Gena i mötande väghalva, tänk efter!

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Re: Re: Re: Gena i mötande väghalva, tänk efter!

smilee skrev:
Okej. Dags att besvara ett puckoinlägg.

...... en hel del bortklippt.

För att göra en lång historia kort,
Jag låg inte, utan jag fick placera mig i vägkanten.
Jag harvade inte, utan fick bromsa kraftigt.

Kom igen, bättre kan ni. Jag är på humör ikväll.

Kenneth
Du kanske skulle ha skrivit det direkt...

I ditt första inlägg står det "Vid träsket så går en dubbel S-kurva uppför en backe och jag är på väg från en vänster till en höger kurva uppför backen när jag ser den första lampan komma dånande nedför backen med 10-15 stycken i tät följd."

Och lägger du dig i asfaltskanten redan när du ser de mötandes lampor och kör i knapp styrfart så bjuder du in till att folk ska använda din väghalva också.

o pucko kan du va själv

Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Re: Re: Re: Gena i mötande väghalva, tänk efter!

Maciej EVO VI skrev:

I ditt första inlägg står det "Vid träsket så går en dubbel S-kurva uppför en backe och jag är på väg från en vänster till en höger kurva uppför backen när jag ser den första lampan komma dånande nedför backen med 10-15 stycken i tät följd."

Och lägger du dig i asfaltskanten redan när du ser de mötandes lampor och kör i knapp styrfart så bjuder du in till att folk ska använda din väghalva också.

o pucko kan du va själv

"bjuder in folk tilll att använda din väghalva också"? Poängen va väl att enbart använda egen väg halva, speciellt om det finns nån där oberoende om dom "harvar väg kanten" eller inte?

....och puckon kan jag hålla med om att folk e, om dom betraktar HELA vägen som DERAS personliga roadracing bana.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87

Grejen är, att när jag ser första motorcykeln av kanske 15 komma över krönet nerför backen så har alla inte ens sett mig än då det är en dold kurva och sedan en hygglig nerförsbacke.
Dom har inte kunnat planera någonting.
Dom har tur att det är jag som var där som hann slänga mig längst till höger, istället för ett liknade gäng, eller en personbil.

Jag ber om ursäkt för att jag kallade dig pucko. Jag var arg.

Kenneth

Maciej EVO VI skrev:

o pucko kan du va själv

Last edited:

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Jahapp, tänkte hälla lite bensin på glöden...

De flesta som åkt Tungelstaleden mer än fem gånger fram och tillbaka har nog mött en mc (allra minst) i sitt eget körfält. Jag har åkt framåtillbaka femtielva gånger och har tappat räkningen på hur många som genat i min fil. I början blev man skitförbannad å tänkte många gånger åka efter för å ge vederbörande en provsmakning av kolfiberknogar. Numera är jag så van vid det att jag räknar med en genare och tar ut marginal för det (det lilla som går). Kan verka rätt konstigt men är inte det en logisk framförhållning längs Tungelsta å Boge?
Visserligen ursäktar det väl inte amatörerna, som inte kan hålla ett spår utan vobblar fram å tillbaka över hela vägen å tränger ut mötande i diket Men kör man på Boge eller Tungelsta får man väl räkna med att det kommer genande idioter farandes då och då, eller?

Fri sikt: Ride on!
Skymd: No way!

Å allvarligt talat :fakta
De är bara folk med kycklingränder på bakdäcket som genar :rock

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Absolut, det du skriver är helt rätt. Man måste räkna med att det kommer någon farande mot dig i ditt körfält.

Jag har varit med om detta många gånger, och jag hade även beredskap för det den här gången också, som jag skrev i trådstarten. Men kände att den här gången blev det en gång för mycket, så jag ville vädra min åsikt.

Så.

Kenneth

Petta skrev:
Jahapp, tänkte hälla lite bensin på glöden...

Visserligen ursäktar det väl inte amatörerna, som inte kan hålla ett spår utan vobblar fram å tillbaka över hela vägen å tränger ut mötande i diket Men kör man på Boge eller Tungelsta får man väl räkna med att det kommer genande idioter farandes då och då, eller?

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R

Maciej EVO VI skrev:
...

...

:skrämd

Jösses.............

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...