DwD
Med lem
Rigga upp en Docka som dom gör i mythbusters,kör in den diagonalt i ett vägräcke i 110km/h och visa resultatet. skriv "söta Anna, - G Perssons dotter" på tröjan på dockan.
DwD skrev:2265351Rigga upp en Docka som dom gör i mythbusters,kör in den diagonalt i ett vägräcke i 110km/h och visa resultatet. skriv "söta Anna, - G Perssons dotter" på tröjan på dockan.
RacerRaffe skrev:2265500Ja det är ett bra men något makabert förslag och massmedia kommer att hoppa högt för att vara först med det på löpsedlarna
Två dockor, en som skickas in i vanligt vajerräcke och sedan en som skickas i i ex. vis den Tyska modellen.
Nej, det är inte så svårt. Jag har i alla fall lyckats hittilsHanneZ skrev:2264834Seriöst, är det så svårt att hålla bilen inom vajrarna? Jag behöver inte koncentrera mig mer än på en väg utan vajrar...
Gottschalk skrev:2258489Bra ide !!
Vi fixar billiga vita t-shirt och trycker med röd text på, sen är det bara att ta på dom över skinnstället, borde gå att lösa för 20-30 :- per t-shirt, fixar detta isåfall!!
slitz skrev:2265837Hej ny på forumet Skulle lätt kunna tänka mig en sådan tröja! som nybörjare på hoj, känner jag stort obehag för dessa räcken..
Ugglan skrev:2269841Bra jobb du gör, Gottschalk.
Man kanske skulle kunna ha en parralell tråd där man får lägga upp förslag på utformningen av propaganda-trycket på Tröjjorna/T-shirtarna.
Martex skrev:2273324Ett alternativ till vajrar och räcken är det man har i bland annat USA.
Där har man på många håll delat upp vägen med många meter mellan färdriktningarna, ofta ser man inte ens mötande trafik pga buskage. Skulle man köra av vägen bromsas bilen alltså upp av täta höga buskar.
Även om det blir en hyfsad stoppsträcka riskerar man inte att krocka med mötande trafik.
Som motorcyklist borde kraftiga buskar vara trevligare att träffa än både vajrar o mötande bilar...
becklestone skrev:2320799Det finns för många uttalande i den här threaden.
Jag vill hänvisa till tyska organisationen, som kämpar för säkrare vägräcken:
http://www.mehrsi.org
I Tyskland dog omkring 1999-2000 ca. 35 motorcyklister varje år genom att krascha mot vägräcken. Lika många bleb svårt skadade (amputerad ben mm)
Du hade säkert räddats även om räcket hade varit "mc-vänligt", varför skulle du inte skriva på listan?Freedom skrev:2285151Jag har räddats tack vare vajerräcke från att mejats ner av en mötande bilist som tappade kontrollen, var skriver jag på för lista?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |