Kneedrag
Guest
summa kardemumma alla är säkra.
Alla är inte lika säkra.summa kardemumma alla är säkra.
Godtrogen på gränsen till dum?En hjälm får väll inte säljas om den inte är godkänd?
Jaha, och här kör jag i Suomy som alltså är sämst. Kommer jag bli spottad på i stil med stackarna som kör i flipflops och kortbrallor nu också?
När jag läser denna tråden så tänker jag: jag-gör-som-de-andra-gör-kosta-vad-det-vill-för-annars-kan-jag-ju-bli-mobbad.
Publicerad: 2009-06-04:
Lidl bäst och billigast. http://www.aftonbladet.se/bil/mc/article5302318.ab
Värt att notera för oss motorcyklister: Även om det inte ser så bra ut enligt EuroNCAP att sitta i en BMW 3-serie ifrån 98 och köra in 2/3 av fronten i en betongvägg så är pizzaräcern troligen bättre på att hantera krockvåldet än en hojåkare - oavsett hjälmfabrikat.Godtrogen på gränsen till dum?
Bland de ”godkända” finns förstås alltid några som är sämst. Jämför med bilar. Den som kör en bil som är sämst bland de godkända, löper förstås mycket större risk att skada sig än den som kör en bil som tillhör de säkraste bland de godkända. Det är likadant med hjälmar.
http://www.ntf.se/konsument/bilar/default25014.asp
KBC VR-1X (SE UPP) fick godkändt men den är tyngre än det står att den är. På gränsen för att vara ECE-Godkänd. Alldeles för tung det står "riktigt tung!" i tidningen.
KBC VR-1X (SE UPP) fick godkändt men den är tyngre än det står att den är. På gränsen för att vara ECE-Godkänd. Alldeles för tung det står "riktigt tung!" i tidningen.
Värt att notera för oss motorcyklister: Även om det inte ser så bra ut enligt EuroNCAP att sitta i en BMW 3-serie ifrån 98 och köra in 2/3 av fronten i en betongvägg så är pizzaräcern troligen bättre på att hantera krockvåldet än en hojåkare - oavsett hjälmfabrikat.
Så innan man springer ut och spenderar sin förmögenhet på en ultrasäker Mercedes S-klass så måste man nog göra en helhetsbedömning över sin säkerhet.
Vilka ”parametrar” då, närmare bestämt?...finns en MÄNGD parametrar som inte togs upp i testet.
Vilka ”parametrar” då, närmare bestämt?
Jag har en lite annan upplevelse av öppningsbara hjälmar och glasögon. Förra hjälmen var en öppningsbar som jag köpte av just anledningen att jag har glasögon. Dock så gick det inte bra att sätta på och ta av hjälmen på ett lämpligt sätt utan att ta av glasögonen, vilket för mig gjorde att öppningsbarheten var helt överflödig. Utöver det så fanns ingen anledning för mig att ha en öppningsbar, stannar jag en stund så åker hjälmen av vilket som.Jag personligen kör med en öppningsbar integralhjälm då jag har glasögon. I mitt fall har valet stått mellan en helt öppen hjälm och en öppningsbar integral. Jag personligen tycker att det är på tok för bökigt med en "vanlig" integral och glasögon.
För min del är inte en helintegral ett alternativ. FÖR bökigt med glasögon.
Kan nog sätta en peng på att designern av biltemas hjälm diggar caberg
View attachment 316537View attachment 316538
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |