träna å träna. gyummar ju 3 ggr i veckan sen blir det löpning helvete när barmarken kommer. suger getpung att det inte blir nå åka i helgen
Men min käre far håller på att planerar träningsläger i februari kommer bli trailenduro satan.:yoparty

Hum inte visste jag att du va skvatt galen karl
det vore skoj att ta klassikern men ppiiiiiiiiippppppppp ekonomi jadda jadda Ta en tävling i taget bla bla.

SJÄLVKLART skall vi ta klassikern 2011

Pip-pip, det kostar peanuts att åka ränneslätt å stångebro, ggn är den dyra tävlingen. :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vinterserien kör på Fågelbacken på söndag, har vi några hårdingar som gört här? :D Goshow lär vara spikad, likaså Tallen, jag är självskriven (åksugen av bara heeeeelvete).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top