Gixxer K3 fighter

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tack kul att ni gillar bygget:hihi


Blev ju riktigt bra! :tummenupp Hur vart lackningen?


Lackningen var hel okej, är lite på tanken som e keff då färgen tog slut o skvätte lite fläckar samt lite apelsinskal effekt då man inte vågade smacka på för mycket klarlack så det skulle börja rinna. Men helheten vart lacken helt ok :) Hur går det själv med din SD R?

Schysst lyset var riktigt snyggt om man nu frågar mig, är plasten runt det hemgjord eller är hela köpt???

Köpte en gixxer 600 k4 framlampa och tog bort fästerna. sedan maskerade jag glaset och började bygget med formerna. Borrat, skruvat armerat med glasfiberväv, fyllt igen vissa djupa partier med markskiva (frigolit liknande) och sedan skapat resterande former med glasfiberspackel. En jäkla massa slipande och spacklande vart det i alla fall :gnissla men är jäkligt nöjd med resultatet och lite roligt är det att man har en unik och egen lampa :D
 
Last edited:

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Oslo
Hoj
Letar!
Jävligt bra jobbat med framlyset isåfall, ser ut som du fått till proportionerna riktigt bra.. Och som du säger, kul att inte ha en som går att köpa över disk..

edit: Snyggt slutresultat generellt! :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Lackningen var hel okej, är lite på tanken som e keff då färgen tog slut o skvätte lite fläckar samt lite apelsinskal effekt då man inte vågade smacka på för mycket klarlack så det skulle börja rinna. Men helheten vart lacken helt ok :) Hur går det själv med din SD R?

Står helt still för mig. Ska ta tag i det snart..... Men kul att lacken blev ok! Den blev riktigt snygg i vitt iaf! Lite apelsin osv. gör ju bara att smärtan blir lägre om/när du vurpar :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag är ledsen men det gör ont i hela kroppen. En av världens bästa och underbaraste hojar har gått till de sälla-strijtfajterjaktmarkerna. :(
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Exakt.. För en si sådär 250 lök så får du nog en feting 1198 fighter only kind edition med lite lull lull :tummenupp

Men det hade vart riktigt fett. :D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Köp ett vitt baklyse oxå...

Ska du xenon konvertera oxå??

Jag är ganska nöjd med det röda baklyset men ett vitt är också snyggt :) kanske blir en sådan ifall man inte har nå annat kul att lägga pengarna på. Sedan så är det tänkt att den ska få xenon efter besiktningen som ska göras nu i vår.

Jag är ledsen men det gör ont i hela kroppen. En av världens bästa och underbaraste hojar har gått till de sälla-strijtfajterjaktmarkerna. :(

Inget är förstört utan det är bara montera loss kåpor och lampa för att skruva dit orginalgrejerna så vad som gör ont förstår jag inte :p:arsele

Hade man haft tillräckligt med deniroz så hade jag köpt en K9 och gjort till fighter.. Det är man nog rätt ensam om oxå :D :D

Näää för din size skulle du passa bättre på en Busa:yoparty

Jävligt bra jobbat med framlyset isåfall, ser ut som du fått till proportionerna riktigt bra.. Och som du säger, kul att inte ha en som går att köpa över disk..

edit: Snyggt slutresultat generellt! :tummenupp

tack! :hihi

Står helt still för mig. Ska ta tag i det snart..... Men kul att lacken blev ok! Den blev riktigt snygg i vitt iaf! Lite apelsin osv. gör ju bara att smärtan blir lägre om/när du vurpar :tummenupp


A precis!
Ja se till nu att komma igång för det är inte långt kvar ;)
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Behöver tips på nåt jag kan ha som expations kärl! alu-sportflaskan från biltema var för stor.

sett nån lite flaska av stål som såldes med bromsvätska i av märket castrol eller liknande. vad tror ni om att hälla innehållet i en annan flaska och riva loss etiketten och använda den som exp. kärl?
tar gärna emot tips. gärna en behållare eller hur man ska fästa den tas också emot tacksamt!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Behöver tips på nåt jag kan ha som expations kärl! alu-sportflaskan från biltema var för stor.

Dom brukar väl sälja flaskor i metall för flytande tvål på Åhlens och sånna ställen, finns nog något som passar:tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det finns annars mindre Sigg flaskor i barnaffärer för en 100:- med prinsessonr & enhörningar ,fast det går ju att polera bort ifall motivet inte skulle passa:tummenupp


Men vad är det för material? ska ju helst vara nåt som tål värme och ser bra ut.
 

Locke

Medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR600F -93
Har för mig att jag sett hyfsat små alu-flaskor på intersport/team sportia, för friluftsbruk.
 

Thor81

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
TL1000R -00
Det finns sjukt bra flaskor för smörjolja till ac-anläggningar till bilar. Iaf Volvo!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
om ni har bild på det eller hittar det på nätet så lägg gärna upp. försöker googla lite på det ni tipsar om men hittar inte så mycket
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
2 nya bilder, hann med 40mil med hojen denna helg :)

På bilden har jag placerat och justerat framlampan.
 

Bifogat

  • Gsxr1000 k3 streetfighter DSC07905_09.jpg
    Gsxr1000 k3 streetfighter DSC07905_09.jpg
    229.8 KB · Visningar: 109
  • Gsxr1000 k3 streetfighter DSC07904_09.jpg
    Gsxr1000 k3 streetfighter DSC07904_09.jpg
    208.2 KB · Visningar: 136
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top