Gemensam aktion mot vajjerräcken nu !!

Gemensam aktion mot vajjerräcken nu !! Vad tycker du ??

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Själv är jag faktiskt mer för vajjeräcken än mot.

Bättre med räcke än inget alls!
Visst kan räckena skörda mc liv.
MEN! dom räddar mer än dom skördar. Vet att det varit uppe förut och stor del av dödsolyckorn var pga av frontalkrocker med bilar.
Dessa olyckor var klart mycket mera representerade än dödsolyckor pga av vajjeräcken.

Så därför är jag för vajjer på vägarna än inget alls.
Helst hade man ju sett något annat typ solit cementmur eller liknande.
Men om man är lite realistiska kan man nog räkna ut pga av både tid och pengar så kommer detta inte gå att genomföra.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Rigge skrev:
2259119 Gör det mer ont att åka in i ett vajerräcke än att få en bil på sig?

Det det gäller är att övriga länder har skydd på räckena för MC och mopeder får vi det i Sverige kan dom nog rädda livet på oss okså

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
räcken

Tjena jag läser o begrundar..ska fan inte vägverket förstå att ngt slags skydd över vajjrarna behövs,sätt en skiva av ngt slag så man kan glida utan att strimlas om man går omkull..sätter på mig en tröja när jag vill och den kör jag med hela sommaren om jag vill..
Mvh Pär www.bushmenriders.se

eyeballkid

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
0.6+ liters
Lastbilschaufförer stängde gränserna
Lastbilschaufförer blockerade i dag de spanska gränserna till Frankrike och till Portugal. Många kilometers köer uppstod. På den franska sidan deltog franska chaufförer och i Portugal de portugisiska.
Chaufförerna i Spanien genomförde sin aktion i dag under temat "Utmattning dödar". Kraven i gränsblockaderna var bland annat 48 timmars arbetsvecka, möjlighet till förtidspension och att trafikolyckor skall betraktas som arbetsplatsolyckor.
I Spanien var det främst de största facken i Comisiones obreras (CCOO) och UGT som hade utlyst aktionen och i Portugal deltog CGTP. Man vill också att kraven man ställer skall gälla för chaufförer som jobbar som egenföretagare.

Franska lastbilschaufförer i strejk
PARIS.
Franska lastbilschaufförer blockerade på måndagsmorgonen trafiken på motorvägen mellan Frankrike och Luxembourg och orsakade därmed kaos i trafiken.
Den internationella Transportarbetarfederationen (ITF) och Transportarbetarunionen i EU (FST) genomför under tisdagen en aktion i protest mot lastbilschaufförernas långa arbetstider.
Aktionen är planerad att ske i hela EU, men i Frankrike räknar man med de svåraste konsekvenserna. Franska lastbilsförare har lång erfarenhet av att blockera vägar på effektivast möjliga sätt.
Enligt de fackliga organisationerna kan förarna tvingas till 60 timmars arbetsvecka och blir därmed en fara både för sig själva och sina medtrafikanter.
Transportarbetarna hoppas få gehör för kravet på 48-timmars arbetsvecka.
Problemet har ökat sedan EU i juli förra året införde regler som tillåter transportföretag inom EU att hämta och lossa last i vilket EU-land som helst, vilket innebär att konkurrensen om transporterna ökat. (TT-AFP)

Fyller man alla filer på E4 med hojjar, saktar ned trafiken, kommer det inom ett par ögonblick vara stopp i trafiken, kilometervis bakåt, är ni oroliga för att någon kör in i bakifrån, ställ bilar bakom, nån jävel har väl b-körkort. Att nån skulle bli påkörd tror jag inte på.. SMC har redan försökt men inte lyckats, gör något drastiskt och media väntar. Media är makt. Polisen har inte mycket att sätta emot 400 motorcyklar som tar det lite lugnt, förutom att komma med tomma hot.

Svenskar knyter näven i fickan, fransmän parkerar en lastbil utanför parlamentet.

Gottschalk skrev:
2258456 Ska vi köra en aktion mot vajjerräcken???!!!
Vad sägs om att alla med båge ger sig ut en bestämd tid och dag och kör riktigt långsamt (dvs blockerar trafiken i typ 50 blås) i bägge filerna under ca 2-3 timmar och har texten:
Hojåkare mot livsfarliga vajjerräcken
på stora skyltar bak på ryggen, helst i rusningstrafik på alla vägar runt om i sverige med vajjerräcken.
Får givetvis dra igång ett gigantiskt mediauppbåd för att få ut max publicitet!!

Skriv gärna ett inlägg med förslag eller andra seriösa ideer!! :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=125392

http://tv4.se/nyheter/467178.html

mycke vrid

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
v-max
vajjerräckerspolitiker.

TIPS: Ge bort några hojar till våra vajjerräckespolitiker :huvet , dom är ju så veliga så förr eller senare sitter dom där eller stressa in dom i något v-räcke och vips så försvinner vajjern. :hihi

Haaaaaaaaaa Deeeeeeeee

Mycke vrid :banana

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Gottschalk skrev:
2258789 Har försökt söka lite på nätet om nedre hastighetsbegränsning men inte hittat någonting, har du någon koll på detta ??
Kortege är en bra ide!
.....

Farstamannen skrev:
2258803 40km/h på 110 väg.
I med 2:an och puttra.

Ett fordon måste vara konstruerat för minst 40km/h för att få framföras på motorväg. Det är inte samma som att man måste köra i minst 40, lägre är tillåtet. Nedre hastighetsgräns är alltid efter rådande förhållande.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Freddola skrev:
2259127 Själv är jag faktiskt mer för vajjeräcken än mot.

Bättre med räcke än inget alls!
Visst kan räckena skörda mc liv.
MEN! dom räddar mer än dom skördar. Vet att det varit uppe förut och stor del av dödsolyckorn var pga av frontalkrocker med bilar.
Dessa olyckor var klart mycket mera representerade än dödsolyckor pga av vajjeräcken.

Så därför är jag för vajjer på vägarna än inget alls.
Helst hade man ju sett något annat typ solit cementmur eller liknande.
Men om man är lite realistiska kan man nog räkna ut pga av både tid och pengar så kommer detta inte gå att genomföra.

Håller med dig!
Vajerräcken har räddat många liv. Dels bilar som annars troligen hade frontat mötande bilar, och dels hojjar som tar det lugnare på dessa sträckor.

Jag har fastnat i ett vajerräcke och sitter i skrivande stund insnord i gips och gasbindor. Men jag vill att VV ska gör på nått av dessa två saker:

1. Bygga till befintliga Vajerräcken med en skyddsplåt som täcker hela stolparna inklusive vajrarna. Plåten skall vara stark nog för en MC, men mjuk nog för en bil.

2. Plocka bort räckena och ersätta dem med nått annat som man inte fastnar i. :huvet

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
och oannonserat till mitten av stockholm och visa upp enorma flaggor. ringa alla media för bevakning... o vipps, en opinion mot VV och lagförändring borde komma på förslag.

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Gottschalk skrev:
2258456 Ska vi köra en aktion mot vajjerräcken???!!!

Jag ställer mer än gärna upp... och här i trakten finns säkert flera som kan tänka sig det!!

Gottschalk skrev:
2259504 Om vi drar igång detta projekt så behöver vi en bra "slogan" / text för detta.
Förslag välkomnas :tummenupp

Hojar Mot Vajer!!

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tygndpunkten ska ju inte ligga på vad man är emot, tyngdpunkten skall ligga på vad man är för.
Vi är för att rädda liv genom att ta bort vajerräcken.

Byt vajer mot liv!

.Zäta.

Kan gå fort ibland =)
Gick med
17 Feb 2005
Hoj
Gul / Svart Såld
Någon som har en avbitare?
Så kan man ju åka och klippa av vajjern :hihi :hihi

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
SkaD skrev:
2259565 Tygndpunkten ska ju inte ligga på vad man är emot, tyngdpunkten skall ligga på vad man är för.
Vi är för att rädda liv genom att ta bort vajerräcken.

Byt vajer mot liv!

Kanoners!!! Redan två bra förslag
1. Hojar Mot Vajer!!
2. Byt vajer mot liv!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det här är nog den största paniknojan motorcyklister sen jag började köra hoj.
Det har mig veterligen skett en dödsolycka mot ett vajer-räcke. Hur många har dött mot vanliga räcken, eller räcken i betong? Eller i frontar på bilar? Betydligt fler iaf.
Det är farligt att köra hoj..

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
oFFkeFF skrev:
2259593 Det här är nog den största paniknojan motorcyklister sen jag började köra hoj.
Det har mig veterligen skett en dödsolycka mot ett vajer-räcke. Hur många har dött mot vanliga räcken, eller räcken i betong? Eller i frontar på bilar? Betydligt fler iaf.
Det är farligt att köra hoj..

Det hemska med vajerräcken är att dom "sliter" sönder föraren....
Borde gå att lösa på ett bättre sätt.
Visst dom hindrar mötesolyckor. Bra ! men......

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Om man ska göra en större maifestation och köra jäkligt långsamt på vägarna föreslår jag att man iallfall kör med ett par stora traktorer längst bak som STOPPKLOSSAR för hetsiga bilister... lite självbevarelsedrift vore nog sunt i detta fallet =)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...