Har lirat gura sen urakajpa, men seriöst sen jag var i 18-årsåldern.
Gick i 3 år på privatlektioner hos en kille som var lärare på GIT i Los Angeles.
Blev väl rätt ok, var dock aldrig intresserad av covers och min musiksmak var väl lite väl smal för att få ihop några band, och absolut för smal för spelningar
så det blev hemstudio och egna låtar i stället.
Gu vete vad jag gått igenom vad gäller stärkare, det jag kommer ihåg var väl Marshall JVM900(?) med dubbla 4-tolvor, då skakade rutorna! Sen en rör-preamp från ADA med effektrack och lite annat skit.
Det jag har kvar nu är en MesaBoogie Studio preamp, ett gammalt DSP 128 effektrack, stereo-eq, kompressor + 2x150w slutsteg och 2 st enkel 12-or. Låter sjuuukt bra.
Kör på en pärlvit neckthrough ESP Mirage Custom ombyggd med flytande floyd rose och jeff beck humbucker.
Har precis hoppat med i jobbets nystartade coverband, vår vd fick för sig att vi skulle ha ett husband, så han byggde en replokal på kontoret, köpte PA, instrument, stärkare, e-trummor mm. Körde första spelningen på 8 låtar 11/6 på sommarfesten. Satan så nervös jag var
Här är 2 av låtarna, summer of 69 och living on a prayer:
Jag hamnade längst till vänster bakom en förstärkare och kör rythm, vi var "lite" för många för den scenen
[YOUTUBE-ID]oJFyVKr_K88[/YOUTUBE-ID]
Här är en länk till 4 egna låtar (DmS_4_Songs.zip)
http://hosted.filefront.com/DmSProject/
/Danne