En hjälm för 1000 kronor är självklart lika bra som en som kostar 8000. Det är bara märket som kostar. Arai suger. Jag kör enbart MDS.
Jag har en SIS-godkänd Jethjälm av märket tommy.
Sitter som en smäck på huvudet, synd jag inte hittat en lika skön integralhjälm än... Framförallt är vikten en fördel på jethjälmar, känns knappt att man har dom på sig då dom oftast väger under kilot.
Ger ju samma skydd överallt som en integral, förutom hakan..
Det e ju suveränt. Om man inte landar på hakan eller tänderna när man klotar.
Det är ju faktiskt det val man har som människa, integral eller jet, det avgör man ju själv, men båda är likt fb godkända.
Ja....för min del kan folk gärna få köra i stringkalsonger oxå, men jag lär inte göra det.
Jupp, så låt oss avskaffa det fria valet!=)
Hur gick det med hjälmtestet?
Det fria valet kommer avskaffats när jag gjort en stadskupp och tvingar alla att tänka som jag...
Hjälmtest i tidningar brukar ju vara rätt kassa. Var det inte MC-nytt eller liknande som testade korvätarhjälmar för ett tag sedan och gav flera omdömet "dålig passform". Kan det bero på huvudformen som skiljer sig mellan olika människor? Kanske?
Då kommer jag leda rebbel-styrkorna.Vi kommer att strida i bar överkropp och jeans, och ha fan så mycket roligare fester än dina stadstrupper...
Nä, är väll möjligt att tidningstester inte säger så mycket mera än vilka märken som gett mest reklamjackor och bjudresor åt reportrarna, men eftersom hela tråden handlar om Bikes test tänkte jag att det kunde va skoj att veta hur det gick...
Om man vänder på resonemanget..
Är en hjälm som kostar 8000:- självklart bättre än en hjälm som kostar 1000:-?
Och isåfall, varför är detta självklart?
Bike kommer väl förmodligen ge den hjälm som är tystast i 250+ och lättast att slanga med högst betyg då de brukar gilla att tala om att de visst kan båda delarna. Om och om igen...
hur fan orkar ni ? ta en 1000 :- hjälm vs en 10 000 :- . finns inte en chans i halva helvete att nån kan plocka dit pryttlar på en hjälm för den skillnaden för att få den såååå ! mycket säkrare, tystare kanske men det är ju typ 3:- . Det är ju så att man kan inte komma släpandes med en fultema när " alla" kör med plipploppüberkrukor !
hur fan orkar ni ? ta en 1000 :- hjälm vs en 10 000 :- . finns inte en chans i halva helvete att nån kan plocka dit pryttlar på en hjälm för den skillnaden för att få den såååå ! mycket säkrare, tystare kanske men det är ju typ 3:- . Det är ju så att man kan inte komma släpandes med en fultema när " alla" kör med plipploppüberkrukor !
Idag kom bike tidningen!
Bike kommer väl förmodligen ge den hjälm som är tystast i 250+ och lättast att slanga med högst betyg då de brukar gilla att tala om att de visst kan båda delarna. Om och om igen...
Detta förkortat på 100 tecken och massa skittext som är helt irrelevant. Ungefär vad jag tror.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|