ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ozeo skrev:fixa bakdelen ultimat
Coola Ola skrev:Angående att flytta fram bakdelen så borde du väl kunna kapa sadel litegrann i fram och bakkant och så bara klä om den efteråt. Kanske går att gömma batteri etc lite bättre?
Fälgstripes i ungefär samma färg som lacken hade nog varit tjusigt också! Sen ska du givetvis ha tankdekal med suzukiloggan, kanske nån dekal på kutsen också, mörkgrått blir nog fint!
Ser jäkla fint ut annars! Kommer bli ett klockrent bygge när du fått de små detaljerna som kommenterats i tråden.
Slangan skrev:Ang batterilådan så skulle jag kunna klämma in den i bakdelen.gott om plats
är det.
spoon skrev:snygg bygge!
är det svårt att modda om baken på en gammelgixxer?
Slangan skrev:Är man en hejare med kapen och duktig på att svetsa aluminium,mäta och borra och bocka plåt osv så är det bara kul(om man har tid).
Personligen så kapade jag hela bakramen vid ramen.Sen kapade jag den så att övre och undre delen blev oberoende av varandra.
Sen måttade jag in grejerna.Satte ihop det provisoriskt,med tejp,När jag va nöjd med alla vinklar så lämnade jag bort svetsjobbet.
Sen när jag skulle börja passa in nya lyktan,kåpan osv så blev jag inte alls nöjd med höjden bak så det blev till att kapa bort lite och bocka till plåt som skruvades dit.Sadeln passade dåligt så det va bara att bocka vidare.och så fortsatte det.
Så tänk på det alla som inte är proffsmekar,inkl jag.
Va inte snåla när ni ska köpa färdigbyggd fighter.Det ligger en jävla massa jobb inbakat i priset.
Slangan skrev:Tanken slog mig tidigare idag.Det ska inte va omöjligt.Det jävliga är ju att man vill börja köra med ngn gång.Ska i vilket fall som helst kolla på det för på "din" bild blir det mer harmoni.
Som sagt många ggr tidigare i detta forum: Färdig blir man aldrig.
ozeo skrev:måste va enklare o kapa bort hela bakramen, sen sätta fast nåra bitar i ramen som man borrar hål i. sen kan man väl ta stål o skruva fast i skiten, så att de bli som på nyare hojar?
Panos skrev:gör som jag....
...jag kör med rullande objekt
man fixar lite då o då
spoon skrev:sorry om jag lånar tråden lite.
vilken båge är det enklast att bygga om baken på?
dvs utan att behöva kapa av så mycket av originalmetallen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|