Gena i mötande väghalva, tänk efter!

Norris

Freppa gillar katt,gillar katt Freppa?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cresent compakt
Oljekyld!!!
Jag tittade tyvärr inte igenom hela trådsen innan jag svarade!
My bad!

Freppsie!!!!
Det var den röda tabletten som du skulle ta!!! Inte den gula!!! :rock

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
No'rise skrev:
Oljekyld!!!
Jag tittade tyvärr inte igenom hela trådsen innan jag svarade!
My bad!

Freppsie!!!!
Det var den röda tabletten som du skulle ta!!! Inte den gula!!! :rock

..dessutom var det ju knappast det jag skrev. ;)

Kram. :tummenupp

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Ni får träffas allihop och göra som ekorren.

Bifogat

• chipmonk weed.jpg
    chipmonk weed.jpg
    47.1 KB · Visningar: 293

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Halloj alla. Jag ser att känslorna är lugnade och det är bra. Efter att åkt Grodhavet runt och kommit hem och knäckt en pilsner så vill jag göra några kommentarer. Humöret är på topp så att ni vet.

Hightuned. Du brukar skriva intelligenta inlägg men detta förvånar mig. Vem skall ha rätt att köra vilken sorts MC och hur snabb/duktig/bra på slangen skall man vara för att få köra vilken sorts MC och vart går gränsen för respektive 400cc, 600cc, 750cc, 1000cc osv, exakt.

Precis, det finns ingen gräns. Man får lita på folks förmåga att välja rätt motorcykel.

Sen finns det alltid folk utan känsla för något som kör något som dom inte behärskar, sedan åt andra hållet så åker Mattias runt på oljerykande 250cc (även om det gick undan, jag vet).

Detta är ett välkänt faktum. Men låt ändå folk köra omkring på det dom har så sköter Darwin och annat om resten.

Jag till exempel har kört moppar och crossar sedan liten samt hängt på Djurgården och Sveavägen som tonåring under 80-talet för att endast kunna titta på Motorcyklar.

Jag tog hojlappen 2000 vid 33 års ålder, men hade klart för mig vilken hoj jag skulle köpa, redan innan jag hade tagit körkortet.

Det blev en original Suzuki Katana -82. En underbar, bullrig, vacker svårkörd skapelse. Jag ville ha den och jag köpte den. :fakta

Sedan hade jag en andra dröm och det var en R1, och så blev det.

Jag sålde Katanan och köpte Rettan och det var kärlek igen.
Ut och smiska på Roslagsvägar och sedan hem och sitta och beundra den på uppfarten. Jag ville ha den och jag köpte den. :fakta

Det jag tror att jag ville ha sagt, är att 99% av oss har en speciell relation till motorcyklarna, så stirra er inte blind på hur fort en förare av en viss sorts hoj kör.

Den föraren mår med all säkerhet alldeles utmärkt på sadeln. Det gör i alla fall jag. Jag kör så fort jag kan. En del tycker jag kör för fort, andra tycker säkert att jag kör för långsamt. Jag försöker iaf inte att bry mig. Jag hoppas att jag lär mig med åren och blir en bättre förare

Peace Hightuned och alla andra.

Hightuned skrev:
Även om ingen kvaddade så att försäkringarna var billiga så finns det väl ingen anleding till ha prestanda som man inte använder, eller skulle du då köpa en gsxr1000 bara för att den är snygg?. Jag blir lika förbannad varje gång jag ser någon fisköra i en Ferrari eller dyligt, saker ska brukas till det dom är konstruerade för (sportbilar och racehojar ska alltså inte framföras i snigenfart). Du klipper väl ändå inte naglarna med gräsklipparen?. :D

Last edited:

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Halloj tjoffe. Ursäkten accepteras, men djäklar vad lack jag blev i onsdags. Hoppas att jag slipper möta dig front mot front igen.

Kenneth

Tjoffe skrev:
Hur menar du då på vilket sätt är "vi" stolta över vad vi har gjort. Det enda som sägs är ju att sällskapet som vart omkört inte hade uppsikt bakåt och att dom inte vill flytta på sig. Om än i en skämtsam ton.

OK det kanske inte va den snyggaste omkörningen jag har gjort men det va defenetivt inte den värsta heller så allt detta tjaffs är ju bara löjligt. Dessutom var ju inte du där ens så varför så upprörd om du nu inte bara vill vara "bror duktig".

Däremot ska jag passa på att be om ursäkt till Smilee mötte honom lite väl brett på en raksträcka medans jag gjorde en omköring. Så Smilee jag ber om ursäkt det var dumt gjort.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Jag skall meditera över dessa kloka ord. :bow Men arg blir man, det kan man inte rå för.

Mattias skrev:
*kjaniz*

Ärligt talat så är det ingen som kör som en dåre för att vara elak mot nån annan. Alla känner till det lyckorus som uppstår vid motorcykelkörning ibland. Ni vet, det där som medför att man svårligen kan besinna sig. Tråkigt att ni kom i kläm denna gång, men kom ihåg att ni kanske är de som klämmer till nästa gång. Live and let live.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Tack broder, dig kan man lita på, men det är Cipramil och inte Prozac ;) . Vi måste ta den där turen snart. Du har ett PM inom kort.

Ken Keniff skrev:
Jag känner Smilee och vet att killen kan sin väg utan och innan även om han sover och sitter bak o fram och har käkat prozac ( killen bor ju där ute och kör vägen mer än andra, och nej han äter inte tabletter :p )......Vilka hade inte suttit bland oss idag livslevande om han brännt på som vanligt ?........Tänk på den ....Morgondagen kan vara kul att uppleva den med .....Detta är ingen fortsättning på pajkastningen utan bara en liten önskan om att man ska tänka lite före och gasa gärna hårt men på rätt ställe och under rätt förutsättningar .....Smilees fru och barn vill ha hem killen i ett stycke tror jag nog...........Det är kanske baksidan med grupper/klubbar , man trissar varandra lite mycket vid fel tillfälle kanske, vad vet jag ( jag är grupplös, hopplös,könlös,menlös) , jag är ingen moralnisse men det är tråkigt att läsa om alla som kör ihjäl sig , så är det ..min 50öring bara.

Last edited:

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT10 -17
Bla bla bla, vad är det för jävla dravel ???????
När man kommer i kapp någon med fart så är det självklart att man kör om där plats finnes.
Tror ni på allvar att man chansar hur som helst?????
Ni som inte var med kan hålla tyst!!!!!!!!
Jag kan bara tala för mej, och det var inte ett dugg dramatiskt på någe vis, så det så. ;)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Iskall skrev:
Hur f*n kan man förstöra en fin kurva med att gena och göra den rakare? :mad:

Dessutom med risk att bli kylarprydnad på en Scania, nej kör den längsta vägen genom kurvorna så får man mer nedlägg som bonus, eller är kanske nerlägget som är problemet :D

/S

Ah! Där e ju poängen! Har själv aldrig förstått såna som kör över hela vägen, finns många som har det som en mycket ful ovana, även om dom inte kör så fort. Det är ju DITT körfält som är DIN väg, enkelt. Det e ju själva kurvan som är kul, inte hastigheten i sig själv. Så t ex. 150 å körning över båda körfälten kan definitvt va mindre kul än t ex. 120 å körning, helt å hållet i eget körfält.

s9d8as0vjk

Guest
Man kan ju ta kurvor helt tvärtemot också ... får man ännu vassare och feldoserade kurvor. Mer sport !

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
smilee skrev:
Halloj alla. Jag ser att känslorna är lugnade och det är bra. Efter att åkt Grodhavet runt och kommit hem och knäckt en pilsner så vill jag göra några kommentarer. Humöret är på topp så att ni vet.

Hightuned. Du brukar skriva intelligenta inlägg men detta förvånar mig. Vem skall ha rätt att köra vilken sorts MC och hur snabb/duktig/bra på slangen skall man vara för att få köra vilken sorts MC och vart går gränsen för respektive 400cc, 600cc, 750cc, 1000cc osv, exakt.

Peace Hightuned och alla andra.

Jag har ju sagt att ni inte ska ta så hårt på allt jag vräker ur mig då jag lever för att provocera, dessutom var jag inte helt nyckter när jag kläckter ur mig det där. :D Och självklart får du åka vilken hoj du vill oavsett körstil (vi lever väl i ett fritt land), även om jag inte tycker att det var värt en massa extra kostnader för att åka racehoj bara för att den är snygg?. Jag börjar själv vackla om det är vär stålarna att åkar räser då jag frågade en polare vad han betalade i försäkring på sin Honda xr, han svarade 980:- hel/hel i jämförelse med dom 18000:- halv/hel som jag betalar, och räknar man även in vad mycket dyrare det är att serva en räser så kan man ju fråga sig om det verkligen är mer än 20ggr roligare att åka en räser (för nöjet måster väl stå i proportion till kostnaden)?. :confused:

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Vipps så kom ett intelligent inlägg från dig. Nu känner jag igen dig igen.
Du har helt rätt förutom att jag inte bara går enbart på snyggheten på motorykeln utan på helheten. Hur mycket hjärtat dunkar för en viss hoj helt enkelt.

Strunt samma, visst är det dyrt med racer och försäkringen är såpass dyr att man tyvärr börjar räkna ut hur mycket varje tur kostar i försäkring, och det är snurrigt.

Hursom haver så har jag min pärla till försäljning just nu, och ev blir det något billigare, för visst står nöjet i proportion till kostnaderna för oss med en vanlig plånbok. Vi får se hur det blir.

Kenneth

Hightuned skrev:
Jag har ju sagt att ni inte ska ta så hårt på allt jag vräker ur mig då jag lever för att provocera, dessutom var jag inte helt nyckter när jag kläckter ur mig det där. :D Och självklart får du åka vilken hoj du vill oavsett körstil (vi lever väl i ett fritt land), även om jag inte tycker att det var värt en massa extra kostnader för att åka racehoj bara för att den är snygg?. Jag börjar själv vackla om det är vär stålarna att åkar räser då jag frågade en polare vad han betalade i försäkring på sin Honda xr, han svarade 980:- hel/hel i jämförelse med dom 18000:- halv/hel som jag betalar, och räknar man även in vad mycket dyrare det är att serva en räser så kan man ju fråga sig om det verkligen är mer än 20ggr roligare att åka en räser (för nöjet måster väl stå i proportion till kostnaden)?. :confused:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0