Gixxer 7/11 som blev fighter blir sporthoj igen

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Panos skrev:
blir bra som f*n ju :tummenupp :yoparty
vad köpte du suzuki dekalerna :va

Handlade av dekaltrim.nu fast inte via internet.Det fanns inte så mkt att välja av på deras hemsida så jag ringde dom oldfashionstyle.Det visade sig att de kunde fixa det mesta.Har ju inte monterat än men de ser skitbra ut.KOstade en bråkdel av orginaldekaler plus att jag kunde välja färger,storlek och kombinera exakt vad jag ville ha.Kan bara rekommendera dom.Fort gick det oxå.
Ska,om tiden räcker idag,montera tank och kåpa osv och måtta in dekalerna.
Honda(hmm...)kåpan är lite knepig att klistra på.Den är ju inte rak eller plan någonstans till skillnad från oldschoolgixxern.
Ska ta riktiga närbilder på dekalerna på plats.Lägger upp dom sen.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Slangan skrev:
Handlade av dekaltrim.nu fast inte via internet.Det fanns inte så mkt att välja av på deras hemsida så jag ringde dom oldfashionstyle.Det visade sig att de kunde fixa det mesta.Har ju inte monterat än men de ser skitbra ut.KOstade en bråkdel av orginaldekaler plus att jag kunde välja färger,storlek och kombinera exakt vad jag ville ha.Kan bara rekommendera dom.Fort gick det oxå.
Ska,om tiden räcker idag,montera tank och kåpa osv och måtta in dekalerna.
Honda(hmm...)kåpan är lite knepig att klistra på.Den är ju inte rak eller plan någonstans till skillnad från oldschoolgixxern.
Ska ta riktiga närbilder på dekalerna på plats.Lägger upp dom sen.


aha, coolt :tummenupp
ska ha det i huvet då det är dags att fixa dekaler :)
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tjenna alla fajterälskare!!!!

Här är en liten försmak av det färdiga resultatet.
Har bara lagt dit kåpa,tank och sadel så grejerna sitter inte så tight som det kommer att göra.Har skruvat ihop det innan jag lackade och det blev ASBRA.
Det som återstår nu är att tajta till elsystemet lite mer och dra fast lite slangar och kablar och montera skylt/blinkershållare.Miniskylt så klart.


Fram återstår mer.Spackla,slipa och lacka framskärmen.Tajta till elsystemet.
montera tillfälliga lyktor.Det blir som jag skrev speedtriple stuket ett tag.Inte fel det heller men inte heller nyskapande.
Ska byta styre.Montera monsterbakspeglarna.Sen ska ju dekalerna dit oxå.

Vad det gäller lack så måste ni ju ösa på med åsikter nu.Färgen är en vinröd metallic som påminner lite om nya r1.Har dock inte klarlackat än.ville inte lägga den innan jag är nöjd med färgen.
Så ni får väl tänka på att glansen och djupet inte syns på korten.När dessutom framstänkan är svart är det lite svårt att se helheten men ös på med kritik ändå.

Om jag behåller färgen så tycker jag personligen att ramen,svingen och några andra polerade detaljer måste lackas svarta som bakramen mm.
Det blir så svårt att få grepp på designen med allt polerat blandat med färgerna.Tror den kan bli riktigt elak då.

På bilden har jag bara hängt dit yoshidämparen.Den ska 6cm längre in på kollektorröret.Det ser oxå riktigt kompakt och bra ut när det sitter på plats.

Tyck till som fan nu så man inte snöar in för mkt på sina egna ideer.man har ju stirrat på fanskapet så mkt nu att man snart är trött på den.
 

Bifogat

  • hö sida bakdnärb.jpg
    hö sida bakdnärb.jpg
    95.8 KB · Visningar: 322
  • hö sida avstån.jpg
    hö sida avstån.jpg
    117.2 KB · Visningar: 579

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
ännu en gixxerfighter :yoparty
ser grymt bra ut :tummenupp
vad har du för hastighetsmätare :va
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Panos skrev:
ännu en gixxerfighter :yoparty
ser grymt bra ut :tummenupp
vad har du för hastighetsmätare :va

Tackar.Hastighetsmätaren är en cykeldator med belysning och lite funktioner.Trip,varvtid,klocka,serviceintervaller kan man oxå lägga in.
295 spänn hos lokala cykelhandlaren.
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Slangan skrev:
Tjenna alla fajterälskare!!!!

Här är en liten försmak av det färdiga resultatet....

Vems är dom vackra spirorna i bakgrunden på bild nr 2 ? :tuttar
Telefonnummer kanske? :arsele

Fint bygge! :tummenupp :yoparty
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det blir nog bra med lacken, annorlunda är alltid lite ballare..
Bakdelen har rätt stuk o höjd men är det bara jag som tycker den är i längsta laget...? Den är liksom längre än bakhjulet..men resten blir grymt med svartlackad sving.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
P! skrev:
Det blir nog bra med lacken, annorlunda är alltid lite ballare..
Bakdelen har rätt stuk o höjd men är det bara jag som tycker den är i längsta laget...? Den är liksom längre än bakhjulet..men resten blir grymt med svartlackad sving.

Tackar,tackar!!

Håller med om bakdelen.Den är några löjliga cent för lång.Visserligen finns det mer än halva kedjespänningen kvar men det blir ju bara ett par cent.Ska försöka få till det så gott det går men lite för lång lär den förbli.
Ska sätta fart med byggandet igen efter ledig vecka.
Bilder kommer.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Jävla grym! :yoparty *Tips* Flytta fram/upp bakdelen för schysstare stuk!
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Min dröm hoj nr1 nästan (Fighter 750-91 med en vässad 1100-spis), blir kanon ju.
Körde från Oskarshamn till Lund på E22an i går och hade vid 2 Tillfällen sällskap av 2 Tyskar På Gammelgixer-fighters. Såg inte exakt vad det var för byggstenar,men den ena körde bredvid mig ett tag,och den ramen o spisen tar man inte misste på. I mina ögon det råaste och mest maskulina i sporthojsväg. :yoparty Lycka till,kan inte bli fel. Och ja dom hade tyskstuk på bakdelen. :hihi
 
Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tack för konstruktiv kritik.Inte en enda totalsågning heller!!!
Som sagt man behöver höra lite från andra.Hade själv mer eller mindre vant mig vid att baken sticker ut lite långt bak.Nu inser man att det behövs göras ngt åt det.Frågan är om det är värt jobbet.Måste hitta nya lösningar.Det är nämligen sadeln som tar i tank/kåpa nu.Men inget är omöjligt.
Ang avgaset så får det nog va som det är resten av säsongen men till hösten när regnen kommer så jävlar.Då flyttar man in i garaget.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Slangan skrev:
Tackar,tackar!!

Håller med om bakdelen.Den är några löjliga cent för lång.Visserligen finns det mer än halva kedjespänningen kvar men det blir ju bara ett par cent.Ska försöka få till det så gott det går men lite för lång lär den förbli.
Ska sätta fart med byggandet igen efter ledig vecka.
Bilder kommer.


Ser skitfin ut:=) det jag så direkt vara att bakramen är mattlackad,släng på högblank istället :3freak
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Såhär monterade jag bekdelen på min!

Edit: Såg nu att du hade en Blejdbakdel,,, förbryllande lika :gnissla
 

Bifogat

  • DSC00165.jpg
    DSC00165.jpg
    80.3 KB · Visningar: 377

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
ulf skrev:
Min dröm hoj nr1 nästan (Fighter 750-91 med en vässad 1100-spis), blir kanon ju.
Körde från Oskarshamn till Lund på E22an i går och hade vid 2 Tillfällen sällskap av 2 Tyskar På Gammelgixer-fighters. Såg inte exakt vad det var för byggstenar,men den ena körde bredvid mig ett tag,och den ramen o spisen tar man inte misste på. I mina ögon det råaste och mest maskulina i sporthojsväg. :yoparty Lycka till,kan inte bli fel. Och ja dom hade tyskstuk på bakdelen. :hihi

Önskar med att man hade en 91`a att bygga på.Mkt grundmodifieringar slipper man då.Särskilt gaffeln.Nu måste man ju beställa en oneofakindbrygga om man ska få dit bättre grejor.Så jag håller med fullständigt.
Ang. motorn så behöver man inte göra mkt för att hänga med betydligt nyare r-hojar.Har toppfartsrejsat mot diverse hojar och det är inte förrän man stöter på r1or och nyare som man får pisk.Och då ska man tänka på att jag kört med magura och helt kåplöst.Har bara drevat om lite för ngt högre toppfart.Accet man tappar bjuder man ju på.Det finns i överflöd ändå.
Det man saknar mest är ju bromsar.Att hoppa direkt på fajjtern efter att ha kört vardags r-hojen är inte kul pga av det.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
twinner skrev:
Ser skitfin ut:=) det jag så direkt vara att bakramen är mattlackad,släng på högblank istället :3freak

Insåg det oxå.Resten av de svartlackade delarna är blanksvarta så visst kommer det bli omlack på den.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tysken skrev:
Såhär monterade jag bekdelen på min!

Edit: Såg nu att du hade en Blejdbakdel,,, förbryllande lika :gnissla

Jorå!! Det är inte lätt att skilja på jappsarnas bakdelar numera.
Jävligt busigt bygge du fått till.Du har hamnat nånstans mellan engelsk och tyskhäck.Ser grymt busig ut.
De är ju ruggigt lätta och hanterbara med clip-ons så den måste ju va äckligt rolig att köra nu.
 

Coola Ola

Guest
Angående att flytta fram bakdelen så borde du väl kunna kapa sadel litegrann i fram och bakkant och så bara klä om den efteråt. Kanske går att gömma batteri etc lite bättre?

Fälgstripes i ungefär samma färg som lacken hade nog varit tjusigt också! Sen ska du givetvis ha tankdekal med suzukiloggan, kanske nån dekal på kutsen också, mörkgrått blir nog fint!

Ser jäkla fint ut annars! Kommer bli ett klockrent bygge när du fått de små detaljerna som kommenterats i tråden.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top