Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jodå "Stubb-cupen" ska nog få sig ett besök :tummenupp, men jag var bortrest första omgången och blev faktist riktigt avskräckt inför andra omg av att höra att det var 80+ stora hojar i varje heat första vändan. Det lät rätt trångt och livsfarligt, om än säkerligen skoj, med tanke på att alla har horn som kliar i hjälmen och jag fortfarande är lite rädd om kroppen:näsblod Parenduron är i alla fall bokad och något stubb ska det bli!

/Mattias

Du. Vågar. Aldrig. :D

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Jodå "Stubb-cupen" ska nog få sig ett besök :tummenupp, men jag var bortrest första omgången och blev faktist riktigt avskräckt inför andra omg av att höra att det var 80+ stora hojar i varje heat första vändan. Det lät rätt trångt och livsfarligt, om än säkerligen skoj, med tanke på att alla har horn som kliar i hjälmen och jag fortfarande är lite rädd om kroppen:näsblod Parenduron är i alla fall bokad och något stubb ska det bli!

/Mattias

Sista omgången va kunglig! Kuggstångsfäste som SGM skulle säga! I tredje heatet så va jag väl uppe på 15-20 plats inför första kurvan och det gick skit bra tills en framför mig ville vila lite så åkte rakt in i honom och stod på huvudet! Efter att ha kommit loss så lämnade jag hjärnan hos dom som hjälpte honom av banan :mad: Lyckades köra om ca 15 st, några utan transponder. Det är den enda startvurpan på 6 starter, vad jag vet iaf så det är inte så farligt som jag trodde

Det är inte parenduro utan det är parstubbrace i 3 timmar, det är felskrivet på VMKs sida. Dom trodde att varvet skulle gå på ca 5-7 minuter på ca 26 hektar åker! Mumma!! :yoparty

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Dig går det alltid att lita på! :yoparty
tveksamt, mycket tvivelaktig karaktär..
I så fall kommer jag gärna förbi och gasar om det går bra!

självfallet går det bra, roligare ju fler man är :)
kommer hem Lör nästa vecka så om det är tröskat och man inte har jetlag (bakfylla) så kanske det blir lite åkning på söndag :tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag tycker det luktar korvgrillningspotential ute hos Lill-Erik. :trivselfaschist Men vi bör inte låta honom kirra björkvedsbrasan. :va
Det går fortfarande berättelser runt lägereldarna i de djupa banjoskogarna om stanarna som kom till Västerfärnebo och skulle göra upp en korvgrillar-eld. :rofl

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ja, fy fan! Om det är i mindre organiserad form och inte en massa elitåkare som MaCa :tungan ute och fläskar runt så vågar nog kanske till och med Flätmoster Trixter.

Nej men seriöst så låter det skitkul och jag är gärna på fast det är svårt att hitta ledig tid i September. Säg till när det blir av så ska jag försöka i alla fall. :tummenupp

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
tveksamt, mycket tvivelaktig karaktär..

självfallet går det bra, roligare ju fler man är :)
kommer hem Lör nästa vecka så om det är tröskat och man inte har jetlag (bakfylla) så kanske det blir lite åkning på söndag :tummenupp

Fasen killen, ring hem, och kolla status på fälten snabbara än kvickt! Vill inte hinna boka in något annat om du säger att det blir stubbis till helgen. VMK har ställt in sitt rejsande för tillfället pga dödsfall på SM. Skulle varit parenduro/stubbvarianten på söndag. Nu överväger jag skarpt att köra en tävling i Enköpin på lördagen om du inte säger stubb före det :)

Ruskig otäck vurpa det där förresten. Jag satt på vallen tillsammans med bekanta precis mitt för där det hände, sådär 15 m bort... såg inget roligt ut alls, utgången blev ju minst sagt tragisk...

Ja, fy fan! Om det är i mindre organiserad form och inte en massa elitåkare som MaCa :tungan ute och fläskar runt så vågar nog kanske till och med Flätmoster Trixter.

Nej men seriöst så låter det skitkul och jag är gärna på fast det är svårt att hitta ledig tid i September. Säg till när det blir av så ska jag försöka i alla fall. :tummenupp

Nu blir man ju riktigt sugen, tänk att få bjuda Flätmoster Trixarn på lite (ler)sprut i ansiktet :banana

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Fasen killen, ring hem, och kolla status på fälten snabbara än kvickt! Vill inte hinna boka in något annat om du säger att det blir stubbis till helgen. VMK har ställt in sitt rejsande för tillfället pga dödsfall på SM. Skulle varit parenduro/stubbvarianten på söndag. Nu överväger jag skarpt att köra en tävling i Enköpin på lördagen om du inte säger stubb före det :)

Ruskig otäck vurpa det där förresten. Jag satt på vallen tillsammans med bekanta precis mitt för där det hände, sådär 15 m bort... såg inget roligt ut alls, utgången blev ju minst sagt tragisk...

Nu blir man ju riktigt sugen, tänk att få bjuda Flätmoster Trixarn på lite (ler)sprut i ansiktet :banana

Om det ska ske får du nog komma hem och mecka isär min gaffel så jag kan sätta ihop den igen (se separat tråd om runddragen bult :huvet). Ska ge mig på det i helgen men det blir ingen körning för min del förrän tidigast 17:e eller dylikt! :(

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
t
går segt med tröskandet här hemma :slöbonde
återkommer

Tack för igår! Vi hade riktigt skoj på åkern.

Några stämningsbilder från förmiddagens underhållning innan vi var ut och körde:

Bifogat

• IMG_1498.jpg
    IMG_1498.jpg
    76.1 KB · Visningar: 73
  • IMG_1530.jpg
    IMG_1530.jpg
    130.9 KB · Visningar: 79

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Tack för igår! Vi hade riktigt skoj på åkern.

Några stämningsbilder från förmiddagens underhållning innan vi var ut och körde:

Kul att sätta ett ansikte på namnet, närapå alldeles för fin och ren hoj den där Husan, hoppas du hann skita ned dig ordentligt. :)

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Kul att sätta ett ansikte på namnet, närapå alldeles för fin och ren hoj den där Husan, hoppas du hann skita ned dig ordentligt. :)

Absolut! Jag skitade ner grejorna rejält, repade plast, skaffade lite blåmärken och skador och träningsvärk! Mao kom jag därifrån med ett stort leende och skitnöjd!

Hojen är underbar, frambromsen så bra att jag inte vågar använda den - kraschade två gånger på att jag bromsade för hårt :gnissla

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Absolut! Jag skitade ner grejorna rejält, repade plast, skaffade lite blåmärken och skador och träningsvärk! Mao kom jag därifrån med ett stort leende och skitnöjd!

Hojen är underbar, frambromsen så bra att jag inte vågar använda den - kraschade två gånger på att jag bromsade för hårt :gnissla

brabra att ni hade det skoj, orkade fan inte bakis å blåslagen som jag var.
men nu lutar det ju åt att skaffa en geggmoped och hänga på crosskungen Rapp! :yoparty

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
brabra att ni hade det skoj, orkade fan inte bakis å blåslagen som jag var.
men nu lutar det ju åt att skaffa en geggmoped och hänga på crosskungen Rapp! :yoparty

Jag hamnade på Arlanda istället, solsken och knäskrap var inte heller helt fel... betydligt mindre o tvätta vid hemkomsten också...

När går nästa bomrepa av stapeln ute på fälten? Sugen som få på att bränna lite fält nu! Kanske söndag kan passa bra? (bortrest lördag)

/Mattias

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
åker förmodligen å kikar på en röd dödsmaskin på 250cc anno2004 på söndag :yoparty

Gööööört!!! Då får vi gasa sator nästa helg!! :yoparty

Någon som vet hur det går för Trixarn? Han verkar vara lite off, tyvärr inte offroad :torrhumor Skulle vilja steka av karln :gnissla

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Gööööört!!! Då får vi gasa sator nästa helg!! :yoparty

Någon som vet hur det går för Trixarn? Han verkar vara lite off, tyvärr inte offroad :torrhumor Skulle vilja steka av karln :gnissla

snackade med han på msn häromdagen, verkar rulla på i sakta mak förn,
lite för sakta, lär ju styra upp de å spruta grus i fejjan pån!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!