Geggmoppetråden

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Tallen är inte spikad, det pips över en axel, den blev inget bättre av att bära en och en halv pall pellets ikväll heller.....likaså har jag försummat min lille son på kvalitets tid, jag kan inte längre låtsas att han inte finns känner jag...
Däremot känner jag en kille som har skruvat dit en pajaskittad framgaffel idag. Den skulle behöva testas :D

Kör hårt hårdingar!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tallen är inte spikad, det pips över en axel, den blev inget bättre av att bära en och en halv pall pellets ikväll heller.....likaså har jag försummat min lille son på kvalitets tid, jag kan inte längre låtsas att han inte finns känner jag...
Däremot känner jag en kille som har skruvat dit en pajaskittad framgaffel idag. Den skulle behöva testas :D

Kör hårt hårdingar!

Illa...surt när kroppen jäklas, vet hur det är med axlar som gör ont, det är jävligt ovärt, och tar tid. :(

Matte lär ju med, jag får ringa och ljuga i honom hur lättåkt det blir på söndag, full.bott.gas och allt det där. :hihi

Jag har en pipig rygg, men väljer att inte lägga märke till pipet.

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Ja, det känns inte roligt att gå och dras med skit axeln längre. Joel och jag kommer nog och tittar, det måste ju gå att hitta nå jävligt ställe i slutet på varvet så man får dokumentera lite tomma blickar :näsblod:tummenupp:yoparty:banana

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ja, det känns inte roligt att gå och dras med skit axeln längre. Joel och jag kommer nog och tittar, det måste ju gå att hitta nå jävligt ställe i slutet på varvet så man får dokumentera lite tomma blickar :näsblod:tummenupp:yoparty:banana

Hahahaha...det stora hygget där lär vara fint varv 3, vrångkörning och tom blick kan nästan garanteras. :D

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
...kan bli cocktailträning på fågelbacken imöra' - korvgrillning är givet ifall det blir på det viset, spikas tidigt imorgon. :)

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
...kan bli cocktailträning på fågelbacken imöra' - korvgrillning är givet ifall det blir på det viset, spikas tidigt imorgon. :)

You know it :fakta

JD och Perra kommer dit vid kl. 11.00-11.30 :yoparty

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
...är det inte dags för hårdingarna formerly known as "pip-ligan" att kirra björkvedsbrasa? Jag tror fan det?

Hmm hade inte tänkt grilla själv, har ju köpt macka å shit, men får väl försöka jobba på ved. Har dock inga garantier att jag hinner lösa det med så kort förvarning.. Lär väl kolla på macken imorgon iaf.. Eller ta med mig motorsågen å slakta en björkjävel live imorgon då.. hmm.. :va kan man grilla kötbullsbaguette me röbetssallad??? :näsblod

Edtih: Jag har ett gammalt dunlop crossdäck i garaget vi kan grilla på?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Hmm hade inte tänkt grilla själv, har ju köpt macka å shit, men får väl försöka jobba på ved. Har dock inga garantier att jag hinner lösa det med så kort förvarning.. Lär väl kolla på macken imorgon iaf.. Eller ta med mig motorsågen å slakta en björkjävel live imorgon då.. hmm.. :va kan man grilla kötbullsbaguette me röbetssallad??? :näsblod

Edtih: Jag har ett gammalt dunlop crossdäck i garaget vi kan grilla på?

Gummi brinner ju bra bara man får fyr på't. :D

Ok-mackarna har aaaaalltid björkvedspåsar, gört! Grillad rödbetssallad är det senaste i gourmetvärlden!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
HÄRLIGT grabbar!

Social träning runt brasan, och mysenduro, där man fick lite tid att prova köra snöspår som man skall...nyttigt. :)
Läktarproffs Tallberg rapporterade att det såg ut som det spanska B-laget gör framsteg med. :yoparty JD!

Kul att ha med broder Tallberg med, man anade att det fanns lite åkglädje bakom bitterheten. :hihi

Nu laddar vi om, kläder på tork, dödsraketen avisad, imorgon är det vinterserie på Fågelbacken.

Ni som inte är för pipiga för frisk luft, ramla ut och kika - förtsätt förbi malma crossbana, mot Tillberga, innan järnvägsbron går det en väg upp höger vid en vägbom, upp där ett par hundra meter bara, så är ni vid starten.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
HÄRLIGT grabbar!

Läktarproffs Tallberg rapporterade att det såg ut som det spanska B-laget gör framsteg med. :yoparty JD!

Jepp tack för en kul dag boys, alltid trevligt att känna tvåtaktsdimmorna och äta lite korv osv.. :tummenupp

Jasså börjar spanskan hitta runt fågelbacken nu, trevligt :D .. Kändes som att det fanns ett par små ljusglimtar under varven, det gillas. Förhoppningsvis blir dom fler/längre framöver.. Tyvärr fick jag armpump snabbt, PGA. överträning på gymmet igår :huvet Note to self: Hårdkör inte hela överkroppen dag före enduro :fakta

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag dyker upp imorgon vid fågelbacken. Tar med monsterkameran å plåtar lite.

Start kl 11 antar jag?
Vi hinner med lite shit-chat om jag parkar kl 10 antar jag?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag dyker upp imorgon vid fågelbacken. Tar med monsterkameran å plåtar lite.

Start kl 11 antar jag?
Vi hinner med lite shit-chat om jag parkar kl 10 antar jag?

Gött!

Ta med fetesnabbe linsen, det kan blir mörkt i skogen, f/2,8 är nog inte fel - och gärna en kamera som orkar med höga ison utan att det blir rödgrön röra. :D Oavsett kan det bli panoreringsträning...om solen inte dyker upp. :)

Extern blixt är kraftigt att rekommendera med, men då kanske inte rakt i nyllet på förarna. :hihi

Vi är nog där och byter om runt 10, så det blir bra det! :)

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Få se om jag hinner dyka upp i skogen, har en som vill komma och titta på gröna faran på måndag och lär tvätta av pärlan lite i morrn.
Kriga hårt grabbs!

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
jupp, nu e man rejsready!
att lägga fastfrusna bromsar i facket "jag gör det sen" är kraftigt orekommenderat, var ute å sladda med släpet nu ikväll, men fick loss bromsarna efter en dikeskörning, en drös suckar, å typ 1mil backa-framåt-backa osv.. :näsblod
men nu rullar skiten!

fan tallberg sviker du ur proppen i interntävligen!?

syns imörra!

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Kameran laddad, blixten preppad, batterigreppet monterat å 2 gluggar i väskan.
Syns i spåret... kom ihåg, glöm inte att LE! :D

Vad har ni för startnummer grabbar, så jag kan hålla koll på er?

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Idag gick det direkt obra, hård krasch (efter fem minuters körning...) in i ett träd efter att man touchade ett annat träd innan, vad fort det bytte färdriktning.. :crash Efter det var det mer transport med jäkligt snett styre i en timme.

:huvet Piss.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM