Gissa vilka hjälmar som inte är säkra

Vilka hjälmar skulle du undvika med avseende på säkerhet?

• Antal röstningar
    0

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
De flesta utgår från att tidningar är köpta av annonsörer men det kan ju också vara så här:

Motorrad färdigställer sitt test med en vinnare, givetvis. Då ringer de upp företaget i fråga och säger:
"Hej, erat däck/hjälm/skinnställ/penisrör har precis vunnit i vårat kommande test. Vill ni passa på att annonsera med en fläskig annons i detta nummret för att få gratisskjuts?"

Så skulle jag sköta annonsavdelning på en tidning iaf om jag basade för en sådan.
Det är jag också övertygad om att man gör men vore det inte bättre för trovärdigheten om man inte gjorde just det?
Då hade man sluppit den här typen av diskussioner och frågeställningar.
Jag ser (tyvärr) inte det som skrivs i BIKE, Motorrad eller nån annan MC-tidning som fristående journalistik.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det är jag också övertygad om att man gör men vore det inte bättre för trovärdigheten om man inte gjorde just det?
Då hade man sluppit den här typen av diskussioner och frågeställningar.
Jag ser (tyvärr) inte det som skrivs i BIKE, Motorrad eller nån annan MC-tidning som fristående journalistik.

De ska ju ha råd att fortsätta sitt arbete också. Avon har ju annonserat i mottorad rätt ofta vad jag sett. De kom ju sist i senaste ST-testet.
Kanske inte helt fristående journalistik i några facktidningar, men bättre än att gissa tycker jag.

Tycker jag sett det där hojarslet (dubbla pipor) med lite nedlägg i någon kurva i var och varannan tidning, Svenska som Engelska under det senaste halvåret.

Den har varit med i varje MC-blaska de senaste halvåret tycker jag.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
”Fristående journalistik”?

Vad är det? Vilka stora nyhets- eller facktidningar är inte verksamheter vars intäkter kommer från annonsörer – vilka det är möjligt att hamna i konflikt med om de granskas eller kritiseras av tidningen?

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Du pratar äpplen och päron; man armerar plast med tex. glasfiber eller kolfiber. :tummenupp

Ingen aning (därav frågetecknet).
Det brukar pratas i folkmun om glas-/kolfiberhjälmar VS plasthjälmar.
Är det egentligen frågan om enbart plast VS glas-/kolfiberARMERADE hjälmar då?

Ingen aning vad du vill säga med smileyn, men den är lite kul iaf! :tummenupp
NÅN måste ju tillverka Biltema-hjälmen?
Eller vi är tillbaks i tron att det är en sommarjobbare på lagret som tillverkar samtliga Biltemas prylar?

Last edited:

lk999

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Zx9r -98
Står på hemsidan att bikes nummer med hjälmtestet skulle komma ut 10 augusti (4 dagar sen). Ingen som har läst det än?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag köpte en fet Arai-hjälm av Mattias på Rollers. Jag tror inte att det spelar ett dyft om jag dör eller ej... Jag uppskattar dock servicen och komforten.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
De flesta utgår från att tidningar är köpta av annonsörer men det kan ju också vara så här:

Motorrad färdigställer sitt test med en vinnare, givetvis. Då ringer de upp företaget i fråga och säger:
"Hej, erat däck/hjälm/skinnställ/penisrör har precis vunnit i vårat kommande test. Vill ni passa på att annonsera med en fläskig annons i detta nummret för att få gratisskjuts?"

Så skulle jag sköta annonsavdelning på en tidning iaf om jag basade för en sådan.
Enklaste sättet att behålla trovärdigheten är att redovisa det. OM de testar produkterna så kan de även kontakta tillverkarna och be om deras respons och publicera den - särskillt om den är "Vad kul att vi vann, vi handlar feta helsidor för att fira!"

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024